Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Manuel control staat in de gegevens: http://www.findexif.com?l=Adk4Iq. Misschien waren de bewegingen van het onderwerp en Ton dan even identiek. Al die bewegingen die jij opnoemt kan haast niet tot zo'n redelijke plaat leiden, tenminste dat zal mij denk ik dan nooit en te nimmer gaan lukken of het moet een lucky shot zijn.
Opmerking
-
-
net niet..............again
de bewuste ijsvogel (de vogel zelf 10 cm naar rechts en ik had de ijsvogel via een ander "gat"er veel beter op kunnen hebben staan ).
omstandigheden in mangrove , condens op lens, veel beplanting waar tussen door geschoten dient te worden ,donker en grauwe licht omstandigheden vogel op vaste stek op 15 m afstand
F5.6
shutterspeed 1/6 :
ooit zal het me lukken...................................ooit
omstandigheden doen er eigenlijk niet toe ,mag dan ook niet alszijnde excuus opgevoerd worden
volgend jaar Ton en eventueel de andere van de bende , volgend jaar gaat het lukken ( met jullie hulp, 1 de hengel met goudvis eraan vasthouden , de ander houd de ingang in de gaten, de ander houd de uitgang in de gaten en laat niemand binnen terwijl ik met mijn lieslaarzen de ijsvogel besluip en de perfekte foto maak hahahahahahahahahaha).
hebben ze een liedje overgemaakt geloof ik: de meeste dromen zijn bedrog en als ik wakker word dan.........................ja wat dan?
gr
Opmerking
-
[QUOTE=winterkoning
hebben ze een liedje overgemaakt geloof ik: de meeste dromen zijn bedrog en als ik wakker word dan.........................ja wat dan?
gr[/QUOTE] slaap ik nog?
Je hebt die ijsvogel er toch maar "bijna" helemaal op gekregen onder die moeilijke omstandigheden.
Opmerking
-
Ik klik alles op de M-stand, vind ik leuker. Het wat kleinere diafragma is gekozen om toch zoveel mogelijk scherpte te krijgen. Het moest door dik groen gaas. Logisch gevolg van F10 is dat de sluitertijd zeer lang moet zijn om toch voldoende licht te vangen.
Ik snap alleen de term "meer sluitertijd" niet, wat bedoel je daarmee Henk?
Wat WK betreft, ga maar eens dagje met de stichting mee Henk, je zal zien, er is niets overdreven.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Dat die gedachtengang er achter zat had ik ook wel verwacht Ton.
Met meer sluitertijd bedoelde ik zoals ik eigenlijk al schreef:
Als je daar op dat moment b.v. F6.3 had ingesteld, had je behoorlijk meer licht kunnen vangen en had je dus ook meer sluitertijd gehad.
Had je daarbij iets in de - ingesteld dan had je nog iets meer sluitertijd gehad.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningde bewuste ijsvogel (de vogel zelf 10 cm naar rechts en ik had de ijsvogel via een ander "gat"er veel beter op kunnen hebben staan ).
omstandigheden in mangrove , condens op lens, veel beplanting waar tussen door geschoten dient te worden ,donker en grauwe licht omstandigheden vogel op vaste stek op 15 m afstand . . . . .
grMet vriendelijke groet:
Henk.
Opmerking
-
dagje stichting
ge meent het
echter..........................
je zal een paar x terug naar apperaat moeten om de lens en camera op temperatuur te krijgen. ( de temp en vochtigheids verschillen waren te groot die dag).
Ik heb dat zovaak verteld tegen Ton maar die wilde de hele dag zijn cameralens aansteken met zijn aansteker, ik dacht nog zoho die is verslaafd aan het roken of dat hij wel erg into de kerstmis was en thuis nooit de kaarsjes mocht aansteken en iedereen die voorbij kwam heb ik het keurig uitgelegd. (1 on 1 uitje met de stichting).
men knikte en wenst me veel sterkte toe.
maar voor ons is er niks geks aan hoor, zo kon Ton ook aan mensen uitleggen waarom er iemand languit met zijn kadaver op het steiger ging liggen met een camera in zijn hand
m.a.w. het gaat over en weer hoor.( die gekkigheid).
het is wel altijd zo dat als opa meegaat we hem de schuld van alles geven of...................we gooien zijn charmes in de strijd.
we komen er altijd mee weg tot nu toe hahahaha.
mvg
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3meer sluitertijdGroet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningge meent het
echter..........................
je zal een paar x terug naar apperaat moeten om de lens en camera op temperatuur te krijgen. ( de temp en vochtigheids verschillen waren te groot die dag).
Ik heb dat zovaak verteld tegen Ton maar die wilde de hele dag zijn cameralens aansteken met zijn aansteker, ik dacht nog zoho die is verslaafd aan het roken of dat hij wel erg into de kerstmis was en thuis nooit de kaarsjes mocht aansteken en iedereen die voorbij kwam heb ik het keurig uitgelegd. (1 on 1 uitje met de stichting).
men knikte en wenst me veel sterkte toe.
maar voor ons is er niks geks aan hoor, zo kon Ton ook aan mensen uitleggen waarom er iemand languit met zijn kadaver op het steiger ging liggen met een camera in zijn hand
m.a.w. het gaat over en weer hoor.( die gekkigheid).
het is wel altijd zo dat als opa meegaat we hem de schuld van alles geven of...................we gooien zijn charmes in de strijd.
we komen er altijd mee weg tot nu toe hahahaha.
mvgmvrgr
Piet
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking