Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• allemaal henken

@ .Henk A.
    ik denk dat je een glanskop daar te pakken heb, maar het is soms vrij moeilijk te zien het verschil tussen mat en glans

morgen ook nog eens van andere posities en dan zal het wellicht beter te zien zijn, houding/lichaam, kleur vleugeldek, wit bij snavel ect etc.
    doe je best .(je kan het).

zwartkopmees bestaat alleen in streeknamen
    een zwartkop is de sylvia atricapilla ( je zei meesachtig dus kon het dat ook eventueel nog zijn ,let op voor

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      @ .Henk A.
      ik denk dat je een glanskop daar te pakken heb, maar het is soms vrij moeilijk te zien het verschil tussen mat en glans

morgen ook nog eens van andere posities en dan zal het wellicht beter te zien zijn, houding/lichaam, kleur vleugeldek, wit bij snavel ect etc.
      doe je best .(je kan het).

zwartkopmees bestaat alleen in streeknamen
      een zwartkop is de sylvia atricapilla ( je zei meesachtig dus kon het dat ook eventueel nog zijn ,let op voor dat je de foto plaatste).

die andere is een vink pop.
      . . .
      Ik heb dus de vogel helemaal gezien, en gezien het ontbrekende witte in de vleugels van de matkop, is het inderdaad de glanskop.
      Maar wat een zenuwl.. zeg haha.

ik heb wel meerdere foto's geschoten, maar zeer onscherp

Maarrr . . . vanaf een andere positie hmm.. is een eind omlopen en dan is het onmogelijk om mij daar in het bos onzichtbaar te maken

Dus dat gaat hem voorlopig nog niet worden, eerst bladeren op mijn kleding plakken en tja daar hebben we inmiddels alweer tonnen van opgeruimd.

Even de laatste restjes even uit de bomen schudden dan maar

O wacht, waar de vinkpop zat lagen nog wat.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

• Qua patet orbis

Henk A.

vroeghu hadden we dit:

je mot er wat voor over hebben natuurlijk

gr

Opmerking

• ff

screenpics van wat foto's behorende uit de eigen powerpoint presentatie/kweekverslag.

was leuke soort om mee te kweken:

succes met de missie Henk A.( word overwerken vandaag hahahahahahahaha).

gr

Opmerking

• Leuk pakkie, lijkt me wel wat.

Misschien bovenstaande foto's even onder elkaar plaatsen? Wel erg breed zo.
            Voor mij geen probleem hoor.

8-12 zonsondergang (aan het eind van de dag.)

Eerder op de dag:
            Vink.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• zeg het maar

ik heb van alles geactiveerd op de camera qua instellingen is er verschil waarneembaar ? maar ff spreeuw gepakt zojuist (+-10:00) want die blijven hier maar rondhangen met zijn tig tegelijk en zijn dus gemakkelijke "slachtoffers"om te experimenteren , de enorme groep gaat al richting "overlastgroep" overigens :

M
              f 5.6
              shutterspeed 1/30
              iso 250 +D ( en dat zal wel te maken hebben met geactiveerde instelling, moet alleen nog ff uitvinden wat die + D dan wel niet is).

lekker klooien

vraagje nog: wat doet Auto helderheid optimalisatie ? ( staat nu op gedeactiveerd).
              ik lees in boekje maar word daar niet wijzer uit.
              bij inschakeling ,verbeterde details in lichte tinten maar ook meer ruis dan normaal in schaduwrijke partijen, wat is dan wijsheid ? verbeterde details ben ik voor, de rest niet.

verderop in boekje :
              bij lage iso-snelheden (is dus bij mij van toepassing) word ruis in schaduwpartijen verder gereduceerd wat willen ze nu ?
              welle, niette
              komaan zeg.

enigste wat ik wil is scherpe foto's met zo min mogelijk ruis etc.( is dat teveel gevraagd ofzo?).
              ik weet zeker dat mijn foto's qua niveau omhoog kunnen met de juiste instellingen.

mvg

Opmerking

• Nou dat is toch helemaal geen verkeerde foto en ook nog eens met die 1/30s
                Knappe prestatie zo uit de hand. Man je hebt helemaal niks te klagen volgens mij, ha, ha. Had ik maar zo'n vast handje. Misschien nog iets meer iso om de foto nog van wat meer licht te voorzien. Gewoon ff uitproberen.

Turnn of the highlight priority. Thats what the D+ is.

Niks is teveel gevraagt, of je er gelijk allemaal een antwoordt op krijgt of vind is een goeie 2e. Het is veel uitproberen, oren open houden en blijven uittesten en ervaringen delen. Ik heb wel eens het idee dat dat laatste moeilijk is voor veel mensen. Op de snuffert vallen is toch helemaal niet erg. (Omdat het niet echt op de snuffert vallen is toch?)

Heb je alles mee qua licht dan is het opeens allemaal veel gemakkelijker om een betere foto te produceren.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• op snuffert vallen maak mij niks uit

ik vraag wel hoor, ik ben niet bang om te vragen ( ik voel me eigen niet "te groot"ervoor ), uiteraard filter ik wel de dingen eruit waar ik wat mee kan.

ik kan er niet mee zitten wat een ander denk over mij eigenlijk, want wat moeten ze zeggen dan? "iets"wat ik niet al zelf weet ?
                  ik ben diegene die blijf beweren dat ikzelf niet kan fotograferen en wil leren, dus vraag ik.
                  was het maar als vogelsoorten kweken dan was het een stuk makkelijker allemaal.

ik denk altijd maar als men ( negatief kritisch) commentaar geeft :

kan men het beter...........................laat maar zien dan.( ik ben nogal van het "bewijzen"wat men beweerd, zomaar geloven op de mooie ogen is er niet bij hier).
                  is men of kan men het beter dan ben ik de eerste die dat toe zal geven.( en er ook gemeend/oprecht van kan genieten)

ik weet het is geen competitie van wie is de beste fotograaf of wie maakt de mooiste plaat , nee helemaal niet maar blijven aankloten heeft ook geen zin. ( zoals met zoveel dingen in het leven).

progressie is het sleutelwoord
                  stilstand is achteruitgang

m.a.w. altijd blijven zoeken of het beter kan/moet.

gr

Opmerking

screenpics van wat foto's behorende uit de eigen powerpoint presentatie/kweekverslag.

was leuke soort om mee te kweken:

succes met de missie Henk A.( word overwerken vandaag hahahahahahahaha).

gr

Mooie foto's Yuri!!!
                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

• Even geheel los van jouw ambitie om nog beter te worden als fotograaf...

"Stilstand is achteruitgang" is een spreuk die juist heel verziekt in mijn ogen.
                      De moderne mens wordt opgevoed met het idee van altijd maar meer, groter, beter, duurder.
                      Als de mens gewoon eens tevreden zou zijn met wat hij heeft en kan, hoeft de economie niet steeds te groeien, hoeven we de natuur niet helemaal te vernietigen, hoeven we niet altijd maar omhoog te willen ten koste van anderen.
                      Heeft de economische groei van de laatste 30 jaar ons als samenleving nou zoveel goeds gebracht?
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

"Stilstand is achteruitgang" is een spreuk die juist heel verziekt in mijn ogen.
                        De moderne mens wordt opgevoed met het idee van altijd maar meer, groter, beter, duurder.
                        Als de mens gewoon eens tevreden zou zijn met wat hij heeft en kan, hoeft de economie niet steeds te groeien, hoeven we de natuur niet helemaal te vernietigen, hoeven we niet altijd maar omhoog te willen ten koste van anderen.
                        Heeft de economische groei van de laatste 30 jaar ons als samenleving nou zoveel goeds gebracht?
                        je heb daar zomaar een heel sterk punt te pakken.( op dat gebied).
                        kunnen we mooi nog ff gedurende onze resterende 10 uur over nadenken.

@ wim dank je wel, leuk dat je het leuk vind.
                        foto zijn niet jevanhet maar ik heb ze en kunnen mede ( uiteraard heb ik ook nest, nest+eieren,jongen etc. foto's) meegenomen worden in de "bewijsvoering" van echte eigenkweek mocht dit nodig zijn als die of gene weer eens "iets"niet geloofd.

wat ik zeg kan ik bewijzen, anders zeg ik het niet.

is zo,was zo en zal altijd zo blijven

mvg

Opmerking

Henk A.

vroeghu hadden we dit:

je mot er wat voor over hebben natuurlijk

gr
                          Tja, rijst er een probleem, als ik hier in deze oude hanzestad op de fiets spring met een dergelijk kostuum, dan wordt ik de komende dagen vastgehouden op het bureau van politie, waar ik dan langskom

Want een paar honderd meter verder, zijn er 2 banken, die mij dan al zien aankomen.

Als ik dan de hoes van mijn statief meereken, die verdacht veel op een korte antitank wapen lijkt. Dan is het vrijdag de 21-12-2012 echt voor mij afgelopen.
                          Met vriendelijke groet:
                          Henk.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Even geheel los van jouw ambitie om nog beter te worden als fotograaf...

Mooi gesproken Ton. Ervaring is de stille kracht denk ik.

Alles hoeft van mij ook niet groter beter en vooral niet speciaal duurder.
                            Ik wil wel graag proberen om een "leuke" foto te maken.
                            Hoe beter hoe mooier en om dat te proberen vind ik niet verkeerd persoonlijk.
                            Daarmee samenhangend zijn dan toch ook wel weer de middelen die er wel of niet zijn om echt mooi fotografie materaal aan te schaffen. We moeten het toch doen met de bekende riemen die ons ter beschikking staan.
                            Bewijzen hoef ik voor mijzelf gelukkig aan niemand wat, anderen moeten immers maar geloven wat ze zelf willen. Wat leren van elkaar en daarmee dus wat opsteken om die betere plaat te maken kan het net wat leuker maken als het ook op een leuke manier zou gaan met elkaar.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Henk A.

Heb je toch nog een beetje geluk deze kerst. Ik ken namelijk de korpschef in die Hanzestad. Mag jij mijn naam gebruiken of ik zal over die kerel even een boekje opendoen van vroeguh

En met de "troonrede" vann die andere Henk ben ik het helemaal eens. Gelukkig heeft Ton ons weer eens wakker geschud!.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Dank je Case, mijn dank is groot

Maar ik waag het er toch maar niet op, of het moet een xxl pak zijn die ik ter plekke aan kan doen.
                                Het zou mij wel enigzins belemmeren in de bewegingsvrijheid.
                                Maar zoals een bekende voetballer ooit zei: iedere nadeel heeft zijn voordeel.
                                Dan maak ik ook geen onverhoedse bewegingen zodat de vogels van mij schrikken. .
                                Met vriendelijke groet:
                                Henk.

Opmerking

Working...
                                X