Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Pietsie verscherpt:

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Pietsie verscherpt:

Pietsie te veel verscherpt Ton

@Arjan, plaat is goed, de 600 iso kan de camera wel aan.
      Achtergrond is mooi.
      Had de foto denk ik iets anders uitgesneden, het pietje kan groter in beeld.

Heb wel een vraagje, waarom gebruik je programma AE en zet je dan ook je belichting vast ??
      vriendelijke groet
      Henk

Opmerking

• Dat komt omdat ik alles op automatisch had staan, ik ben altijd bang dat ik het op zulke momenten verprutst en ga daarom voor safe, moet nog heel veel leren

Had vandaag voor het eerst in RAW gefotografeerd en in lightroom verscherpt ed........... moet nog heel veel leren ,Ton bedankt weer

Had vandaag ook nog een hoog adrenaline momentje,

Nationaal Park De Biesbosch:

Gr Arjan

Opmerking

• Gr Arjan

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
            Pietsie te veel verscherpt Ton

@Arjan, plaat is goed, de 600 iso kan de camera wel aan.
            Achtergrond is mooi.
            Had de foto denk ik iets anders uitgesneden, het pietje kan groter in beeld.

Heb wel een vraagje, waarom gebruik je programma AE en zet je dan ook je belichting vast ??
            Oei ik weet niet eens wat AE is

Gr Arjan

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Arjan JL
              Oei ik weet niet eens wat AE is

Gr Arjan
              De afkorting AE staat voor Automatic Exposure (Automatische belichting).
              Deze kan je op jou camera vastzetten. dan vergrendelt de camera de belichtingswaarden op de op dat moment geldende instellingen.

Denk dat je beter de knop op je camera op AV kan zetten, dan kan je zelf de de diafragma instellen.
              Zag in de exif dat je een lens 120-400 (sigma?? )gebruik, grootste diafragma 5.6 bij 400 mm ??
              Als je je diafragma bij AV op 5.6 zet, zoek die zelf de sluitertijd er bij.
              Hoe groter de diafragma des de minder bewegings onscherpte bij 400 mm.

Ben vandaag ook even op pad geweest, het waaide behoorlijk en veelal bewolkt, dan gebruikt ik ook het grootste diafragma, zeker bij kleine vogeltjes

Mooie serie van de vos
              vriendelijke groet
              Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                De afkorting AE staat voor Automatic Exposure (Automatische belichting).
                Deze kan je op jou camera vastzetten. dan vergrendelt de camera de belichtingswaarden op de op dat moment geldende instellingen.

Denk dat je beter de knop op je camera op AV kan zetten, dan kan je zelf de de diafragma instellen.
                Zag in de exif dat je een lens 120-400 (sigma?? )gebruik, grootste diafragma 5.6 bij 400 mm ??
                Als je je diafragma bij AV op 5.6 zet, zoek die zelf de sluitertijd er bij.
                Hoe groter de diafragma des de minder bewegings onscherpte bij 400 mm.

Ben vandaag ook even op pad geweest, het waaide behoorlijk en veelal bewolkt, dan gebruikt ik ook het grootste diafragma, zeker bij kleine vogeltjes

Mooie serie van de vos

Ik heb inderdaad een sigma met op mm 400 mm 5.6.

Ik ga het de volgende keer zeker proberen in AV.

Bedankt,

Gr Arjan

Opmerking

• De foto's van de vos vind ik ook heel goed, gaat zo voort.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

• Reintje ziet er prachtig uit. Mooie foto.
                    groetjes
                    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Vos met mooi detail Arjan. Heb je ook nog een hele kunnen schieten?

5 Mei 12 - Patrijs.

Graspieper.

Rbt-vr.

Rbt-m.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• De pieper is een superplaat Henk, maar dan weer een takketakje...
                        De pop rbt staat er ook erg mooi op.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

• wat mij nu weer vooral opvalt is dat dit koppel jongen heeft.
                          ik vind dat wel vroeg,ik heb het idee (als ik zo met hondje wandeld) dat alles wat laat is met nestelen/broeden/jongen.

of word ik gewoon wat minder alert (zeg maar oud)?

mvg

Opmerking

• Is niet vroeger of later dan vorig jaar geloof ik maar dat zou ik na moeten zien. Er zijn hier wel meer koppels met jongen. Ook een koppel roodborsten heb ik ontdekt.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                              Is niet vroeger of later dan vorig jaar geloof ik maar dat zou ik na moeten zien. Er zijn hier wel meer koppels met jongen. Ook een koppel roodborsten heb ik ontdekt.
                              nee dat zal wel maar omdat ik hier alles wat laat vind, is dat dan weer vroeg (snappie?).

maar leuke foto's weer hoor, gaan we die roodborsten ook nog zien?

mvg

Opmerking

• Ja idd vreemd in de natuur, de eenden liggen gewoon te slapen en de meerkoetjes hebben jongen.

en ja hoor, hier zitten ze ook

groet Henk
                                Met vriendelijke groet:
                                Henk.

Opmerking

Working...
                                X