Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
@Arjan, plaat is goed, de 600 iso kan de camera wel aan.
Achtergrond is mooi.
Had de foto denk ik iets anders uitgesneden, het pietje kan groter in beeld.
Heb wel een vraagje, waarom gebruik je programma AE en zet je dan ook je belichting vast ??
Dat komt omdat ik alles op automatisch had staan, ik ben altijd bang dat ik het op zulke momenten verprutst en ga daarom voor safe, moet nog heel veel leren
Had vandaag voor het eerst in RAW gefotografeerd en in lightroom verscherpt ed........... moet nog heel veel leren ,Ton bedankt weer
@Arjan, plaat is goed, de 600 iso kan de camera wel aan.
Achtergrond is mooi.
Had de foto denk ik iets anders uitgesneden, het pietje kan groter in beeld.
Heb wel een vraagje, waarom gebruik je programma AE en zet je dan ook je belichting vast ??
De afkorting AE staat voor Automatic Exposure (Automatische belichting).
Deze kan je op jou camera vastzetten. dan vergrendelt de camera de belichtingswaarden op de op dat moment geldende instellingen.
Denk dat je beter de knop op je camera op AV kan zetten, dan kan je zelf de de diafragma instellen.
Zag in de exif dat je een lens 120-400 (sigma?? )gebruik, grootste diafragma 5.6 bij 400 mm ??
Als je je diafragma bij AV op 5.6 zet, zoek die zelf de sluitertijd er bij.
Hoe groter de diafragma des de minder bewegings onscherpte bij 400 mm.
Ben vandaag ook even op pad geweest, het waaide behoorlijk en veelal bewolkt, dan gebruikt ik ook het grootste diafragma, zeker bij kleine vogeltjes
De afkorting AE staat voor Automatic Exposure (Automatische belichting).
Deze kan je op jou camera vastzetten. dan vergrendelt de camera de belichtingswaarden op de op dat moment geldende instellingen.
Denk dat je beter de knop op je camera op AV kan zetten, dan kan je zelf de de diafragma instellen.
Zag in de exif dat je een lens 120-400 (sigma?? )gebruik, grootste diafragma 5.6 bij 400 mm ??
Als je je diafragma bij AV op 5.6 zet, zoek die zelf de sluitertijd er bij.
Hoe groter de diafragma des de minder bewegings onscherpte bij 400 mm.
Ben vandaag ook even op pad geweest, het waaide behoorlijk en veelal bewolkt, dan gebruikt ik ook het grootste diafragma, zeker bij kleine vogeltjes
wat mij nu weer vooral opvalt is dat dit koppel jongen heeft.
ik vind dat wel vroeg,ik heb het idee (als ik zo met hondje wandeld) dat alles wat laat is met nestelen/broeden/jongen.
of word ik gewoon wat minder alert (zeg maar oud)?
Is niet vroeger of later dan vorig jaar geloof ik maar dat zou ik na moeten zien. Er zijn hier wel meer koppels met jongen. Ook een koppel roodborsten heb ik ontdekt.
Is niet vroeger of later dan vorig jaar geloof ik maar dat zou ik na moeten zien. Er zijn hier wel meer koppels met jongen. Ook een koppel roodborsten heb ik ontdekt.
nee dat zal wel maar omdat ik hier alles wat laat vind, is dat dan weer vroeg (snappie?).
maar leuke foto's weer hoor, gaan we die roodborsten ook nog zien?
Opmerking