Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Geen idee Kees. Dit nest voor het eerst gefotografeerd. Ik heb ze daar de maanden ervoor niet waargenomen. Denk dat ze teruggekeerd zijn uit Afrika.
Maar dat is helemaal niet zeker want we zitten hier in de buurt van een ooievaarscentrum, dus kan het ook zomaar zijn dat ze hier overwinterd hebben.
Probeer ik het nog eens een keer er uit te krijgen: Welke volgorde van kliks heb jij gehanteerd dan Ton en welk schuifje?
Je kan 3 klikken geven maar daar schiet niemand hier iets mee op toch als ie niet weet welke klikken?
---
S.
P.s. de naam onder de foto zegt niks over het dier op de foto hoor en andersom ook niet.
Ik vraag me wel eens af of zo'n boer zelf nou ook zo van piercings houd.
Open met Gimp (gratis open-source programma) Klik 1 verklein naar (in dit geval) 600 pix breed.
Ik verklein altijd eerst naar het gewenste formaat, daar gaat helaas wat kwaliteit mee verloren maar dat is niet anders. Klik 2 klik op kleur - helderheid/contrast en schuif naar rechts tot je tevreden bent. Vooral een lichte waas van takjes, riet of gaas kun je zo vaak helemaal weghalen. Klik 3, ga dan naar "filters" en kies versterken/verscherpen en klik naar 40 of 50, dat verschilt per foto en vooral hoeveel de foto verkleind is.
Opslaan en klaar.
Openen en opslaan zijn ook klikjes, maar die tel ik even niet mee.
Photoshop en dergelijke gebruik ik niet, die zijn me te duur.
Het zijn toch mooie foto's HenkA, vooral die actie van het roodborstje, erg leuk.
Triest he, z'n schaap met al die klippen door het oor.
Hier woont een boer met dikbillen (koeien) en die hebben dat ook allemaal door hun oren. Als er een geboren wordt, moet dezelfde dag de piercings gebeuren anders wacht hem een fikse boete.
Henk A, je ben ons toch niet een oor aant aan naaien eah? met de zelfde vogel (bonte specht) ik zie vrijwel geen verschil tussen de 2 maar het zijn wel 2 verschillende toch? andere vetbol
maar je had even daar het achterhoofd moeten kijken, als daar een rode vlek zat was het een man, anders een pop
Opmerking