Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ja dat is wel duidelijk zo

Tjonge zelfs voor een leek als mij is het verschil wel heel erg duidelijk.
    Sluit niet uit dat het een mooi plaat is.

Die Raw foto is wel heel mooi.

Nou dan zet je alleen nog screenshot erop.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• @ Wk, als je de foto omzet in welk programma doe je dat ??

Als je het me het programma van canon doe, moet je de foto op slaan met convert and save.
      Ik kan van hieruit niet zien hoe jou instellingen zijn en of hoe jij het doet.

Ik heb me het programma van canon , nooit problemen gehad.

Het is een duidelijk verschil met de foto's in het topic, de raw foto, zo moet de foto ook omgezet worden in jpg .

Henk
      vriendelijke groet
      Henk

Opmerking

• Hi WK,
        als je de foto in Raw opent hoe staat dan je helderheid en het contrast. Sommige programma's zetten dat soms al op een bepaalde waarde. Dat zou je terug moeten kunnen zetten naar neutraal/nul of zoiets.
        De RAWfoto is perfect dus dat moet je ook in jpg terugkrijgen.
        Heb je het probleem ook als je in JPG fotografeert?
        mvrgr

Piet

Opmerking

• Niet de mooiste maar helemaal zelf gedaan

Click image for larger version

Name:	vogels eddie 096.jpg
Views:	1
Size:	63,9 KB
ID:	427015

Net zo knap als de baas

Click image for larger version

Name:	vogels eddie 097.jpg
Views:	1
Size:	20,7 KB
ID:	427016

groeten eddie

Opmerking

• dus we zijn eruit dat er toch wel degelijk iets aan de gang is hier? en dat ik toch niet helemaal van lotje getikt ben?

als ik mijn camera aansluit dan wordt het ge-upload in dat canon programma (dat is de enigste die raw accepteert danwel waar ik mee kan werken)
            alle knoppen staan dan op 0 , piet
            als ik in jpg fotografeer (is wel lang geleden) dan lijkt het allemaal hetzelfde te zijn(op het verschil na dat dit dan niet in het raw gedeelte te openen is in dat programma maar dat regelt zichzelf allemaal ,hoef ik niks voor te doen).

broto schreef:Het is een duidelijk verschil met de foto's in het topic, de raw foto, zo moet de foto ook omgezet worden in jpg .

juist dat dacht ik dus ook maar reeds al eerder gezegd/opgemerkt dat gebeurt dus niet als ik dit doet met dat bijgeleverde canon programma,dus?????????????? .
            resize doe ik met bdsizer of met dat image shack (maar dat maakt geen verschil uit).

waar zou het toch aan leggen danwel fout gaan????
            kan ik weer gaan fotograferen namelijk,maar zoals jullie waarschijnlijk nu wel kunnen begrijpen is er voor mij geen lol aan zo,dan maak je een mooie foto en dan...................wordt tie 10 x minder omdat ik van raw naar jpg moet(om te kunnen plaatsen hierzo),is toch geen lol aan zo?

gerard6 heeft eigenlijk de oplossing,maar ook weer niet, ik ga toch geen screenshots maken van elke foto die ik hier wilt plaatsen????????? wil ik dat????????? nee ,laat maar dan geen tijd voor.

maar het zou een optie kunnen zijn temee het alleen maar plaatsen van screenshots maar blijft raar dat het niet "gewoon" kan :

Opmerking

• foto's

Winterkoning best een mooie heggemus vind ik.

Eddy, grappige kuikens. Ha, ha.

Foutje op foutje:
              Verwijderde foto's geprobeerd terug te halen. De tip hier had eigelijk iets uitgebreider moeten zijn, n.l.: Maak geen enkele foto meer op deze SD kaart. Het is namelijk zo dat foto's gemaakt na het verwijderen van foto's, overschreven of gedeeltelijk overschreven worden en dus niet meer terug te halen zijn. Dikke pech dus. Ik ben mijn foto's in dit geval gewoon kwijt.
              Misschien dat bovenstaande u helpt om deze fouten te voorkomen.
              En ik? Ik ga maar weer door met foto's maken, plaatsen is er nog even niet bij.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                @ Antonw: dit is zo ongeveer hetzelfde als ik al had in berichtje nr 1118 tot 1127 (zeg maar) van/in deze topic.
                wie weet................................
                ik ben dan wel een beetje kleurenblind maar dit soort verschillen zie ik toch wel hoor....................
                nou zou ik graag willen weten wat doe ik fout??????????????????
                Sorry voor de late reactie, zat een weekje op de Veluwe.
                Ik ben ook kleurenblind, maar om dit niet te zien moet je echt blind zijn
                Dit is een overduidelijk verschil met hoe het niet moet.

Het is alleen zo van achter een scherm gewoon lastig om te achterhalen waar het bij jou op de pc fout gaat. We kunnen het er toch wel over eens zijn dat de software van Canon rare dingen doet met je foto's.

Ik zou wel eens willen zien wat er voor rare dingen gebeuren als ik jouw RAW foto zou openen in Photoshop ofzo.
                Zou jij anders eens de volledige exif informatie van een RAW foto kunnen posten hier.
                En ik weet niet of je "iets" afweet van ftp, maar anders zou je eventueel via ftp een RAW foto kunnen doorsturen naar mijn site. Dan kan ik die eens bekijken en openen. Kijken wat ik voor vreemds tegenkom. Heb hier inmiddels ook dat Canon programma via via gekregen, dus kan kijken wat er dan hier gebeurd met jouw foto.

Dit probleem moet toch kunnen worden opgelost.

@ Henk3,

Jammer dat je die foto's nu dan toch voorgoed kwijt bent.
                Fotograferen is net als vogels houden, het gaat met vallen en opstaan.
                Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
                Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

Opmerking

• some catching up to do

antonw,
                  ik zou niet weten wat je bedoelt maar daar zal ik eens achteraan gaan via de zoekmachine (ftp verhaal).

maar aangezien ik een dagje ertussen uit ben geweest heb ik het nu ff wat te druk.

m.a.w. "we"komen er nog op terug
                  mvg

Opmerking

• Geen stress, rustig aan.

FTP is een protocol om grotere bestanden te kunnen uploaden en verzenden.
                    Een RAW foto is te groot om bijvoorbeeld te kunnen mailen, maar kan prima met ftp worden verstuurd.

Maar ik lees het wel weer als je er de tijd voor hebt.

Opmerking

• reactie-tje

AntonW
                      @ Henk3,

Jammer dat je die foto's nu dan toch voorgoed kwijt bent.
                      Fotograferen is net als vogels houden, het gaat met vallen en opstaan.
                      Gisteren 22:46
                      Het is niet anders Anton, ik ga er wel mee door. Ik vind het zelf ook erg jammer omdat dit vliegbeelden waren van een kievit vlak boven mij, echt mooi en van een (vlaamse)Gaai, die heel mooi op mij af kwam vliegen. Verdikkeme niks meer aan te doen. Hopelijk lukt het nog eens. Ik heb nog wel een paar andere maar minder interessante plaatjes weer terug gekregen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Ander bestand mogelijk denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door AntonW
                        Geen stress, rustig aan.

FTP is een protocol om grotere bestanden te kunnen uploaden en verzenden.
                        Een RAW foto is te groot om bijvoorbeeld te kunnen mailen, maar kan prima met ftp worden verstuurd.

Maar ik lees het wel weer als je er de tijd voor hebt.
                        Ik kreeg eens een hele partij foto's opgestuurd in RAR bestand, ik kon er eerst niks mee maar ben wel ff gaan zoeken op internet en kon daar de foto's up-loaden en weer als jpg terughalen naar mijn pc. Dus misschien kan het ook met een rar bestanjde van een raw foto. Zoek maar op inpakken van raw naar rar bestand en dan denk ik dat er wel een mogelijkheid zal verschijnen.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Al die hulp middelen moet niet nodig zijn.
                          Werk zelf al enige jaren met het programma van canon, Digital Photo Professinal en heb daar nooit problemen mee.

@ Wk, heb van jou ook wel eens RAW bestanden gehad, daar was niets mis mee

Henk
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• Als jij zo weet waar het probleem wel ligt, zeg het dan.
                            Je ziet dat er "dingen" gebeuren met de foto, bij het omzetten van RAW naar JPEG.
                            Dingen die niet vanzelf horen te gebeuren, en waar winterkoning van zegt dat hij niets doet.
                            Vertel mij dan maar eens wat er wel met die foto gebeurd, en waarom?

Opmerking

• Als jij zo weet waar het probleem wel ligt, zeg het dan.
                              Dan had WK het ook al lang geweten.

Vertel mij dan maar eens wat er wel met die foto gebeurd, en waarom?
                              Sorry maar kan nog steeds niet bij een ander in zijn pc kijken hoe instellingen staan en of wat er gebeurd in programma's bij een ander op zijn pc.
                              Kan veel maar toveren nog steeds niet

Henk
                              vriendelijke groet
                              Henk

Opmerking

• Nee, ik kan ook niet in zijn pc kijken.
                                Maar hij geeft zelf aan dat hij niets veranderd aan de foto.
                                Dat hij niets aanpast op de foto, maar toch gebeuren er dramatische dingen met die foto's.

Dus dan ligt het probleem bij de foto, of bij de software of bij de instelling van de camera. Meer komt er namelijk niet bij kijken.

Om alles uit te sluiten, moet je toch een aantal zaken dan onderzoeken.

Opmerking

Working...
                                X