Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• reactie van algemene aard

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    .

Zelf vind ik ook dat je niet kan leren zonder reacties/meningen etc. op je foto's.
    .
    het is in eerste plaats voor vele gewoon ook leuk natuurlijk als men zegt: joh mooie/leuke foto. ( maar daarmee zeg je eigenlijk niks).

wat ik zelf persoonlijk heb is dat ik meestal precies weet hoe of wat (vaak dan) in een foto ( wat er beter kan/moet) maar dit zelf ook niet voor elkaar krijgt .( instellingen van camera of bewerkingen achteraf).

dus als ik het zelf niet kan ,wie ben ik dan om over een ander z'n foto te oordelen ?

daarbij komt dan nog eens dat ik te eerlijk/rechtdoorzee/ hard maar rechtvaardig ben en ..................niet vaardig genoeg ben om dingen over te brengen. (zoals ik het bedoel......................op papier is het toch vaak voor andere intrepetatie vatbaar).

als ik dan dus een foto zou moeten gaan ontleden blijft er 9 van de 10 keer niks over van zo'n foto en kan ik maar 1 ding alles omvattend zeggen ...................klote foto.....................maarja................wie stelt dat op prijs als ik zoiets zegt ? niemand toch ? dus dan kan ik zelf beter zwijgen.
    want als ik dan zou uitleggen waarom het een klote foto is dan word het al snel gebracht in de "sfeer" van afgunst en jalouzie. ( en dat is dan dus niet zo want op een klote foto kan je niet afgunstig of jalours zijn).

maargoed op hoeveel berichten zitten we inmiddels in deze topic ?

7332 berichten, nou laten er 50 goede foto's op/tussen staan ( dan denk ik dat het al veel is) , dus er is dan ook werkelijk niemand die zich zou moeten/hoeven te schamen voor zijn/haar foto's, er staan er zat tussen die slechter zijn.

en voor mijn reacties hoeft men niet bang te zijn want ik kies zeer zorgvuldig uit op wie ik reageer ( als ik al reageer op een foto), meestal bijt ik op het puntje van mijn tong en zwijg.
    want ik weet niet hoe men daarop reageert want ik streef naar alle waarschijnlijkheid naar een "iets" andere "lathoogte" dan een ander. ( dus is het 99 van de 100 keer sowieso niet goed).

groeten.

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• nou het stilhouden van camera staat hoog op mijn lijstje hoor, als ik dat
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Maar waar ik wel eens een goed antwoord op zou willen verkrijgen is het volgende:

*Hoe stel je de juiste belichting in en hoe kan je dat het snelst ter plekke bekijken.

.
        ik denk dat het belangrijk is om je knoppen blindelings te vinden op de camera, dan kan je instellingen rap veranderen als het moet ( handelingsnelheid waar ik het altijd over heb, dat dit te laag is bij mij) , maar waar het denk ik om gaat is ..................................de feeling hebben om in elke situatie te weten hoe die instelling moet zijn en ik denk dat dit te maken heeft met ervaring/kunde.( want je hebt met zoveel steeds wisselende factoren te maken is niet mooi meer).

en ik denk dat dit juist een "onderdeel"is wat je jezelf moet aanleren (kan een ander niet voor je doen die kan alleen ter plekke jouw begeleiden en adviseren want als jij foto's maakt van "iets"en je rijd naar huis en je bekijkt ze dan kan je nooit meer diezelfde situatie aantreffen als je terug zou gaan om het anders te proberen).

wat ik dus bedoel is ,ik heb daar b.v. Broto voor ,die kan ik ter plekke vragen , joh hoe of wat en dan zou het zo moeten zijn door vele malen herhalen dat het erin geslepen word ( het leren inschatten van de situaties en het handelen daarnaar) , maarja dit hersenpannetje is zo lek als een vergiet (soms).

en ja dan word er gezegd van : moet je oefenen thuis op "iets "met altijd gelijke omstandigheden (zeg fotokooi of stilleven o.i.d.) en dan denk ik tja dat is leuk,ik draaien aan de knoppen, toeters en bellen en waarrempel er komt een goed foto uit........die "bagage"neem je dan mee, kom je in het veld ..........................................alle omstandigheden anders hahahahahahahahaha en is er werkelijk niks meer om je aan (vast) te houden .

maargoed we tobben rustig en vrolijk verder in dit leven.

zondag weer lekker aankloten bij die voorbij razende paarden, zal wel weer de nodige missers gaan opleveren maar belangrijker is dat ik misschien weer wat beter word in snel bewegende objecten fotograferen ( die paarden zeggen me niks).
        mmar mes snijd dus aan 2 kanten kind heeft weer een fijne dag en ik kan weer oefenen.

mvg

Opmerking

• Belangrijkste is dat je er plezier in hebt en houd
          Foto hoef niet altijd perfect te zijn, technisch gezien dan .
          Als je de foto zie van die baviaan, is toch een topfoto, enkel al hoe die er op staat
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• nou het stilhouden van camera staat hoog op mijn lijstje hoor, als ik dat toch eens zou kunnen.
            Misschien houd je de camera wel zo stil dat de stabilistor je tegenwerkt.
            Nog niet aan gedacht he hahahahhaha
            vriendelijke groet
            Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
              Misschien houd je de camera wel zo stil dat de stabilistor je tegenwerkt.
              Nog niet aan gedacht he hahahahhaha
              nee kan niet, ik zie dit aan mijn foto's.
              ik richt af punt altijd op het oog en die zit er bijna nooit op ,dus betekend maar 1 ding ...bewogen.

nu dat ik meer zoals een darter of jager mik gaat het al beter , maar ik zat er altijd/meestal onder dus de ontsluiterknop indrukken was al teveel beweging.(nu richt ik meer erboven , en beweeg van links naar rechts)

maar ik zal eens zonder stabilisator gaan schieten, zal eens kijken wat dit oplevert ( rekening van camera en lens kan richting jouw ? ).

van die baviaan foto ben ik het niet met je eens.
              is gewoon een leuke foto, waarop een leuk moment is vastgelegd.

gr

Opmerking

• plaatje

Stabilisator gebruik ik nooit. Meestal vanaf rijstzak of statief.

Durf bijna niet meer te plaatsen maar goed ik ga het toch doen.

18 Juni 2011 - Roodborsttapuit man.

En eens heel wat anders, gewoon even meegenomen omdat ik het zelf wel leuk vind.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                  Belangrijkste is dat je er plezier in hebt en houd

Opmerking

• reaktie

Wk Daarom gebruik ik hem ook niet, ha, ha.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Dierenrijk

gisteren naar het Dierenrijk in Nuenen geweest, leuk voor kinderen, wel veel verschillende vogels gezien.

groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Mooi is het daar in Nuenen. Het is vlak bij mijn geboorte dorp Geldrop. Heb daar heel wat uurtjes doorgebracht.
                          Fotograferen gaat je goed af Ton. Prachtige exemplaren laat je zien.
                          groetjes
                          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Terug maar een kanarie.

Sorry, voor de eentonigheid. De soorten vogels zijn nogal beperkt bij mij.
                            Graag jullie bevindingen.

Groeten
                            Danny

- dank voor de opmerkingen op de vorige foto's.
                            Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• terug naar de kanarie....

Op de eerste plaats top dat je je 'verlegenheid' omtrent het plaatsen van de foto's hebt overwonnen. Zoals eerder gezegd in de chat....deze opname's zijn absoluut forumwaardig...sterker nog, menig website-beheerder, blogger zou hier jaloers op zijn...om nog maar niet te spreken over de kwaliteit van de vogels.

Vind ook mooi om te zien (persoonlijk) dat je ook kiest voor donkere achtergronden....is eens wat anders!
                              Heel benieuwd ben ik naar wat meer feedback over de wijze waarop je de foto's hebt gemaakt, kooi, afmetingen, verlichting etc, wellicht iets voor in het topic 'foto's met de fotokooi' of hier...whatever...

In de laatste foto zie je duidelijk de lichtbron op de kop van de foto....hoewel ik dit vaak in foto's als storend ervaar vind ik het juist met zo'n donkere achtergrond wel iets van een meerwaarde hebben.
                              Wat ik wel jammer vind is dat de scherpte dusdanig op de kop-lijf is geconcentreerd en in de staart eigenlijk al helemaal weg is. Oorzaak kan ik niet duiden....

Benieuwd naar veel meer!

groet,

Peer

Opmerking

• noem het Belgische bescheidenheid ...

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                                Op de eerste plaats top dat je je 'verlegenheid' omtrent het plaatsen van de foto's hebt overwonnen. Zoals eerder gezegd in de chat....deze opname's zijn absoluut forumwaardig...sterker nog, menig website-beheerder, blogger zou hier jaloers op zijn...om nog maar niet te spreken over de kwaliteit van de vogels.

Vind ook mooi om te zien (persoonlijk) dat je ook kiest voor donkere achtergronden....is eens wat anders!
                                Heel benieuwd ben ik naar wat meer feedback over de wijze waarop je de foto's hebt gemaakt, kooi, afmetingen, verlichting etc, wellicht iets voor in het topic 'foto's met de fotokooi' of hier...whatever...

In de laatste foto zie je duidelijk de lichtbron op de kop van de foto....hoewel ik dit vaak in foto's als storend ervaar vind ik het juist met zo'n donkere achtergrond wel iets van een meerwaarde hebben.
                                Wat ik wel jammer vind is dat de scherpte dusdanig op de kop-lijf is geconcentreerd en in de staart eigenlijk al helemaal weg is. Oorzaak kan ik niet duiden....

Benieuwd naar veel meer!

groet,

Peer
                                Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

Working...
                                X