Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mooie set lijkt mij. Niet verkeerd.
    Je kan nog even vragen hoeveel clicks de camera gemaakt heeft. Het ziet er allemaal pico uit zo te zien.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      zitten die bij jou in het wild Henk ? dat zou ik eens graag zien, zo`n vogel in het wild.
      Ton, die zitten denk ik wel door het hele land in het wild.
      Ik weet wel plekjes waar ze wel regelmatig te zien zijn. Ze fotograferen is weer iets heel anders.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
        Hallo,

Ik zet het even hier want hier zijn veel goede fotografen te vinden.
        Ik ben op zoek naar een betere camera en ik ben een mooie 2e handse tegengekomen. Deze meneer vraagt er €650,- voor en hij is gestabiliseerd.
        Het is een Nikon d3100 met een Sigma lens 150-500mm
        Raden jullie me dit aan of niet?

Ik hoor graag jullie tips/reacties!
        Wel rekening mee houden dat je dan beter ook een statief aanschaft,dit soort objectieven zijn niet om uit de hand te fotograferen.(ondanks stabilisatie).
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

• Dus dan kan ik niet even een rondje lopen en dan ff de camera meenemen dan moet ik er echt voor op uit?

Opmerking

• Inderdaad een statief of rijstzak is wel een aanrader. Zelf gebruik ik de stabilisatie nooit. Je kan er wel mee vanuit de hand fotograferen maar dan moet je wel een vaste hand hebben en je houdt het door het gewicht ook niet zo lang vol denk ik.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Hallo,

Ik zet het even hier want hier zijn veel goede fotografen te vinden.
              Ik ben op zoek naar een betere camera en ik ben een mooie 2e handse tegengekomen. Deze meneer vraagt er €650,- voor en hij is gestabiliseerd.
              Het is een Nikon d3100 met een Sigma lens 150-500mm
              Raden jullie me dit aan of niet?

Ik hoor graag jullie tips/reacties!
              Dag Matthijs,

Als je weet dat de nieuwprijs voor een body Nikon D3100 +/- € 250 en de nieuwprijs voor een Sigma lens 150-500 +/- € 900 bedraagt, lijkt mij dit een redelijke / eerlijke prijs. Als je budget het toe laat, kan je je hobby zo duur maken als je zelf wilt, volgens ieder z'n vermogen.

Over Nikon kan ik mij helaas niet uitspreken omdat ik eerder een Canonfanaat ben. Maar vrienden van me die met Nikon werken, hoor ik zeker niet klagen. Is het ene merk beter dan het ander? Ik weet het niet...

Ikzelf fotografeer meestal met een identieke lens, de Sigma 150-500 (Canon). Tot op heden en voor hetgeen ik ze gebruik, ben ik er wel tevreden over. De resultaten uit deze lens kon je hier eerder bekijken.

Om zomaar de natuur in te trekken, lijkt mij deze lens nogal log en zwaar om uit de losse pols te fotografen. Zeker bij 400 mm en meer uit de vrije hand is bijna niet doenbaar. Zoals kingfisher (en later Henk) reeds aanhaalde, lijkt dan een stevigwaarom de verkoper z'n camera+lens verkoopt en informeer waarvoor hij/zij dit toestel + lens gebruikte. Vraag verkoper ook om enkele van zijn foto's te mogen bewonderen. Dan weet je al waarvoor dit toestel meestal werd gebruikt. (lees: aantal clicks)

Bij een van bovenstaande gebreken, zou ik niet tot aankoop overgaan. Later op 2e hands sites komen er alvast wel nog mooie dingen aan je neus voorbij. Geduld bij het fotograferen is een grote gave.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes gewenst en houdt ons op de hoogte.

M.v.g.
              Danny
              Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Dag Danny
                Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!
                Mijn zus haar camera is 18 -250mm maar daar heb ik vaak dat ik toch iets dichterbij wil komen en vandaar dat ik hier naar zocht. Mijn pa heeft nog een nikon d3000 dus ik heb wel een klein beetje ervaring met nikon. Zeker als ik die camera misschien ga kopen neem ik mn oom mee en hij is fotograaf dus hij zal er dan toch even goed naar kijken. Ik heb thuis nog een oude statief maar ik ben bang dat hij hier niet op past. Maar als het ech noodzakelijk ben ik toch wel in staat om een statief te kopen.

De prijs is voor mij niet snel een probleem maar nieuw kopen is eigenlijk toch een beetje te duur alleen wel vertrouwder. Mijn oom zij dat ik met deze lens niet goed van dichtbij kan fotograferen. Dat is voor mij niet zo n groot probleem want ik maak veel foto s van ver weg.

Zal ik hiet even een nieuw topic voor starten anders komt deze hier eeb beetje mee vol te staan? Dat zal ik dan morgen even doen.

Maar bedankt voor alle tips en reacties tot nu toe want ik moet hier als 12 jarige toch wel even zeker van zijn dat ik er goed aan doe!

Mvg Matthijs

Opmerking

Dag Danny
                  Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Zal ik hiet even een nieuw topic voor starten anders komt deze hier eeb beetje mee vol te staan? Dat zal ik dan morgen even doen.

Mvg Matthijs

Geen dank Matthijs, graag gedaan.

Voor mij persoonlijk hoef je geen nieuw topic hierover aan te maken. Ik vermoed dat anderen hier ook geen bezwaar tegen hebben ...

Doe hier maar rustig verder. We zien / lezen straks de reacties wel.

M.v.g.
                  Danny
                  Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Het meeste is er denk ik al wel over gezegd matthijs. Een nieuwe topic is dan ook niet nodig denk ik.
                    Vergis je overigens niet in de kosten van een goed statief en daarbij ook nog de kop die daar op moet.

-
                    Witte Kwikstaart:
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Als je de mm van de lens aanhoud in je sluitertijd moet je toch wel alles uit de hand kunnen maken, zeker als die gestabiliseerd is. Dus 400 mm = minimaal 1/400s.
                      Zeker met het weer van nu is het goed te doen, je heb nu sluitertijden van boven de 1/1000s bij een diafragma van f5.6.
                      Een statief is ook niet altijd makkelijk, meestal heb je er meer last van dan gemak, bij overvliegende vogel of dieren die zich snel verplaatsen , ben je meestal te laat met reageren, jammer dan ? , ja jammer

Zo ben ik bezig geweest 's avonds laat om ransuilen te fotograferen, statief geen optie, want als ze gaan vliegen ben je altijd te laat.

Deze foto is uit de hand gemaakt met 400 mm - f5.6 - 1/13s bij een iso van 2000

vriendelijke groet
                      Henk

Opmerking

• Soms is het kiezen of delen denk ik Henk. Als je zoals ik een niet al te vaste hand hebt (en dat komt echt niet door drank etc.), dan is een rijstzak of statief een welkom attribuut. Voor vliegbeelden is het inderdaad wat lastig om er een statief onder te hebben bungelen.
                        Nu is een uilensoort meestal niet een al te beweeglijk onderwerp, dat scheelt ook al wat. Om dan bij 1/13e sec. een plaatje te maken moet je wel stevig in je schoenen staan en niet een al te harde hartklopping in je lijf hebben. Ook niet elke camera levert nog goede plaatjes bij een dergelijke hoge iso waarde.

Helaas ben ik nog geen ransuilen tegengekomen.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• 2000 iso kan bijna iedere spiegelreflex camera ook de oudere, de laatste jaren gaan de meeste zelfs naar de 3200 -6400 iso.

Een minuut later ging de uil vliegen , maar dan is het met 1/13s niet te doen, heb je 1 veeg
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door HenkvdMeer
                            2000 iso kan bijna iedere spiegelreflex camera ook de oudere, de laatste jaren gaan de meeste zelfs naar de 3200 -6400 iso.

Een minuut later ging de uil vliegen , maar dan is het met 1/13s niet te doen, heb je 1 veeg
                            Mijn 40D gaat maar tot 1600 met uitbreiding naar 3200 en ik kan nou niet zeggen dat ik dan nog een mooie foto uit die camera krijg.
                            Mijn pentax K7 gaat tot 3200 met uitbreiding naar 6400 maar dan moet je niet kijken wat er nog aan foto uit gaat komen.
                            Naar mijn idee, onbruikbaar.

Ik weet ook wel dat er camera's zijn waarbij je rustig naar de 3200 iso kan gaan en dan ook nog mooie foto's over kan houden. Maar ja dat kan bruintje niet trekken.

Soms krijg je juist door die onscherpte ook wel eens een pracht van een apart plaatje. Al gaan daarvan de meesten wel de prullenbak in.

Ik hoop ook nog eens een ransuiltje te vinden. Toch mooi spul
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• door alle technische dingen raden jullie me dit dan aan of moet ik even verder zoeken?

Opmerking

Working...
                              X