Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• @Winterkoning

Volgens mij kan je via canon.nl al versie 3.6.1 ofzo downloaden.
    Dus je loopt volgens mij nog iets achter met de updates.
    http://software.canon-europe.com/sof...255.asp?model=

Daarnaast moet er ergens in het programma iets gebeuren met automatisch verscherpen op het moment dat je gaat verkleinen. Kan haast niet missen.Gooi dat eens uit, als je dat zo kan vinden tenminste.
    De volgorde is eerst verkleinen en dan naverscherpen.
    Zo, zal het nooit mooi worden.

Alleen heb ik zelf geen Canon, dus kan ook niet de software installeren om mee te zoeken.
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

Opmerking

• ik moet nu even kindje van school halen ,maar ga zo dadelijk eens kijken Anton W

bedankt i.i.g allemaal voor het mee willen denken,want volgens mij verdienen de originele foto's een beter lot dan wat er nu telkens gebeurd,ja toch?
      mvg

Opmerking

• Absoluut!

De foto's zien er in het origineel prima uit.
        Zou dus zonde zijn als die niet op het forum kwamen.

Maar begrijp ook wel dat de lol van het plaatsen er van af gaat als je ziet wat er met die foto's gebeurd door de software.

Nog iets anders om na te kijken in je camera.
        Het schijnt dat de software van canon ook kijkt naar de instellingen in je camera met betrekking tot verscherpen. Kan je daar ook eens kijken of je daar niet per ongeluk een hoge verscherping toepast?

Dan ziet je origineel er dus perfect uit, maar zodra je dan de foto gaat bewerken in DPP krijg je dus een te hoge verscherping.

Opmerking

• Opmerking

• Er gebeurd in ieder geval ergens iets dramatisch met je foto's.
            Of dat het komt door een camerainstelling of door de software op de pc, weet ik zo niet. Hoewel het mij lijkt dat het komt doordat DPP gaat verscherpen (uit zichzelf) op het moment dat je verkleint.

Je zou eens in je exif kunnen kijken van een originele foto. Kijken of je daar vreemde waardes ziet met betrekking tot verscherpen.

Fotografeer je trouwens in RAW of in JPEG?
            En het originele bestand wat je liet zien net, was dat een JPEG of niet?
            Want dan kan het ook nog zitten in de omzetting van RAW naar JPEG.

Opmerking

• nu in raw( maar weet niet of dat exemplaar(grutto) dat ook al was,is meer iets van de laatste tijd dat ik in raw schiet),maar hoe dan ook als ik foto's wil plaatsen dan moet dat in jpeg omgezet worden anders pakt image shack hem niet.

Opmerking

• Dat klopt.
                Maar hoe ziet je JPEG er dan uit op origineel formaat, dus zonder te verkleinen?
                Zien die er wel normaal uit?

Maak anders eens een foto in JPEG.
                Kijken of die ook zo dramatisch wordt als de andere.
                DAt zou dan dus wijzen op een instelling in de camera met JPEG.

Opmerking

• volgens mij gewoon hetzelfde (zie niet echt verschillen op de foto's zelf).
                  maar ik ben in raw gaan schieten omdat als ik wat moet veranderen/bewerken er in raw meer "ruimte" is omdat dit bestand dan veel groter is.
                  zo kan je bv. in raw beter croppen heb ik ondervonden.
                  mvg

Opmerking

• Dat klopt helemaal.
                    Het kleurbereik in RAW is ook vele malen groter dan in JPEG.
                    Waardoor bewerken beter gaat in RAW.

Maar toch moet er ergens iets dramatisch gebeuren met je foto's.
                    Met gewoon alleen verkleinen gebeuren deze dingen niet.

Opmerking

• @ Winterkoning, je ben weer lekker bezig geweest vandaag hahahahaha
                      Houd je wel van de straat
                      vriendelijke groet
                      Henk

Opmerking

• ja lach maar Broto

ben in staat om mijn camera incl.objectieven en de tig fotoprogramma's die ik inmiddels heb(adobe,corel fotopaint ,photo impact ,canonpro etc etc),zo weg te doen,als ik er niks mee kan dan maar niet.

ik vraag toch niks bijzonders? ik vraag alleen maar dat als ik dan eindelijk een mooie/redelijke foto heb dat deze ook mooi/redelijk blijft,meer niet.................ik vraag niet om de cup met de grote oren.
                        mvg

Opmerking

• hey winterkoning

vanacht heeft het van 1 uur to 6 uur geonweerd ben ook 4 keer bij me voliere geweest maar alles ging goed(heb nu alles ook dicht zitten)

mijn kleine vogeltjes heb ik verkocht en een koppel bonte boertjes gekocht
                          pop en man wel apart (man is ongeveer 7jaar en pop is 3jaar bijna)

ik ga als ze aanelkaar gewend zijn het blok erin hangen
                          mvg roy (vogelfreak)
                          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

• @Winterkoning:

Balen, balen balen...
                            Ik heb ook twee nesten verloren van de blauwkopfazantjes door dit weer.
                            En dan is het hier vannacht nog redelijk geweest met het weer.
                            De coniferen hebben alleen teveel lopen zwaaien met de wind.
                            Ik vind het alleen met jouw vogels toch wat vervelender, zijn toch weer de specialere soorten.

Gooi die camera en alles erbij dan nu ff in de hoek en ga wat leuks doen.
                            Op zo'n dag moet je niet ineens alles opgeven.
                            Gewoon nu ff laten liggen en over een tijdje weer opnieuw oppakken.
                            De lol komt vanzelf wel weer terug.

Opmerking

• Een paar leuke plaatjes.

Erg jammer van die tegenslagen hierboven.

En dan nu: Een paar foto's die gemaakt zijn door mijn neefje van 11 jaar oud.
                              Ik heb gevraagd of ik ze aan jullie mocht laten zien en dat mocht wel.
                              De foto's zijn gemaakt in de tuinen van Ada Hofman.

Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• vervolg.

Wie weet hoe de kever op de foto hier onder heet? Deze kreeg ik vandaag toegestuurd met die vraag er bij. Deze zou een centimeter of 8 groot zijn.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                                X