Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Hier een "gewone" vogel.
Het is een isabel geel mozaiek split voor satinet.
Ik heb sinds een paar dagen een foto-kooi en ik ben even aan het proberen geweest.
Ja dat klopt.
Erg makkelijk in gebruik en heel licht van gewicht,dus makkelijk mee te nemen.
Heb op mijn blog al heel wat foto's en collages geplaatst.
Ben een beetje door mijn eigen vogels heen hahaha (ze worden gek van me)
Misschien dan toch ook binnenkort maar eens de vogels van andere kwekers gaan proberen.
De korrels komen ook en vooral doordat de ISO-waarde op 1600 staat. Dat is handig voor als je erg weinig licht hebt, maar niet nodig in deze situatie.
Probeer dezelfde vogel eens, zelfde omstandigheden, maar dan met ISO 200 en eventueel een lampje hoog boven de kooi. Kijken of je de foto dan zelf mooier vindt, dat lijkt me het allerbelangrijkst.
Dank voor de foto's die je stuurde nogmaals, ze staan op de site nu.
WK, hoe komt het dat de achtergrondkleur verschilt bij je twee foto's?
meerdere faktoren Ton,
zoals:
experimenteren met extra lichtbron of juist niet.(spaarlamp licht)
experimenteren van de afstand van vogel tot achtergrond,
man zit tegen de achtergrond aan,maar dan krijg ik dus schaduw en dat wil ik niet.(en in dit geval geen tegenlicht gebruikt en zie de stok schaduw)
pop zat dichter bij de lens op de dirigeerstok en dus wordt achtergrond 1 grote blurr
de stand die steeds veranderd op de foto in standje M (door bewegen van vogel verspringt dit steeds,als je dan net zoals ik de knop ingedrukt houd dan krijg he soms verschil in licht de ene keer -1 dan weer 0 dan weer +1).
experimenteren met de F......van 4,5 naar 7.1.
etc etc etc.
Opmerking