Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
    graag zou ik de correcte naam willen hebben
    weet men deze naam dan ook graag een geluidsfragment daarbij svp.
    aan het geluid ( hoor ik nu nog zo onder hand ) herken ik hem uit duizenden :

vogeltje waarbij ik vol bewondering heb staan te kijken , wat een passie in die vogel, roepen of zijn leventje ervan af hing.
    mvg

ps:
    enja ik weet het ,foto is niet mooi maar foto is geplaatst met een doel en het doel is weten hoe deze vogel heet.
    Screaming piha, Lipaugus vociferans.

Ze hadden alleen een man, dit jaar hebben een pop kunnen bemachtigen (ik meen uit Spanje weg) ze hopen nu op kweek.

Hier een youtube filmpje met het geluid.
    In Peruvian Amazonia the sticky heat of the heavy afternoons is punctuated by the sound of the invisible but wicked Piha (tiny and rather drab apparently) .

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      Inderdaad, en gaat constant door

Opmerking

• Op dit filmpje zie je ook het typische gedrag en de houding van de vogels als hij zingt:

Screaming Piha, the voice of the Amazon, mostly heard and very hard to be seen. Unfortunately this cotinga is drab colored.
        mvrgr

Piet

Opmerking

• Maar dat is niet het geluid wat we gisteren hoorden. Lijkt er wel op maar is toch anders.

Mooie platen ook Piet, vooral het KBV-tje. Volgens mij is dat een jonge blauwe bisschopman die op kleur begint te komen.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            hallo,
            hoe weet men dat het juist deze soort is, een van de zeven soorten Lipaugus, er is nog een soort die lijkend is op deze, het enige verschil is een rode stuit, op de foto van Winterkoning niet uit te maken,
            Heel simpel, ik heb het aan de verzorgers gevraagd.

Opmerking

• Ik heb helaas de ervaring dat niet alle verzorgers even deskundig zijn...
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• screaming Piha

Hier een ander plaatje van dezelfde vogel. Geen rode stuit te zien.

mvrgr

Piet

Opmerking

• Wel mooi geluid uit zo'n klein keeltje

vriendelijke groet
                  Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Piet

Een KBV-tje met meelworm

[/IMG]
                    heren bedankt voor het opzoeken soort vogel voor mij .

hoi Piet,dit kbv-tje is volgens mij een pop indigovink, zie blauw op de schoften en zie het gemis aan een witte band/streep in de vleugels gelijk eeen lazuli pop.
                    mvg

en ja ik zal de volgende keer niet meer roepen: maar ik heb hem wel.
                    ik had hem ook wel maar heb hem nu niet meer ( en voor diegene die het niet snappen , deze en de andere zijn reeds en inmiddels ook nog in het prullebakkie beland):

Opmerking

• Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Ik heb helaas de ervaring dat niet alle verzorgers even deskundig zijn...
                        Tja, aan je ongeloof kan ik weinig doen.
                        Deze man is zeer ter zake kundig en is al jaren de vaste verzorger van de bush. Zou wel dom van hun zijn de verkeerde spaanse vrouwelijke pias te hebben verkregen

Opmerking

• WK ook de mangroveaalscholvers gezien? Of de argusfazant in de bush.
                          Heb hun de laatste tijd niet meer gezien(argusfazant).

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                            WK ook de mangroveaalscholvers gezien? Of de argusfazant in de bush.
                            Heb hun de laatste tijd niet meer gezien(argusfazant).
                            is die ene den deuze ?( zat al in de prullebak,is slechte foto) zo ja dan heb ik ze gezien:

zaten verschillende soortjes ,ook die slangehals maar ook die "helaas pindacheese"

die fazanten? ik /we hebben wel wat fazantengezien en nog ander "kippen"maar ik weet niet zeker of daar de argus bij zat hoor ,ik heb i.i.g geen fazanten op de plaat gezet, misschien bij 1 der "collega's" is het antwoord op jouw vraag bekend?

Opmerking

• Ik heb in de Bush geen fazanten gezien, aan grondvogels alleen de blauwschubbenkwartels en de renkoekoek.
                              mvrgr

Piet

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                                heren bedankt voor het opzoeken soort vogel voor mij .

hoi Piet,dit kbv-tje is volgens mij een pop indigovink, zie blauw op de schoften en zie het gemis aan een witte band/streep in de vleugels gelijk eeen lazuli pop.
                                mvg

en ja ik zal de volgende keer niet meer roepen: maar ik heb hem wel.
                                ik had hem ook wel maar heb hem nu niet meer ( en voor diegene die het niet snappen , deze en de andere zijn reeds en inmiddels ook nog in het prullebakkie beland):

WK, ik ben het met je eens dat het KBV-tje een indigovink moet zijn en niet de pop van de blauwe bisschop. Daarvoor is hij te klein en het model en ook de snavelvorm klopt dan niet. Of het de pop van de indigovink is waag ik te betwijfelen. Vanwege het blauw dat de vogel toont denk ik aan een niet op kleur zijnde man. M.I. zijn de poppen geheel bruinachtig.

Je hebt de katvogel er beter opstaan dan ik.

PS: kan dat eigenlijk wel ? Een vrouwtje van een bisschop?
                                mvrgr

Piet

Opmerking

Working...
                                X