Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
Opmerking
-
pijna
Sjonge, bijna vergeten voor de tobberd......
Een eendje (nee, geen reigert), rechtstreeks uit m'n vijvert.
Ohja, deze foto is niet te zien op dat blog......
Groet,
Rob.
Opmerking
-
Opmerking
-
plaatje
Tenzi:
Foto 1 zwartkop witborstgouldamd. als je die iets meer contrast geeft, gaat de waas die er nu op zit wel vanaf en krijg je zeker een veel betere foto.
Foto 2 Geelkop gouldamd. jammer dat die kanarie er bij op staat.
Foto 3 Bruinruggoudmussen, is te onscherp. Weggooien en gewoon opnieuw maken.
Foto 4 Leuk vogeltje, zie dat je die fotografeerd op een beetje horizontale lijn met je toestel en niet al teveel naar boven gericht.
Robk, leuke eendekop hoor maar let bij het maken van je foto eens op de schaduw. Wacht tot ie zo gaat zitten dat de schaduw er niet meer is.
Ton Koek, mooie plaat van die kromsnavel. De Aasgier.
--
Tapuit pop naar mijn idee.
Tapuit man naar mijn idee.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningVind je?
is die ene geen palmgier? (In de foto staat aasgier, vandaar.)
ik weet niet of tenzi erop zit te wachten om "aanwijzingen" te krijgen, ik weet niet met wel doel geplaatst.
eerste foto heeft denk ik niet zo heel veel met contrast te maken, ik denk dat er begroeiing tussen vogel en lens zat en dus "doorheen"gefotografeert.
Zou best kunnen maar probeer maar eens iets meer contrast en je zal zien dat de waas grotendeels wel verdwijnt.
de andere foto's zou tenzi inderdaad wat andere posities kunnen innemen en dus niet zo die licht inval van boven meekrijgt.
ene ik vraag me af is die ene wel een kanarie op de foto?
Laat ik dan zeggen: die witte vogel).
groetjes
Opmerking
-
De percnopterus wordt ook wel Egyptische Aaasgier genoemd. Deze woont in Avifauna.
And now for something completely different:
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
reactie
Leuke japanse zijdehoenders Ton.
Vroeger had ik ze ook, leg een stel bevruchte eieren in een nest. Sluit de kip er bij op en je kan er op wachten dat ie gaat zitten broeden.
Opmerking
-
Dankje.
Olli, ik heb de neushoorn iets opgekalefaterd, ook heb ik meteen een link op onze site gezet naar je leuke site.
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Henk3 schreef:
Tenzi:
Foto 1 zwartkop witborstgouldamd. als je die iets meer contrast geeft, gaat de waas die er nu op zit wel vanaf en krijg je zeker een veel betere foto.
Foto 2 Geelkop gouldamd. jammer dat die kanarie er bij op staat.
Foto 3 Bruinruggoudmussen, is te onscherp. Weggooien en gewoon opnieuw maken.
Foto 4 Leuk vogeltje, zie dat je die fotografeerd op een beetje horizontale lijn met je toestel en niet al teveel naar boven gericht.
Hallo Henk,
Ik schrik niet zo gauw van een beetje commentaar, hoor. Opbouwende kritiek is toch altijd goed?
Daarnaast ben ik ook niet zo 'gevoelig' voor dit soort zaken dus ik zal blij mijn reactie geven op jouw opmerkingen.
Ik heb de vogels 'even snel' op de plaat gezet en met wat meer geduld waren ze inderdaad stukken beter geweest.
Foto1.
Het heeft inderdaad te maken dat ik de foto door de struiken heen gemaakt heb. Ik kan 'm wel scherper maken met een bewerkingsprogramma, maar ik heb gemerkt dat niet alle foto's daarvan beter worden.
Foto 2.
De witte is inderdaad geen kanarie maar een japanse meeuw. Hij is vrij fors voor een meeuw, daarom ook wel blij mee, maar om 'm nou voor kanarie uit te maken ......
Foto 3.
Inderdaad vanuit een lage positie genomen, maar ik stond zelf wel rechtop. Dus de volgende keer moet ik echt een krukje meenemen. De onscherpte wordt ook veroorzaakt doordat ik de foto heb uitgesneden en vergroot.
Foto 4.
Ook deze vanuit dezelfde positie als foto 3 gefotografeerd, maar meer ingezoomd.
Ik weet dat het geen super foto's zijn. Meer 'sfeer-impressies'.
Ik zal tzt wel een betere poging wagen.
Groetjes.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking