Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plaatje

17-4-11
    Gewoon in't wild deze Woerd.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      ik heb veel jongen en nesten met jongen/ eieren gezien
      Even nieuwsgierig: hoeveel verschillende nesten heb je daadwerkelijk gezien? De schamalijster was duidelijk te zien, van andere heb ik wel een vermoeden maar was het te hoog om daadwerkelijk iets te zien.

Ik heb de jonge schama ook gezien, moest oppassen dat ik er niet op trapte!
      Ontzettend leuk alemaal om te zien en te horen (molinettispreeuwen) in deze periode van het jaar (jonge vogels en nesten).

Kloppen de bordjes (in die hallen) met vogels in Blijdorp? Oftewel vliegen al die vogels daar rond?
      Zoals bijvoorbeeld de irena buulbuul?

Opmerking

• ja J-T die bordjes kloppen wel
        echter is het park wel in beweging, er word flink verbouwd en vogels verhuizen nog wel eens ( al dan niet tijdelijk).

de nesten waren bijna niet te tellen, ik heb van de honingzuigers 2 nesten gezien, 1 met jongen en 1 met eieren.
        ik heb een stuk of 3 nesten van de roodoorbuulbuul gezien
        de monilergers waren bezig, duifjes waren bezig de orphendoloa's waren bezig.
        etc. etc.

als je de vogels hun gedragingen en bewegingen bestudeert daar dan kom je al vrij snel achter hoe of wat. ( maar je moet er de tijd voor nemen en dat is wat ik doe, als ik in blijdorp of waar dan ook ben dan zie ik alleen beesten met veren ( en zelfs daar ben ik nog selectief in ,veren i.c.m. krijsende kromsnavels zijn ook niet echt aan mij besteed), beesten met haren, schubben etc etc zie ik niet....................ik weet dat ze aanwezig zijn, maar die interesseren me niet).

ik denk een hele mooie en kwalitatief goede serie te hebben geschoten van deze ( ik had me geconcentreert op deze soort dit keer, deze soort was dus mijn enigste "echte" doel daar, puur omdat het een verschrikkelijke moeilijke vogel is om goed te platen, vogel is snel, zit bijna altijd verstopt, het licht oei oei dat licht in de hallen......................om gek van te worden soms) :

maar wees gerust ,dit zal voorlopig ff de laatste zijn ( i.v.m. overkill aan foto's van 1 en dezelfde soort)

mvg

ohja deze had ook nest met eieren/ jongen liggen :

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          ja J-T die bordjes kloppen wel
          echter is het park wel in beweging, er word flink verbouwd en vogels verhuizen nog wel eens ( al dan niet tijdelijk).

de nesten waren bijna niet te tellen, ik heb van de honingzuigers 2 nesten gezien, 1 met jongen en 1 met eieren.
          ik heb een stuk of 3 nesten van de roodoorbuulbuul gezien
          de monilergers waren bezig, duifjes waren bezig de orphendoloa's waren bezig.
          etc. etc.

als je de vogels hun gedragingen en bewegingen bestudeert daar dan kom je al vrij snel achter hoe of wat. ( maar je moet er de tijd voor nemen en dat is wat ik doe, als ik in blijdorp of waar dan ook ben dan zie ik alleen beesten met veren ( en zelfs daar ben ik nog selectief in ,veren i.c.m. krijsende kromsnavels zijn ook niet echt aan mij besteed), beesten met haren, schubben etc etc zie ik niet....................ik weet dat ze aanwezig zijn, maar die interesseren me niet).

ik denk een hele mooie en kwalitatief goede serie te hebben geschoten van deze ( ik had me geconcentreert op deze soort dit keer, deze soort was dus mijn enigste "echte" doel daar, puur omdat het een verschrikkelijke moeilijke vogel is om goed te platen, vogel is snel, zit bijna altijd verstopt, het licht oei oei dat licht in de hallen......................om gek van te worden soms) :
          Heb je die irena als eens op de foto kunnen zetten?
          Als je daar gaat zitten neem je dan je leesboek en een blikje bier mee?

Tja, rustig erbij gaan zitten was er jammer genoeg voor mij niet bij. Alleen aan het eind van de middag heb ik een tijdje rustig fotos kunnen maken van de vogels (vrouw en kinderen een rondritje in het treintje laten doen).

Ik heb daar ook nog wat fotos geschoten, zal deze eens plaatsen als ik tijd heb om uit te zoeken hoe dat werkt.

Opmerking

• irena's?
            ja hoor daar al eens geschoten , staan als het goed is ook ergens in deze topic (zal wel ff opzoeken).

en als je een beetje paar pagina's eerder en later bekijkt dan zie je ook de bijeneters etc voorbij komen.

leesboek en blikje bier?

bier en andere alcoholische dranken drink ik niet, gebruik geen drugs, en rook ,snuif,spuit of weet ik veel allemaal doe ik niet.
            soort van algeheel onthouder dus.

ik ga toch niet daar naar toe om te drinken en te lezen? ik ga daar om vogels te zien en soms te fotograferen, gedragingen te observeren, dingen ontdekken aan de vogels en die "bagage"mee te nemen.
            er van leren dus in real life.

ik was op stap met 6 vrouwen
            heerlijk rustig....................

allemaal een kusje bij de entree, telefoon opzak dat ze me kunnen bellen als ze het zat zijn en vervolgens mijn eigen plan dus trekkende.

weten wat je doet.....................ook nu weer.

van deze soort heb ik er ook nog wel wat maar moet ff uitzoeken nog want ook nu weer had ik het moeilijk met licht/ situatie/omstandigheden en juiste instelling van camera ( maar ondanks dat vind ik het buiten toch makkelijker fotograferen dan binnen in van die hallen met dat (soms) rare binnenkomende licht:

mvg

ps: ik heb foutje gemaakt zijn cortousi i.p.v. monileger

Opmerking

• test nieuwe camera, test fotos plaatsen, dagje blijdorp

schamas:

Opmerking

• idem

Geelpootje:

Opmerking

• idem

Meelworm:

Opmerking

• Mooie foto's j.t. en wk, daar valt niet veel meer aan te verbeteren denk ik.

Opmerking

• lang gezocht maar niks gevonden voor jouw

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                      Een vraagje aan onze fotografen. Heeft 1 van jullie redelijke foto's van swiftparkieten, welke ik zou mag gebruiken voor de ondersteuning van een (misschien 2) artikel(en). Natuurlijk met vermelding van fotograaf en copyright.
                      fotos van die soort ( eieren/jongen etc)...................... ik denk echt dat die ook met de p.c. crash ( eerste tweede of derde maal, weet ik niet meer) in de wereld der vergetelheid zijn beland, zoals helaas zovele vogelsoort foto's

ik had nog wel wat hier gevonden die ik ooit eens had geschoten en hier had geplaatst:

mocht je het kunnen gebruiken mag je ze gebruiken en zonder vermelding van naam etc.
                      en anders................hoop ik dat een ander je wil/kan helpen.
                      ik heb geprobeert i.i.g. daniel

succes
                      mvg

Opmerking

• Bedankt Wk,

hier kan ik zeker iets mee. Ik ben ook al door anderen benadert en bedankt voor alle hulp. Ik weet iets van de krijsers en wil dat graag delen, maar mijn fotografeerkwaliteiten zijn nu eenmaal zwaar beroerd.

Opmerking

• foto's

Na meer dan 600 bladzijden wordt het tijd dat ik eens aan alle fotografen ga vertellen, dat ik ernorm geniet van jullie "plaatjes".
                          Ik ben geen vakman, maar er zitten echt sublieme opnamen tussen.
                          Ik noem niemand in het bijzonder, wat mij betreft voor allemaal petje af !!!
                          Ga zo door.

Vriendelijke groet,
                          Henk

Opmerking

• prachtig weer

Hey Wiggel
                            ik vind je nest hartstikke leuk en mooie foto's
                            tuurlijk heeft WK ook weer prachtige foto's en de andere stam - fotografen
                            ik ben weer stil en onder de indruk
                            wat is de natuur toch prachtig, en helemaal gratis!

Opmerking

• Daniel, heb ook wel een swift voor je, foto dan he

vriendelijke groet
                              Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                                Hey Wiggel
                                ik vind je nest hartstikke leuk en mooie foto's
                                tuurlijk heeft WK ook weer prachtige foto's en de andere stam - fotografen
                                ik ben weer stil en onder de indruk
                                wat is de natuur toch prachtig, en helemaal gratis!
                                Bedankt.

ook ik ben even bezig geweest met de foto naar mijn smaak te verbeteren omdat ik hem als achtergrond op mijn pc wou hebben en hem iets te flets vond.

De oude versie:

De nieuwe versie :

Die laatste benaderd meer de originele kleuren gezien de kleur van de terracotta pot.
                                http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Working...
                                X