Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• avian history in progress

en wederom kan er een dag de geschiedenisboeken in.

yes yes yes yes yes

mvg

Opmerking

• Vertel....
      http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

• Plaatje

WK, deel je grote vreugde eens met ons, wartaal kan ik ook niks van maken.
        Je zal ongetwijfeld weer een leuke soort gekweekt hebben, dat lijkt mij wel duidelijk. In iedergeval, van harte gefeliciteerd.

Bijna paring Scholekster waargenomen, ha, ha,

maar dat werd natuurlijk, zoals zo vaak weer eens verstoord door een paar zwoegende wandelvrouwen.

O ja, met de Grauwe Vliegenvangers gaat het vliegensvlug. Nest vol jongen en ze vliegen af en aan met insekten.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Nou ik weet niet of het voor mijn beeldscherm noodzakelijk is Hans, heb nog geen test gedaan. Moet het eerst nog ff snappen.
          ik lees de laatste tijd wel eens dat het beeldscherm de juiste waarden moet hebben en dat dat een must is voor een fotograaf (die foto's maakt en bewerkt.) Om de juiste kleuren te kunnen weergeven. Lang niet alle schermen staan vanzelf goed naar het schijnt.

Leuke foto's Ton, fazant vind ik persoonlijk het mooist.
          Om nog even op calibreren terug te komen Henk3, mijn PC ligt in coma en ik werk even vanaf een laptoppie. En hier zijn de meeste foto's aanmerkelijk beter van kleur etc. Dus..... toch mijn beeldscherm tzt maar even testen.

gr.
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

• Calibreren is echt wat anders dan je eigen voorkeuren instellen, dat kan gewoon met de knopjes op de monitor.

Een simpel trucje, scan een foto en sla dat bestand op. Open het en hou dan de originele foto naast het scherm en stel de kleuren (en contrast en helderheid etc) zo in tot je tevreden bent.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

• Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Calibreren is echt wat anders dan je eigen voorkeuren instellen, dat kan gewoon met de knopjes op de monitor.

Een simpel trucje, scan een foto en sla dat bestand op. Open het en hou dan de originele foto naast het scherm en stel de kleuren (en contrast en helderheid etc) zo in tot je tevreden bent.
                Ga ik doen, bedankt Ton.

Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

• en zo zie je maar geduld is de moeder van de porceleinkast,proficiat

vanuit een prachtig bulgarije garoeten theodoor

Opmerking

• reactie

wk
                    1 foto zegt meer dan 100.000 woorden ..................toch?

Ik doe er ook nog even de Grauwe Vliegenvanger bij: bij de buren op het dak.

Bij mij op een ijzerenpaal.

En deze kat kwam ik gisteravond nog even tegen:
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• henk3 ,
                      welk insect op foto op paaltje?
                      weet jij het ? wil het wel graag weten voor in de eventuele toekomst.
                      dat doe ik namelijk altijd (kijken naar vogelfoto's met voedseldieren welke zo vastgehouden worden of geprepareert zijn om gevoerd te gaan worden) , men blehrt hier altijd van dit of dat, gewoon kijken wat de vogels vasthouden in de natuur ( en opschrijven bij soortje van welke insecten ze willen) ,de vogels zelf bepalen wel wat wel of niet goed voor ze (of de jongen) is.
                      mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• nou da's weer lekker dan zeg.
                          geeft niks ,kom er zelf ook wel uit............ uiteindelijk.

kan niet wachten haast op een paar mooie platen van jouw van de jongen terwijl papa of mama voert.

mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Grauwe Vliegenvanger toch dan.

Was het helemaal niet van plan vandaag maar nu heb ik vanuit een andere hoek eens een poging gedaan. Vanuit mijn schuur. Wel de noordenwind op die open deur en die wind is behoorlijk fris.

Maar hier zijn er een paar. Heeft me al met al met foto's op de computer prutsen ongeveer anderhalf uur van mijn leven gekost.
                              P.s. een groter diafragma is met deze lens niet mogelijk. (Voor de kenners). Het moet allemaal met een erg lage sluitertijd geschieden dus vliegbeelden gaan niet lukken hier.

Man Vliegenvanger geeft vangst over aan pop. (Heeft ie hier net gedaan).
                              Om de zoveel tijd gaat de pop (denk ik) even op het nest zitten. Gelukkig zitten ze mooi uit die smerige koude wind.

Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• heel erg mooi, leuk en informatief, bedankt. ( wel jammer dat toch die nestkast er weer op staat, ik hou er niet van maar je weet over het hoe , wat en waarom ik er zo overdenkt)

heb zojuist ff bakkie leut gedaan bij mijn vader :

mot nu weer rennen, eerst weideplankton verzamelen ( zwarte en groene sluizen) en daarna kind ophalen.
                                ik kan niet anders zeggen dat ondanks alle externe perikelen ik een TOP kweek heb dit seizoen.

mvg

Opmerking

Working...
                                X