Goed plan Henk. Die groene jonker mocht hier van mij wel wat dichterbij liggen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
Auerhoen, natuurlijk. Ik meende het echt, ik kwam er gewoon niet op en dan heb je ook geen idee waar te zoeken. Dank dank dus wederom.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
De tweede foto is fraai, de eerste vind ik een net nietje...
Maar, ik heb ze nog nooit op de foto gekregen en ook maar heel af en toe gezien.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
goe gedaahn
het is een goed blauwborstjes jaar geloof ik
i.i.g. is het een eerste keer soort voor 2 fotografen hier op het forum. (kan geen toeval zijn).
is en blijft een mooie soort om te zien,om te horen ,om te fotograferen en om ermee te kweken.( zal eens kijken voor een eigen kweekkie foto of een zelfgemaakte wild foto uit de oude doos speciaal voor henk3 hahahaha kan tie mooi weer een mooie foto plaatsen hier, tja deal is deal toch?)
@ arjan
denk aan het licht.
@ Ton K.
ik vind je een beetje vergeetachtig de laatste tijd, gaat het wel goed?
mvg
mijn eerste ervaring blauwborst foto gemaakt in het wild (uit een serie) :
foto t.b.v. oorkonde aanvraag Fam. Bakker:
Opmerking
-
Ja altijd leuk zo'n blauwborst. (Die goeie ouwe tijd wk.)
Die oorkonde vogel heeft naar mijn idee wel erg gladde veerdelen.
Ik denk dat Arjan eens wat moet gaan oefenen met de + en -.
In plaats van de gebruikte F9 had denk ik F 6.3 - F 7 wel volstaan.
Ik ben trouwens pas geleden eens overgestapt van de spot meting naar middengewicht meting.
18-6-12 Graspieper.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3Ja altijd leuk zo'n blauwborst.
Ik denk dat Arjan eens wat moet gaan oefenen met de + en -.
In plaats van de gebruikte F9 had denk ik F 6.3 - F 7 wel volstaan.
uiteraard kan dit wel wat jij zegt maar ook jij weet hoe moeilijk het wel niet is om goede foto's te maken.
uiteraard moet hij vooral doorgaan met lekker oefenen, ik denk dat hij er wel komt als ik zo naar zijn foto's kijkt, hij moet net als iedereen "de klik " krijgen en het kwartje moet goed vallen, uit geleerd raak je nooit en die ene topfoto blijkt bijna altijd een utopie(tot frustratie van sommige onder ons), maar uiteraard moet je het wel proberen "na te jagen".
Arjan en alle andere gewoon lekker doorgaan en plaatsen die foto's en zolang niemand zich geschoffeert voelt vanwege "kritiek" op zijn foto's dan moeten/kunnen we elkaar zo naar een bepaald niveau liften.
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
Die oorkonde vogel heeft naar mijn idee wel erg gladde veerdelen.
Opmerking
-
Ja ben ik het ook wel met eens.
Als je weet wat er allemaal mis kan gaan af en toe (best wel vaak eigenlijk), ha, ha. Er is mij al heel wat leuks net weggevlogen voor "ik" er klaar voor was.
Dan die instellingen, nee soms niet makkelijk maar daarom is het zo dat oefening kunst baart.
Waar ik nu een beetje naar kijk is:
Wat is de achtergrondkleur - is die donker, vaak beetje onderbelichten.
is die licht; 0 of iets overbelichten. Kleur van het doel is ook wel van belang.
Je kan licht en donker weergeven in je menu instellen, dan kan je op je schermpje zien wat je ongeveer moet doen.
Kijk je naar je onderwerp, is het oog goed zichtbaar dan 0 of naar de -.
Is het oog donker, dan moet je zorgen voor licht en dus een beetje in de +.
Doe er mee wat u wilt, kraak het af of vul het aan zodat wij er allemaal weer wat wijzer van kunnen worden.
---
Aanvulling op toegevoegde tekst wk: Ik snap het geloof ik wel hoor, geeft niet. Mooi vogeltje lijkt me.
Opmerking
-
Waar ik nu een beetje naar kijk is:
Wat is de achtergrondkleur - is die donker, vaak beetje onderbelichten.
is die licht - 0 of iets overbelichten. Kleur van het doel is ook wel van belang.
Je kan licht en donker weergeven in je menu, dan kan je op je schermpje zien wat je ongeveer moet doen.
Kijk je naar je onderwerp, is het oog goed zichtbaar dan 0 of naar de -.
Is het oog donker, dan moet je zorgen voor licht en dus een beetje in de +.
Doe er mee wat u wilt, kraak het af of vul het aan zodat wij er allemaal weer wat wijzer van kunnen worden.
maar het grote punt is eigenlijk dat je pas kan zien wat je nu eigenlijk gedaan heb als je thuis op de p.c. je foto's bekijkt. ( en dan is die situatie zoals die was inmiddels allang weer veranderd als je een nieuwe poging zou willen gaan ondernemen met de eventuele veranderde instellingen , daarom is het wel belangrijk dat hij in raw schiet zodat hij thuis nog wat kan klooien aan die foto's , maar.........................hoe minder gekloot aan de foto's hoe beter ze zijn).
het ideale scenario is gewoon dat je de instellingen elke dag weer van te voren kan inschatten en dus het inzicht krijgt in welke instelling je moet zitten bij welk licht etc.
dat je dan ook de handelings snelheid krijgt om te anticiperen op veranderingen in licht etc. en dan ook nog eens moet kunnen kijken hoe te gaan staan zodat je achtergrond etc. wat beter/mooier uitkomt....................
en da's een hoop om onder de knie te krijgen.
en ja dat krijg je alleen door veel te oefenen.
mvg
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningwant ? wat was jouw beweegreden? leg eens uit a.u.b.
mvg
Opmerking
-
ikke zegge jij begrijp?
---
Aanvulling op toegevoegde tekst wk: Ik snap het geloof ik wel hoor, geeft niet. Mooi vogeltje lijkt me.
dat onze Piet er geen mooie foto van heeft gemaakt ?
nou als er 1 fotokooifotograaf is dan is het onze Piet wel hoor, maak je maar geen zorgen, die foto's ( heb er een serie-tje van) zijn allemaal tip toppie hoor.
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3Ik heb het idee dat ik dan een iets beter belichte foto krijg.
groetjes.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningja dit is ook allemaal wel zo natuurlijk
maar het grote punt is eigenlijk dat je pas kan zien wat je nu eigenlijk gedaan heb als je thuis op de p.c. je foto's bekijkt. ( en dan is die situatie zoals die was inmiddels allang weer veranderd als je een nieuwe poging zou willen gaan ondernemen met de eventuele veranderde instellingen , daarom is het wel belangrijk dat hij in raw schiet zodat hij thuis nog wat kan klooien aan die foto's , maar.........................hoe minder gekloot aan de foto's hoe beter ze zijn).
het ideale scenario is gewoon dat je de instellingen elke dag weer van te voren kan inschatten en dus het inzicht krijgt in welke instelling je moet zitten bij welk licht etc.
dat je dan ook de handelings snelheid krijgt om te anticiperen op veranderingen in licht etc. en dan ook nog eens moet kunnen kijken hoe te gaan staan zodat je achtergrond etc. wat beter/mooier uitkomt....................
en da's een hoop om onder de knie te krijgen.
en ja dat krijg je alleen door veel te oefenen.
mvg
Moest ik eerst naar mijn idee nog aardig nabewerken, dat doe ik nu steeds minder.
Kijk als je van tevoren je belichting al in kan schatten, scheelt dat al een stukje. Maar met het weer wat wij hier in Nederland momenteel hebben valt dat natuurlijk niet mee. Ja dan moet je op de automaat.
Het duurt even maar op een gegeven moment snap en weet je de knopjes te vinden en gaat dat ook "bijna" automatisch. Missers heeft iedereen wel denk ik. Zit je eenmaal goed, dan is het gewoon even een kwestie van tikkie naar onder of tikkie naar boven. De knopjes zitten er immers niet voor niks op.
Hoe iemand zijn gestelde doel bereikt, is persoonlijk naar mijn idee. Je hebt immers ook "eigen" smaak. Daar valt niet aan te twisten. Het belangrijkste is om uiteindelijk een "hoger" doel te bereiken. En als ik soms foto's zie op internet dan heb ik nog wel wat te leren. Of het dan gaat om fotograferen of om het nabewerken dat zijn 2 dingen natuurlijk. Beide moeten aangeleerd worden.
O ja ik zet de witbalans op automatisch. Vind ik prima.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoninghahahaha wat denk jij dan zelf?
dat onze Piet er geen mooie foto van heeft gemaakt ?
nou als er 1 fotokooifotograaf is dan is het onze Piet wel hoor, maak je maar geen zorgen, die foto's ( heb er een serie-tje van) zijn allemaal tip toppie hoor.
groetjes.
Wat ik zei een beter lichtverdeling op de foto en naar mijn idee iets minder snel verbrand wit. Al moet ik daar met mijn spullen altijd op verdacht zijn.
Als ik zie dat een bepaald ander merk camera daar veel minder last van heeft in dezelfde omstandigheden. Dus het is ook altijd kijken naar je eigen spullen. Niet alles klakkeloos overnemen.
Opmerking
-
hahahahahahaha
nou ik ga ff met hondje wandelen (voel me goed dus ik ga er lekker op uit)
dan ga ik een koppie koffie er in gooien
en dan zet ik het vogelcafeetje wel weer op en ik verwacht weer een nieuwe mooie foto te zienen zo niet dan ben ik
( en dat willen jullie niet ,toch ?)
hahahahaha
mvg yuri
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking