Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Heb ook nog een uilskuiken

Oogjes dicht en door eten

vriendelijke groet
    Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
      Kan jij ook, is een kwestie van je achtergrond kiezen voor je knipt

Opmerking

• Is dat een melkwitte ooruil? Mooie plaat wederom!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Is dat een melkwitte ooruil? Mooie plaat wederom!
          Dit is een uilskuiken van de Europese oehoe
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Hallo topfotografen...... jullie het vaak over de achtergrond van je plaatjes en dan valt de term "is een kwestie van je achtergrond kiezen voor je knipt"...
              Ik ben al blij als ik het onderwerp een beetje knap voor de lens krijg. En valt valt er dan te kiezen? In mijn visie is een achtergrond zoals ie is en zou ik daaraan iets willen veranderen dan zou ik om het de schieten object heen moeten draaien.
              Jullie hebben vast wel een verhelderend antwoord.
              Enne.... er weleens over nagedacht om een masterclass te organiseren? Of ga ik nu te ver...

Zondagse groet
              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

• Afhankelijk van de afstand tot het onderwerp kun je door jezelf een stukje te verplaatsen vaak de achtergond zelf bepalen. Een rand van een hek er net wel of net niet opbijvoorbeeld. Schuif een stukje op en je hebt een mooiere achtergrond.

Bij veraf is het vaak een kwestie van geduld,wachten tot het beestje net wat "mooier" zit.
                Met digitaal kun je natuurlijk lekker vaak klikken, dus ook wat stoeien met de instellingen en dan weer klikken levert vaak wat moois op.

Een masterclass zou ik ook erg leuk vinden, maar ikzelf ben niet geschikt als "docent". Ik doe alles op gevoel, de theorie is bij mij volledig weg door een geheugenbeschading jaren terug. Vraag mij niet om een advies voor een bepaald diafragma.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                  Hallo topfotografen...... jullie het vaak over de achtergrond van je plaatjes en dan valt de term "is een kwestie van je achtergrond kiezen voor je knipt"...
                  Ik ben al blij als ik het onderwerp een beetje knap voor de lens krijg. En valt valt er dan te kiezen? In mijn visie is een achtergrond zoals ie is en zou ik daaraan iets willen veranderen dan zou ik om het de schieten object heen moeten draaien.
                  Enne.... er weleens over nagedacht om een masterclass te organiseren? Of ga ik nu te ver...

Zondagse groet
                  Hans.

ik ben slechts een beginner Hans maar ik wil naar de top ( van mijn kunnen en van de spullen die ik gebruik), daarvoor heb ik broto uitgekozen alszijnde de man waarvan ik alles wil leren. of te wel my personal trainer/master ( of tie daar nu blij mee is of niet hahahahaha).
                  zonder overigens Piet ,Ton en Henk3 etc. tekort te doen hoor, maar het is nu eenmaal zo dat ik me moet laten "leiden" door 1 iemand want anders gaat het niet goed , teveel info of verschillende info verwart mij alleen maar.
                  boekjes idem dito, ik lees het maar slaat het niet op ,is zeer selectief bij mij allemaal,( laat me een foto met tekst zien van een bijzondere of voor mij interessante vogelsoort en ik herinner me dat dan in lengte van dagen).
                  Piet is verantwoordelijk voor het feit dat ik ook ben gaan fotograferen ( dus bij die moet men maar gaan klagen als ............................ hahahahahaha).

wat achtergronden betreft is het eigenlijk al zo dat je foto in gedachte al maakt en denkt van hoe deze er dan uit moet komen te zien ,dus i.d.d. wel of geen paal erbij, welk standpunt , dus half land/half lucht of juist alleen maar lucht etc.
                  maar ik doelde op de balk die henk3 toen neer had gelegd bij die rbt tjes als je dan overgaat tot neer leggen van (overigens geen moeite mee ik weet hoe voorzichtig henk3 te werk gaat) dan kan je dus wel al je achtergrond uitkiezen (leg ik hem in het gras of leg ik hem vrij ,met als achtergrond struik of wellicht een ander object zodat je een totaal andere achtergrond kleur krijgt.). en dan is het natuurlijk een kwestie van geluk hebben dat de vogeltjes ook zo gaan zitten zoals jij dat wilt.
                  maar dat geluk is toch vrij gemakkelijk af te dwingen hoor, als je ze genoeg observeert dan weet je de "gangen/routes "die ze gaan etc etc. dus daar kan je gebruik van maken.

kijk die spechtfoto van mij dat zijn gewoon foto's van hup eigenlijk te ver etc etc maargoed het is leuk ,dus neem/maak ik hem toch maar, echt mooi is dan maar al te vaak een ander verhaal.

ik zelf vind dat vogels met gras achtergrond al snel een te drukke indruk achterlaten, dus ik probeer altijd van lager standpunt foto te nemen.

en ja er zijn foefjes volgens mij om die achtergronden weg te maskeren of egaliseren maarja ,daarvoor moet je niet bij mij wezen hoor, sorry.

mvg

Opmerking

• Reactie

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                    Hallo topfotografen...... jullie het vaak over de achtergrond van je plaatjes en dan valt de term "is een kwestie van je achtergrond kiezen voor je knipt"...

Zondagse groet
                    Hans.
                    Ha, ha, ik beschouw mezelf nog lang niet als topfotograaf. Kan ook niet na nog geen 2 jaar. Maar ik ga hier wel ff een masterclass weggeven hoor, ha, ha.

Achtergrond: b.v. gras is vaak groen.
                    van dat droge steppengras maak je een veel mooiere achtergrond.
                    Hei, bos of een oud hek noem het allemaal maar op.
                    Verder kan je filters gebruiken, heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Om een gesloten achtergrond te verkrijgen moet je het diafragma open zetten, dus een groot diafragma kiezen. tussen F 5.6 en b.v. F 8.0

Wil je meer scherpte op oneindig dan zal je je diafragma verder dicht moeten gaan zetten, b.v. F 9.0 - F 45, gewoon uitproberen en kijken welke mogelijkheden je toestel en lens je bieden.

Soms heb je te maken met factoren dat je de keus heb, maak ik hem of maak ik hem niet. Dan is het maar net wat de achtergrond op dat moment is.
                    Ik doe het vaak vanuit de rijdende schuilhut op rijstzak. Daarbij gaat ook veel verloren door beweging. Erg jammer soms maar ja zo is het en niet anders voor nu.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Bedankt voor jullie reactie, ik heb al aardig wat geleerd in dit topic en zal ook in de toekomst jullie bijdragen zeker in de gaten houden.
                      Ik ben in feite een htk-fotograaf en klik maar een eind weg...... Ik ga eens wat spelen met verschillende instellingen etc. M.a.w. met een beetje meer moeite een beter resultaat verkrijgen.

gr
                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

• 2 kerkuilen

Tot slot heb ik ook nog 2 kerkuilen
                        De rest kom nog wel een keer,hou ik nog ff voor me zelf

vriendelijke groet
                        Henk

Opmerking

• Mooi weer!

Een uil knapt ook wel eens een uiltje.

Dit is de melkwitte ooruil, die naam bleef in mijn hoofd spoken.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• plaatje

Leuke Oelen.

Man roodborsttapuit op de rugzijde:
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• plaatje

rbtp-tje pop:

rietgors:
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Leuk weer!
                                je mag de nagels wel eens knippen Henk...
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X