Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Bedankt voor de tips, ik moet nog zien wat ik kan daar zo voor de woning.
Of ik het beter weet dan jij, dat betwijfel ik nog.
Hier nog een paar, ben er ook zo weer door. Ik heb langer werk gehad om ze te maken dan om ze te plaatsen heb ik wel weer door.
Voorlopig de laatste, op mijn site staan er ook nog een paar.
De uitgebloeide bloemtakjes etc. heb ik toevallig vanmorgen reeds weggeplukt, ha, ha.
Zit ik even zojuist even een mail te beantwoorden vliegt er opeens een mees tegen het raam gevolgd door een donkere vlek. Met dat ik ga staan om te kijken gaat er een torenvalk op die donkere stok zitten maar vliegt meteen weer weg omdat ie me ziet. Potjandori had ik nu maar op mijn plekje gezeten.
Opmerking
-
Ben het met je eens, je kan net zo goed zelf wat maken bij jezelf. Zit je wel aan de soorten vast die in de omgeving voorkomen natuurlijk maar dat kan best mooi uitpakken.
Laat die sperwer maar komen zou ik zeggen. Niet te vaak dan want anders blijft er geen vogel over.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3Ben het met je eens, je kan net zo goed zelf wat maken bij jezelf. Zit je wel aan de soorten vast die in de omgeving voorkomen natuurlijk maar dat kan best mooi uitpakken.
Laat die sperwer maar komen zou ik zeggen. Niet te vaak dan want anders blijft er geen vogel over.
soorten als huismus,merel,pimpel/koolmees etc die zitten bij iedereen wel maar probeer ze eerst eens perfect erop te krijgen, is al moeilijk genoeg.
en ook die soorten zijn zo mooi(als men het maar wilt zien).
een goeie foto heeft niks met het object te maken.
en een goeie koolmees foto kan mooier zijn dan een slechte zeearend foto
wie het kleine niet eert is het grote ........................
over klein gesproken ,vandaag voor het eerst weer een goudhaantje gezien in de boomgaard (eerste van het jaar).
gr
Opmerking
-
Niet verkeerd begrijpen wk. Er is natuurlijk helemaal niks mis met de "gewone" soortjes en inderdaad zet ze d'r eerst maar eens goed op die snelle rakkers.
Ik doelde meer op kruisbekken, eekhoorns etc. (al zie ik die laatste hier ook wel eens.)
Dacht even dat je wat anders bedoelde aangaande "klein".
Vanmorgen toch al weer een hele hoop van die mezen geschoten, ha, ha. Moet eerst nog even zien of het wat geworden is. Het is nu toch veel te donker geworden hier.
Opmerking
-
Henk met een juiste aankleding van struiken,hagen en bomen kan elke soort vogel (inheemse soort m.n.) in jouw tuintje terecht komen, ik bedoel de pestvogels bv. zitten ook gewoon in de tuintjes bij de mensen hoor.
je moet er wel wat voor doen ja,maar als je geduld heb dan worden alle struiken en bomen vanzelf groot, gaan vanzelf vruchten/bessen dragen etc. etc. en de vogelkes komen vanzelf geloof me maar.
kijk ik was zelf ook nooit zo van de kijkhutten, camouflagenetjes,"buitenstudio's"etc. maar er is een kentering gekomen in denkwijze mede onder invloed van de slechte lichamelijke gezondheids toestand wat betreft mijn persoontje, ik kan gewoon weg niet meer uren struinen of onderweg zijn naar "iets".
( oh ik zal het maar alvast zeggen :als het goed is dan gaan Ton K. ik zei de gek e.a. naar een dierentuin om te fotograferen ,dus ben ik uren bezig met struinen etc. ,kan het proberen uit te leggen dat dit "iets"anders is............. maar ik doe het toch maar niet).
Als ik dan kan blijven fotograferen door een plekje in mijn tuin te maken dan is daar toch niks mis mee, de vogeltjes krijgen hun buikjes vol en ik krijg (als het goed is dan) er een mooie foto voor terug,dus win-win situatie denk ik dan.
Als ik kan blijven fotograferen als ik bij een vogelkijkhutje kan komen en daar verder rustig op het gemakkie kan fotograferen om ijsvogeltje o.i.d erop te zetten dan is dat toch mooi? (maar daar bij heb ik dan wel het liefst dat er niemand anders bij zit/komt en die garantie krijg je nooit,dus houd dit me nog wel tegen om naar zo'n hutje te gaan eigenlijk, daarom ook het liefst zelf ergens in een bos een hutje maken)
nou ja en zo verder, ik ben gewoon gedwongen om anders er tegenaan te kijken en dat doe ik dus ook.
wat me wel te ver gaat is prooien neerleggen etc. als het gaat om de roofvogels etc. ( zal je net zien dat er vandaag of morgen bij mij en sperwer in de tuin zit met prooi..............................kunnen "we"lekker weer zeggen ja hoor zie je nu wel ,hij zegt dit en doet weer dat ).
gr
Opmerking
-
Ja ik moet daar eerst nog eens een beetje over nadenken. Ik wil namelijk geen grote zooi in de voortuin. Achter heb ik ook niet zoveel ruimte voor zoiets en dan moet ik ook nog buiten zitten ook.
In zo'n vogelhutje kan het ook gewoon gezellig zijn hoor maar ik ben ook wel eens een jan doedel tegengekomen die zonodig 2 kijkgaten in bezit had en er geen af wilde staan. Tja dan moet je je wel inhouden.
Ik dacht dat je al eens bezig was met een gat in de grond om in te zitten of zo? Goed plan, je hebt immers de ruimte wel. Ideaal dus.
Ja ik weet helemaal hoe ik dat moet zien met die prooien die ze neerleggen. Of dat nu hetzelde is in vogelverhouding als b.v. wat pindakaas.
Succes met je roofvogel in de tuin dan morgen of overmorgen. Zeg nooit nooit.
Opmerking
-
Met dat gat in de grond nog maar wat jaartjes wachten...
Ik merk ook dat de grens verschuift, voeren om te fotograferen vond ik nooit wat. Nu de vogels dagelijks op mijn voederhuisje zitten, zie ik het toch anders. Ik voer ze omdat dat leuk is en dan kan ik net zo goed ook klikken.
Een prooi vastspijkeren voor een rover gaat mij te ver, dat zal ik zelf nooit doen.
Oh en die meeuw? Vastgespijkerd, dat zie je zo...
Dan nog een voorjaarsplaatje tussen alle mist en kou door:
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Mooie plaatjes weer.
AusrĂźstung:Canon EOS 7D ~ EF 100-400mm 4,5-5,6 L IS USM ~ EX580 II ~ Better Beamer ~ Stativ ~ Tarnzelt Ameristep Doghouse ~ Entfernung ca. 5,5m
Gr Arjan
Opmerking
-
-
-
Ok Ton, ik kijk niet bij elke foto naar de exif.
--
26-11 vervolg meesjes clicken.
Opmerking
-
Advertentie
Collapse
Opmerking