Het respect is wederzijds en natuurlijk heb ik die gedachtengang ook wel gehad. En je hebt daar ook wel een punt. Waarschijnlijk zijn er van die halsbanden wel meer losgelaten of ontsnapt (en dat kan natuurlijk met die gansen ook wel het geval geweest zijn). Neemt niet weg dat die vogels er best goed uit zien. Geen idee dus in hoeverre naastenliefde eigenlijk van invloed is. Of die halsbanden nou uit india of zuidafrika komen, die zijn hier denk ik inderdaad niet zelf naar toe gevlogen vanuit hun oorspronkelijke habitat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
mooi artikel had je daar Henk A, die van F. Majoor.
en daarin wordt de theorie van ontsnapte volierevogels toch wel onderbouwd met 4 verschillende bronnen... je zou bijna zeggen...
maargoed wat Henk3 en de andere nog te vertellen hadden daar kan ik me goed in vinden. feit is: de kans is hoog dat we er nooit achter komen. daarbij komt, dat we over een aantal tientallen jaren we ons echt niet meer druk zullen maken over de nijlgans. sterker nog. ik denk dat we ons dat over een andere vogelsoort ons druk gaan zitten maken. parkieten of huiskraaien, dat zullen we dan wel zien. misschien krijgen we een korhoen plaag.
Daniel, je had het (waarschijnlijk) dus bij het rechte eind. mooie van deze discussie is dat ik ook weer wijzer ben geworden.
Opmerking
-
Die zijn vast wel te eten Barend, waarom niet.
-
Scholekster.
Opmerking
-
Heel fraai de scholekster Henk, helemaal mijn smaak qua belichting.
Hier nog een andere schol...
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Had enkele dagen niet gekeken en dan heb je ineens een heleboel mooie foto's om naar te kijken.
Bedankt allemaal ze zijn weer prachtig.
En ook weer wat geleerd.
Opmerking
-
Fraai, zowel de zwarte als de groene.
Deze witte kwam aangestoomd...
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Advertentie
Collapse