Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Met bonte vlekjes krijg je NG op het briefje. Een briefje met 93+ kan trouwens al helemaal niet...
Groet,
Rob.
By the way kraaien vallen niet onder de kanaries maar bij de europese vogels die door tropenkeurmeesters worden gekeurd. Die geven bij eventueel bont gewoon een beetje puntenaftrek in plaats van NG.
De tropenmannen/vrouwen zijn dus veel aardiger? Tsja, in dat geval kijk ik vanuit m'n beroepsdeformatie slechts "anders" naar de materie. De kanarieboeren worden pas weer aardig als het minimaal 20% bont is.
Ondanks dat hij een beetje bont toont - is het trouwens geen poepje? - en dus geen 93 punten kan krijgen blijft het natuurlijk een bijzonder fraaie vogel.
Was het gebruik van wat flitslicht misschien ook beter geweest om hem wat beter te doen uitkomen? Ik zit namelijk weleens met dat probleem als ik b.v. bonte Shetlanders fotografeer.
Hans.
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Ondanks dat hij een beetje bont toont - is het trouwens geen poepje? - en dus geen 93 punten kan krijgen blijft het natuurlijk een bijzonder fraaie vogel.
Was het gebruik van wat flitslicht misschien ook beter geweest om hem wat beter te doen uitkomen? Ik zit namelijk weleens met dat probleem als ik b.v. bonte Shetlanders fotografeer.
het is zoals het is en niet anders, en ik zou willen dat het stopte met regenen ,zit al de gehele ochtend te wippen op mijne stoel omdat ik naar buten wil.............................
Ha, ha, Ton en Winterkoning, pffff bedankt hoor grijns etc. Je kan gerust naar buiten hoor het is hardstikke droog en rustig en ook nog zonnig weer W.K.
nou dan zal het wel zeer plaatselijk zijn zeker,tussen de druppels door is het best droog ja.
by the way wat heb je nu weer gedaan???? zie eens poten van kippie.(laatste van die twee)
is dat overbelicht( zon uit de flank) in combinatie met bewegings onscherpte of is dat een foutje in de bewerking.( te veel opgelicht?).
zou je eens de gegevens van de foto erop willen zetten? (zodat ik ervan kan leren).
weet nog steeds niet hoe je exif kan aflezen namelijk
gr
en ik wil nog steeds naar buten (zonder nat te worden,camera kan daar zo slecht tegen ook vooral).
By the way kraaien vallen niet onder de kanaries maar bij de europese vogels die door tropenkeurmeesters worden gekeurd. Die geven bij eventueel bont gewoon een beetje puntenaftrek in plaats van NG.
men mag nu tot 94 punten gaan en bonte vogels(bv driekleur/rk papagaaiamdinessen) worden bij de algemenebond niet gekeurd en bij de nederlandsebond voor vogelliefhebbers wel. en hoezo bestaat niet 93+ of 93-?
Bij de ANBvV en de COM keurt men tot en met 94 punten. Bij de NBvV maximaal 93. Dat houdt dan ook in dat 93+ niet kan, wel 93- (als een andere vogel in die groep al 93 heeft). Als ik juist ben geinformeerd straffen alleen de keurmeesters van de discipline "tropen en parkieten" van de NBvV een enkel bont veertje met wat puntenaftrek. Alle anderen (nogmaals, als ik juist ben geinformeerd) bestraffen de vogels met een streep door de puntenwaardering. Maar goed, deze discussie zou eigenlijk in een ander topic thuis horen.
Opmerking