Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Geen foto gemaakt die avond verder.

Succes met foto's maken, zal je wel lukken.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• pure angst

hahahahaha bevende handjes weer zeker

gr

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
        hahahahaha bevende handjes weer zeker

gr
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• vriendelijke groet
            Henk

Opmerking

• @wk, paaltje staat er nog

vriendelijke groet
              Henk

Opmerking

• De laatste 3 zijn mooi op zich maar komen op mijn scherm een beetje "gekunsteld" over, alsof ze geschilderd zijn, dat idee een beetje.
                Ligt dat aan mij of heb je dat zo met opzet gemaakt?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• Nou Ton, op mijn scherm zie ik toch wel een paar mooie platen hoor.

--
                  13-14-7-Verwegvogeltje.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• i.d.d. het paaltje staat er nog en de ogen waren ook eens open

ja alles leuk en aardig broto maar ik mis 1 ding

het gaas op de foto

ik heb helaas niks aan foto's ,gisteren wel op vooronderzoek naar steltlopertjes geweest( voor je) maar geen veer, daarna ff bij "mijn" ijsvogeltje wezen kijken of dat die er nog zat na zoveel tijd............................en ja hoor.
                    vandaag mooi weer dus ik ga een stukkie zwemmen in de rivier met een lange stevige paal/stok ( nu ik dit zo schreef bedacht ik me dat dit eigenlijk een inkopertje zal zijn.............dus bij deze bedoel ik dat niet,stelletje..............) , kijken of ik hem in de juiste positie kan krijgen want gisteren heb ik de camera maar lekker laten rusten en ben gaan zitten kijken (goede foto's maken was onmogelijk namelijk).

mvg

Opmerking

• Leuk zo'n ijsvogel stekkie. Wat ook best goed werkt is een mooie oude stok opzoeken en die in een stuk van een vishengel steken. Visstandaard in de grond met ondersteuning onder de hengel en je hoeft het water niet in. Moet je dit wel meeslepen natuurlijk. Nou ja maak er gewoon wat moois van.

20-7 Boerenzwaluwen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ruzie

mooi man
                        lijkt net of die rechtse vogel hem een lel wil gaan geven

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Leuk zo'n ijsvogel stekkie. Wat ook best goed werkt is een mooie oude stok opzoeken en die in een stuk van een vishengel steken. Visstandaard in de grond met ondersteuning onder de hengel en je hoeft het water niet in. Moet je dit wel meeslepen natuurlijk. Nou ja maak er gewoon wat moois van.
                        da's ook weer een super tip henkie
                        ik zal eens kijken of ik een hengel kan vinden waarin een mooie tak past want om een goede foto te maken moet ik zeker 3 m van de kant af zitten ( rietkraag,bolderstenen etc. , want ik wil hem "vrij"van achtergrond kunnen platen , alleen water dus ) en dan weet ik niet of ik takkie in het uiteinde krijgt van hengeldeel.
                        want als dit lukt dan ben ik dus ook niet meer afhankelijk van lage waterstandpijl/ tijd en dit dan in combinatie met het juiste licht.

mvg

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                          mooi man
                          lijkt net of die rechtse vogel hem een lel wil gaan geven

mvg
                          Nee dit ziet u net even verkeerd, geen ruzie. Het is de oudervogel die aankomt vliegen met voer voor het jong.

Maar om deze houding heb ik hem wel bewaard, vond het wel geinig.

Wk: [QUOTE]
                          Citaat:

Origineel gepost door Henk3

Leuk zo'n ijsvogel stekkie. Wat ook best goed werkt is een mooie oude stok opzoeken en die in een stuk van een vishengel steken. Visstandaard in de grond met ondersteuning onder de hengel en je hoeft het water niet in. Moet je dit wel meeslepen natuurlijk. Nou ja maak er gewoon wat moois van.
                          ----
                          da's ook weer een super tip henkie
                          ik zal eens kijken of ik een hengel kan vinden waarin een mooie tak past want om een goede foto te maken moet ik zeker 3 m van de kant af zitten ( rietkraag,bolderstenen etc. , want ik wil hem "vrij"van achtergrond kunnen platen , alleen water dus ) en dan weet ik niet of ik takkie in het uiteinde krijgt van hengeldeel.
                          want als dit lukt dan ben ik dus ook niet meer afhankelijk van lage waterstandpijl/ tijd en dit dan in combinatie met het juiste licht.
                          QUOTE]

Stokkie kan je met een beitel of scherp mes o.i.d. wel bijsteken of snijden. Wij doen dit ook. (We hebben alleen ff geen ijsvogelstekkie nu.) Beetje mos om de stok doen levert ook leuke plaatjes op.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Tja, ovp daar heb je nu in iedergeval 2 mogelijkheden. Of hutjemutje in een klein hutje, moet je wel erg vroeg zijn en soms heel lang geduld hebben en er is maar 1 overbekend stokje. Of in een iets groter hutje waar vaak nog wel wat ruimte is. Ook daar moet je soms wel ff wachten Maar daar heb je wel meer stokken waar je op kunt schieten.

Het mooiste is dat je in iedergeval ook een vast stokkie in het water hebt. Kan ie er ook aan wennen als je er niet bent. Nog mooier is als je weet waar het nest zich bevind en dan daar in de buurt je stekkie maken.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ach jij weet ook dat ijsvogelfotografie een kwestie is van wachten en wachten tot er een blauwe flits voorbij komt en dan moet je rap zijn want binnen 5 seconde is tie weer weg.

ik heb gisteren dus een uurtje of 3 daar gezeten en heb hem 2 keer op zijn vaste zitplek zien zitten en 1 keer voorbij zien scheren.

maargoed je moet er wat voor over hebben, maar het comfort van de auto maakt een hoop goed, beter dan zo'n hut in de ovp met allemaal van die oekeloekers naast je.

wat je wel weer heb in de ovp is het feit dat die "tamme" ijsvogels daar totaal niet meer schrikken van het geratel van fototoestellen, bij die van "mij" is elke beweging of geluid.........................poef en weg.

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                                Nog mooier is als je weet waar het nest zich bevind en dan daar in de buurt je stekkie maken.
                                ik weet waar in vorige jaren het nest zat maar je kan daar niet een stekkie maken en.................................ik wil dat zelf ook bewust niet, je weet ik doe niet aan nestfotografie en in veel gevallen ook niet aan het fotograferen van jonge vogels.
                                dan maar geen foto's van visje in bek of het voeren van jongen.
                                de kans dat een ander dat dan ziet is ook veel groter en ik zou nooit voor mijn "collega"fotografen of andere mensen willen instaan, want je heb er cowboys bij hoor.

mvg

Opmerking

Working...
                                X