Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Toevallig hadden we al vooraf via PB contact gehad Danny en ik
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk BerichtIk heb het via vv op het F-kanaal gezien hoor en nu snap ik ook het handige antwoordt van HMvriendelijke groet
Henk
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door HenkvdMeer Bekijk BerichtToevallig hadden we al vooraf via PB contact gehad Danny en ik
Geelgors vrouwtje (Is niet op eigen plekje.)
Opmerking
-
Opmerking
-
Mooi plaatje Matthijs. Maar wel blijven oefenen op diafragma- en sluiterstand. Automatische stand is helaas voor de "doorsnee amateur". (sorry, maar niet verkeerd bedoeld).
Jij wilt meer, heb ik begrepen? Probeer eens van een zelfde onderwerp verschillende foto's te maken, maar telkens met een andere instelling. Diafragma en sluiter, witbalans en ISO ook niet vergeten. Zet die plaatjes dan op je pc en vergelijk.
Over dan maar naar de volgende stap.
Met een heel eenvoudig (gratis) programma (keuze zat) kan je je foto's 'iets' bewerken. Sorry, maar 'k heb even je foto geleend en door de "verbeteringsmolen" gedraaid.
Maar, ieder z'n eigen smaak ...
Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
Wat is er precies gebeurd?
Foto bijgesneden (remember 1/3), wat contrast en kleur toegevoegd. Iets scherper gesteld en 'ruis' weggewerkt.
Reacties hoeven echt niet. Ben het niet gewoon.
Ik wil alleen maar proberen een "jongeling" te helpen waar kan ... en dit wegens gebrek aan betere fotografen.
Wie mij wil verteren, mag hoor. Geen enkel probleem.
M.v.g.
DannyLast edited by Danny1; 06-09-2014, 03:19.Wie niks doet, maakt ook geen fouten.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Danny1 Bekijk BerichtAutomatische stand is helaas voor de "doorsnee amateur". (sorry, maar niet verkeerd bedoeld).
En daarom vind ik het heel handig dat jullie me een beetje helpen, bedankt daarvoor!!
En hoe u die foto's bewerkt dan kijk je gelijk anders te die foto's
Ik probeer het weleens handmatig maar die ISO
Ik krijg dan vaak alleen maar zwarte of witte foto's, hoe komt dat? Want ik probeer dan vaak ook verschillende ISO uit maar het lukt toch niet en dat ga ik altijd op AUTO
Opmerking
-
Wat betreft de raw opnames heb je gelijk Henk,sta ik weer niet bij stil.
En je ziet ieder heeft er weer een andere kijk op.
En zoals je al zei over oa die belichting het is allemaal nog niet zo makkelijk daar ben ik ook wel achter en dat er meerdere wegen zijn dat is wel duidelijk.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking