Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Hoi Tenzi,
Nou gelukkig sportief opgevat, was ook de bedoeling en zo kunnen we er mooi toch eens een boompje over op zetten.
Er zijn trouwens programma's waarmee je kan vergroten zonder kwaliteits verlies, ben even de naam daarvan kwijt. Zal even kijken of ik die t.z.t. terug kan vinden.
Mij viel het inderdaad niet mee. Nogal veel kromsnavels, een soort waar mijn interesse niet echt ligt. Ongetwijfeld zal jij daar je dag goed kunnen vullen met fotograferen, ik ga liever een daggie..........naar Park Donana.
Onder een mini-formaat, in de link een grotere versie.
Prachtige amazone, die met de rode kop. Welke soort is dit Tenzi?
Ik weet het niet Ton.
Dit was in Barcelona en ik weet niet meer of dat er geen bordjes waren of dat ik er niet op gegeken heb.
Misschien zijn er andere liefhebbers die het weten?
leuke foto's en zo en......moest ff doordenken bij WR hahahahaha
Oorspronkelijk geplaatst door RobK
Mij viel het inderdaad niet mee. Nogal veel kromsnavels, een soort waar mijn interesse niet echt ligt. Ongetwijfeld zal jij daar je dag goed kunnen vullen met fotograferen, ik ga liever een daggie..........naar Park Donana.
Groet,
Rob.
ja dat kan je tweeledig uitleggen natuurlijk, krommies zijn ook niet echt mijn ding,ik krijg soms kippenvel op mijn kippenvel van dat geluid wat ze kunnen produceren ( maar die sectie kan ik toch overslaan !?) ik ga maar voor een paar soorten die ik goed
dat zou zomaar kunnen Henk, maar weet het niet zeker.
als ik zo lees bij het advertentieplaatje is het de grootste op vogelgebied van de wereld en als dit klopt dan bedoel ik die,maar ik dacht altijd dat het een andere naam had , welke....................mijn geheugen laat me ff in de steek.
wat ik gehoord heb heeft het de grootste collectie aan paradijsvogels , manakin's , quetzal's,prieelvogels etc etc
heb jij nog meer linkjes zo, niet dat ik er van het weekend naar toe gaat of zo hoor , gewoon voor de leut, want het is toch pokkeweer.
mvg
ja is hem wel denk ik Henk, waar zou ik meer foto's vanuit dat park kunnen opsnorren ? (dit is erg summier)
WR ja, ik moest zelf ook weer nadenken. Walsrode was mij niet echt meegevallen maar ik bekijk het ook meer als "gezinsuitje". Ik sluip nu eenmaal niet de hele dag met m'n boxje door het struweel om een of andere zwartgetande braamsluiper te vereeuwigen. Als ik eens wat leuks zie probeer ik het te vereeuwigen, indien mislukt dan is het tsjoep.
Donana is een wetland in het zuiden van Spanje. Onder Sevilla en dan een ietsje oost aanhouden. Het is een gedeelte waar de rivieren in een delta uitmonden. In bepaalde seizoenen is de watertoevloed zo hevig dat men het dan min of meer opslaat om het dan later in gecultiveerde veldjes (zie foto van de flamingo's) te gebruiken om rijst te telen. Warmte en vocht leveren samen een goede combinatie om dierenleven te lokken. Visarend, zeldzame wouwsoorten, flamingo's, kwak, bijeneter ( of zoiets) en nog vele andere vogels heb ik daar mogen aanschouwen. Met een camera zoals jullie die hebben kom je beter weg.
Ik was daar samen met m'n vriend uit Sevilla. Hij had twee tripjes met een vogelkenner cadeau gekregen van z'n vrouw ter gelegenheid van z'n verjaardag. Die vogelgids (John Butler) is trouwens al dood, het schijnt dat zijn erven dat werk en die onderneming wel hebben voortgezet.
Doñana Bird Tours is hosted by Brian Davies and Johanna Davies-Papen successors to John Butler and Rebecca Butler. They offer guided birding tours in Doñana, Extremadura and Sierra de Aracena.
Was een zeer interessante dag! Mocht je daar in de buurt komen een echte aanrader.
Opmerking