Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Opmerking

• Nou nou wk, gaat goed toch? Vraag ik me toch af of je hier verscholen zit of gewoon open en blootje?

--
      6-9 Tapuit.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Nou nou wk, gaat goed toch?
        als jij het zegt
        zelf ben ik niet zo tevreden,zit vooral nu te fotograferen op zwart en wit en hoe dit dan te bewerken in bewerkingsprogramma, want ik krijg het via de camera niet voor elkaar om het in 1 keer goed te doen.
        ( heb nu picassa gedownload en die staat ook weer op het punt om verwijderd te worden van p.c. ik had gehoopt dat ik ook beter kon ontruisen......................nee dus allemaal 1 pot nat, weet jij nog een programma om te ontruisen? als ik boven de 125 iso gaat dan zit er voor mij al teveel ruis in,ik zie overal korrels in .).

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Vraag ik me toch af of je hier verscholen zit of gewoon open en blootje?
        in mijn blootje natuurlijk

als je bedoeld gewoon open en bloot dan yep.

wellicht kan ik beter me gaan camoufleren of iets dergelijks, dan krijg ik langer de tijd om ze vast te leggen, nu is het een flits en weg zijn ze weer. (net zoals bij de ijsvogeltjes etc.).

soms denk ik dat camouflage netje of schuilhut/tentje nog niet zo'n gek idee is, en een andere keer denk ik .........flauwekul, het mot zo ook kunnen.( uit de hand en met deze lage sluitertijden).

mvg

Opmerking

• Nou ik vind die foto helemaal niet zo verkeerd. Ik kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij zit er in het zwart ook nog detail. Ik zie geloof ik wel een klein wit randje boven de snavel maar dat mag de pret niet drukken.

Tja, ik had er eerst staan of je daar in je blootje zat maar heb het toch maar iets aangepast. Ik had het dus gewoon wel kunnen laten staan, ha, ha.

Zo zonder netje is het toch wel aardig uniek met dit soort schuwe vogels tenzij je ze al zo tam gemaakt hebt met voedsel dat ze daar overheen zijn.

Zelf denk ik dat het wel zijn voordeel heeft om met een netje te werken. Er zijn hele lichte fijnmazige uitvoeringen daarvan beschikbaar. Zelf heb ik een iets grover net en dus ook wat zwaarder om mee te nemen. Als ik een voorbeeldje mag geven. Bonte specht, zonder net veel kabaal en niet in de buurt komen. Met net, zit ik net verscholen en daar is ie alweer en gaat gewoon d'r gang. Dan nog zijn ze wel aardig beweeglijk.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Zelf denk ik dat het wel zijn voordeel heeft om met een netje te werken. Er zijn hele lichte fijnmazige uitvoeringen daarvan beschikbaar. Zelf heb ik een iets grover net en dus ook wat zwaarder om mee te nemen. Als ik een voorbeeldje mag geven. Bonte specht, zonder net veel kabaal en niet in de buurt komen. Met net, zit ik net verscholen en daar is ie alweer en gaat gewoon d'r gang. Dan nog zijn ze wel aardig beweeglijk.
            vogels zijn al jaar en dag vaste bezoekers in mijn tuin, speciaal voeren doe ik niet, wel een stokkie op aanvliegroute of iets dergelijks zodat ze wat beter(vrijer) te fotograferen zijn.

wat je zegt en zelfs dan is het vaak nog moeilijk zat maar je krijgt vaak net wat meer tijd om ze te kunnen platen, maarja joh we klooien maar wat aan. ja toch?

ik zal zo nog wel een voorbeeldje van gaai plaatsen, dan kan je zien dat ik volop in de - zit bv. rond en op de kop is het wit netjes zelfs zwart is netjes maar als je dan naar het wit op de stuit kijkt dan..............................
            het ene wit is het andere niet zullen we maar zeggen.
            en juist voor dit laatste wil ik dus kijken/zoeken naar een programma wat "plaatselijk "werkt ( en waarmee ik kan werken is misschien beter gezegd).
            en juist op dit laatste ben ik dus aan het fotograferen, om te kijken hoe of wat.(ik zal het toch mezelf aan moeten leren, want ik kan tig boeken etc. lezen maar het blijft niet hangen).

mvg

Opmerking

• Wat het wit betreft is het aardig van belang hoe het licht er op valt. Vandaag mooi gedekt licht hier.

Plaatselijk bewerken is wel mogelijk met meerdere programma's. Ik denk ook wel met GIMP - let wel op dat "te"veel nooit mooi is. En eenmaal dichtgelopen vlakken krijg je nooit goed. Hooguit kan je het iets "temperen".

Nederlandstalige gratis versie:

Zie net je foto in het vorige bericht verschijnen. Kan de exif niet zien want die is verwijderd uit de foto. Gezien het wit en het zwart moet je nog iets meer in de min. Verder toch een hele mooie plaat. Wat is je iso? Waarschijnlijk kan die wel iets hoger. In beide gevallen krijg je ook een iets snellere sluitertijd. Wat je ook nog kan uitproberen is de verschillende meetmodussen. Als je niet probeert weet je het ook niet.

Opeens weer meer foto's - Foto 3 vind ik de beste. Had je de staart ook scherp willen hebben dan had je een kleiner diafragma (Hoger getal) moeten nemen.
              Waarschijnlijk zit je hier op 5.6 denk ik. Dat had dan in dit geval naar +/- 7.1 opgeschroefd moeten worden al dan niet met een hogere iso waarde.
              Dit omdat de staart een eind achter de kop ligt en niet op gelijke stand met de kop ligt. Het is maar net wat de fotograaf mooier vind.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• iso kan niet hoger ( gaat mijn sluitertijd van 1/30 nog verder naar beneden naar 1/13 of zo en dat is echt te weinig) ,ik wil geen korrels/ruis.

Opmerking

• Vraag ik mij toch even een beetje af wat er hier aan het handje is.
                  Volgens mij waren de berichten die er nu niet meer staan niet schadelijk voor de volksgezondheid.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ach Henkie niet teveel over nadenken
                    je raakt eraan gewend, nadeel ervan is wel dat je tegenwoordig dan gewoon alles eruit gooit en opschrijf en dan is het een kwestie van afwachten of iets wel of niet blijft staan.

nogmaals niet teveel over nadenken.

mvg

ps: yep heb je mail nu kunnen lezen (ik zit nog ff te "broeden"op het antwoord).
                    wat ik wel al kan zeggen is dat het openbaar delen van dit soort info zeer zeker de moeite waard is (ook al gaat het over foto's) voor de geinteresseerden.
                    dat ik dit dan een beetje op een wijze ( beter dommer overkomen dan het daadwerkelijk is) probeer "los"te maken die sommige niet kunnen waarderen...........................so what.

pps: ik krijg telkens deze melding :Geen $idname opgegeven. Neem contact op met de webmaster als je een geldige koppeling hebt gevolgd.
                    ben ik een beetje "geschorst"ofzo? dan snap ik dit niet. is voor mij dan ongeveer hetzelfde als : ik ben een beetje zwanger.

Opmerking

• Broed maar niet te lang hoor. Ik vind het wel best. Voorlopig dan maar even geen on of zinnige postings van mijn kant.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• henkie binnen boord willen/moeten houden

Broed maar niet te lang hoor. Ik vind het wel best. Voorlopig dan maar even geen on of zinnige postings van mijn kant.

foto's kan nog wel

foto's "zeggen" zo weinig maar soms meer dan woorden kunnen beschrijven.

dus plaatsen die foto's, je zal veel mensen telleurstellen als je niet meer zou posten.
                        dus kom aan, zo erg is het allemaal niet.( gewoon accepteren dat er eens een bericht verwijderd word, ook al is dit in jouw ogen onterecht/niet nodig o.i.d.).

mvg

ps: deze melding(Geen $idname opgegeven. Neem contact op met de webmaster als je een geldige koppeling hebt gevolgd.) krijg ik alleen als ik rechts in het forum de topics aanklikt via de linkerkant kan ik alles.
                        raar.

Opmerking

• Toch nog even een onzinnig bericht typen. Last van buikkramp dus moest ff weg.

Ik trek het me niet aan hoor en ze mogen berichten van me verwijderen als hun die niet aanstaan. Maar als ik zelf denk dat er niks in staat wat iemand schade berokkend, dan vind ik dat ik dat ook mag laten blijken. Moet weer ff gaan.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Toch nog even een onzinnig bericht typen. Last van buikkramp dus moest ff weg.

Ik trek het me niet aan hoor en ze mogen berichten van me verwijderen als hun die niet aanstaan. Maar als ik zelf denk dat er niks in staat wat iemand schade berokkend, dan vind ik dat ik dat ook mag laten blijken. Moet weer ff gaan.
                            ach joh gewoon het schijt eraan hebben.........................o nee dat had je al
                            hoe voelt dit nou?
                            op de w.c. met de laptop op je schoot

hahahahahahahha
                            mvg

ps: ik ga me klaar maken, vandaag grote wedstrijd met paardrij voor mijn dochter ( make it or break it day).

Opmerking

• Ha, ha, Henk heeft er schijt van gekregen.
                              Nee sorry hoor, buikloop (is netter) is nooit leuk, zeker niet als je ook nog krampen hebt, dat wordt beschuitjes eten vandaag.

Enne Henk, foto's blijven posten hoor.

sterkte vandaag...
                              groetjes
                              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Nog bedankt Loodje.
                                Wat mij betreft gaan we weer rustig verder.

Ik had hier wel enkele plaatsingen verwacht van de diverse andere fotografen, zijn er geen vogels etc. meer om vast te leggen misschien?

6-9 Tapuit.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X