Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
1 uit eigen tuin van deze ochtend met druillige omstandigheden
ff een kijk en vergelijk voor mezelf (zelfde foto's, geen geklooi aan foto's,op 2 verschillende manieren geplaatst):
canon jpg en db
sc en psc
canon jpg en db
net niet.....................chips experiment mislukt
instelling was:
F8.0
iso 400
standje AV + wolkje
alle servo en spot meter instelling
beeldstijl standaard 3,0,0,0
alle scherpstelpunten waren geactiveerd.
zelfde instelling maar via een andere manier hierop gezet (mis de scherpte/glans kleurdiepte weer in de foto's zoals ze zijn in het origineel raw):
sc en psc
wat ik moest doen was,scherpstellen op balk en dan licht omhoog om de vogel te pakken te krijgen,anders deed de camera het niet (bleef tie hunten).
verder veel last van "druppels/regen".
where dit I go wrong ?
Opmerking
-
Nou ik weet het niet hoor.
Je plaatjes komer er volgens mij wel goed uit hier. Van die instellingen weet ik niks, ik doe het niet zo. Dat scherpstellen op alles kan je "misschien" beter anders instellen? Omdat ie blijft zoeken. Misschien beter op het midden instellen dan. Gewoon ff uit testen. Trouwens met regen kan je soms de mooiste plaatjes maken.
Opmerking
-
regen is niet erg maar het water zou niet zo nat moeten zijn
ja en nee
henk3 als ik alleen het centrale scherpstel punt activeer dan krijg ik dus het fenomeen oog en kop uitstekend scherp maar hoe meer naar boven onder en naar opzij hoe onscherper het word allemaal,dus daarom de gedachte alle punten activeren in dit geval.
nu pakt de camera dus het voorste punt (dit geval de balk) zodra vogel verschijn iets camera lichten en knop ingedrukt houden en vogel in beeld ,dan doorklikken/drukken.
maarja .............................
ben nog niet tevreden
Opmerking
-
O, ja ik hoor wel eens wat.
Vandaar mijn opmerking. Dat blijven scherpstellen heb ik dus meer gehoord maar ik weet niet meer waar je de instellingen dan het best op af moet stellen. Volgens mij heb je meerdere mogelijkheden met een dergelijk toestel.
Wat ik ook vaker gehoord heb is om het toestel in te stellen op 1 of 2 tikjes onderbelichting. Ik heb gezien dat dat de foto's zeker ten goede kwam bij een goede kennis. (Het zal toestel verschillend zijn denk ik.) Gewoon uitproberen.
Opmerking
-
Als ik het zo lees, ben je gewoon toe aan handmatig scherpstellen.
Scherpstellen op de boomstronk, wachten op het pietje, dan omhoog, ietsie bijstellen en klikken.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Lange neuzen of niet, ik ga maar weer door met plaatsen.
Ik vind overigens dat er wel wat meer geplaatst kan worden door medeforumgangers, doe gerust ff mee.
Valk in boompje:
Witte Buizerd slaat toe, of ie daadwerkelijk ook wat gevangen had heb ik niet gezien. Kan wat kleins geweest zijn.
Hier wordt gebouwd maar er was even geen bouw activiteit:
Opmerking
-
Mijn neus is niet kinderachtig.....
Hier een plaatje uit Blijdorp, een puela popje
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Opmerking
-
reactie wk
Je krijgt binnenkort wel even een pb-tje. Moet nu zo vliegen.
Opmerking
-
Reactie-tje
W.K. is done.
Dat die Buizerd op een dergelijk hek gaat zitten kan ik weinig aan doen. Is de situatie. Ik had geen mooie boomtak in mijn broekzak op dat moment.
Soms moeten we het doen met wat het moment ons bied of gewoon niet klikken.
Opmerking
-
Opmerking
-
Het verschil tussen de tweede en de vierde foto is wel erg groot, de vierde mist behoolrijk wat scherpte Henk. De tweede is gewoon erg mooi.
Dat er een flinke vis door zo'n nekkie past blijft een mirakel.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking