Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Prachtig Broto. Dat geheel rode beestje is volgens mij een madagaskar wever. Die met de rode kop en borst en de witte buik zou wel een Comoro wever kunnen zijn.
Die met de rode kop en borst en de witte buik zou wel een Comoro wever kunnen zijn.
Ik durf haast niks meer te plaatsen.
hoi Piet dus dit is volgens jouw de comorowever ?
nooit geweten, echt waar ,ik dacht en had dat ook gezegd tegen Ton K dat het wel eens een tangara kon zijn ,nu op de foto denk ik ook inderdaad dat het een wever is.
en wat dat plaatsen van jouw betreft ,gewoon lekker plaatsen kunnen we allemaal mooi van genieten, ja toch? niet dan?
had nog wel een vraagje....deze moet ik benoemen als?
hij is niet mooi ,maar helaas had ik hem niet beter erop staan.
Ja volgens mij is het de Comorowever(Foudia eminentissima), naaste familie van de madagaskarwever(Foudia madasgascariensis). Beiden van de familie Ploceidae.
De duif is de prachtvruchtenduif.
Je bent kennelijk nog steeds met de napret bezig! Ikzelf eigenlijk ook wel.
Ja volgens mij is het de Comorowever(Foudia eminentissima), naaste familie van de madagaskarwever(Foudia madasgascariensis). Beiden van de familie Ploceidae.
De duif is de prachtvruchtenduif.
Je bent kennelijk nog steeds met de napret bezig! Ikzelf eigenlijk ook wel.
Prachtig Broto. Dat geheel rode beestje is volgens mij een madagaskar wever. Die met de rode kop en borst en de witte buik zou wel een Comoro wever kunnen zijn.
Duif is ook heel fraai Ton.
Ook Wk scoort heel goed met de kernbijter etc.
Ik durf haast niks meer te plaatsen.
Was het maar een Comoren wever, ik vrees dat het helaas een madagaskarman is die nog niet volledig op kleur is. Bij de Comoren wever is alleen de kop rood en is de snavel wat langer.
Het zou eventueel een foudia omissa kunnen zijn maar dit is onwaarschijnlijk door het rood in de onderbuik en de locatie waar jullie de foto's genomen hebben. En om dat echt zeker te weten zou ik de rug en de stuit van de vogel moeten zien.
Opmerking