Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Op de site van de Vogelbescherming staat dit:
    Jaarvogel. Vrij talrijke broedvogel; doortrekker in vrij klein aantal; wintervogel in uiterst klein aantal
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

• zal er ook wat neer kwakken

en deze vrolijke party ganger

licht en omstandigheden waren bijzonder lastig aldaar, maar dat mocht de pret niet drukken,ik heb weer een fijne dag gehad.

mvg

Opmerking

• reaktie

Broto:
        Foto gemaakt 7-11-2010
        Blijven roodborst tapuiten eigenlijk hier of is deze laat met vertrekken, misschien jong van dit jaar??
        Al eens gedacht aan een Siberische Roodborsttapuit die hier komt om te overwinteren? Gezien de toch redelijke donkere borstkleur zou dit wel eens een jonge man kunnen zijn. Ik weet eigenlijk niet of ze gelijk een zwarte kop krijgen.

Ik zie wel wat mist tussen de lens en de vogel, tenminste zo lijkt het nu.

----------
        Ton leuke fazant.

--------
        Winterkoning, je overstijgt nu jezelf. Heb je wel gezien dat het hier om een kruisbekkwak gaat?

Zet je de namen er ff bij, wel zo handig voor een niet vogelkenner als ik.
        Sommige namen moet ik wel weten maar die komen niet mijn hersenpan uit.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• plaatje

Niet zo'n hele beste maar ja toch vast wel leuk zo'n schreeuwerd.

Dit was 3 juli j.l.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• en dit allemaal op een regenachtige en zeer slecht licht hebbende zondag ochtend

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Heb je wel gezien dat het hier om een kruisbekkwak gaat?.
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Zet je de namen er ff bij, wel zo handig voor een niet vogelkenner als ik.
            Sommige namen moet ik wel weten maar die komen niet mijn hersenpan uit.

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• pijn in mijn sodeflikker meer niet

yep daar was tie ook in gefotografeerd maar het is een vaste bezoeker
                maar zo vrij als een "vogeltje", hij kan dus komen en gaan wanneer tie wil net zoals de meeuwen,reigers,kauwen,mussen,roodborstjes de beflijster pop die ik zag in een hoge taxus struik net zoals de kramsvogel die ik zag in een populier etc etc.
                het was jammer van het weer, alles nat vies,goor, de vogels allemaal natte veren etc. was gewoon een moeilijk dagje fotograferen.

en hier een voorbeeld waar we het daar over gehad hebben, de noodzaak van hoog ringen bij dit soort waad,water,grondvogels :

foto is slecht maarja, dient als bevestiging over ringkwestie die we door gepraat hebben aldaar.
                en zie dit is dan zelfs een "open ring".
                mvg

oja speciaal voor Henk3, dit is een opdegrondlopendewaterwaadvogelmetspikkeltjesenstre epjes.

broto je werd nodig gemist, dit ventje kan schijnbaar nog steeds niet op eigen fotografiebenen staan. ( alles weer van het net niet gehalte).
                hoelang duurt dat ...TT seizoen nog?

wil je mij nog eens een keertje uitleggen hoe dat zit met dat licht in zo'n tropenhal,ik bedoel met flits lukt dat redelijk maar ik wil niet flitsenkan

Opmerking

• reactie

Volgens mij krijg je zo een zwart witte vogel alleen maar goed als je flink onderbelicht, dus EV op - 1 of op - 1.5
                  Je kan het wellicht eens proberen.

Zal wel niks zijn in jou oogjes maar ik heb ook nog even wat try-outs gedaan.

ruis gereduceerd, 2x
                  onderbeicht en iets anders afgesteld. Kijk vooral naar snavel en wit.
                  Iets verscherpt op speciale manier.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Ik zie wel wat mist tussen de lens en de vogel, tenminste zo lijkt het nu.
                    nee hoor , was geen mist te zien buiten , misschien in me hoofd ...........maar die sta niet op de foto
                    vriendelijke groet
                    Henk

Opmerking

• reactie H.v.d.M.

Ik had je foto even naar mijn pc gehaald en dan zie ik die wazige mist ook plotseling niet meer terug. Heb hem niet bewaard hoor. Gewoon ff kieken hoe of wat.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Volgens mij krijg je zo een zwart witte vogel alleen maar goed als je flink onderbelicht, dus EV op - 1 of op - 1.5
                        Je kan het wellicht eens proberen.
                        ondanks goed bedoelt gaat hem dat zeker niet worden henk3
                        onderbelichten in donkere omstandigheden
                        zelfs zo donker dat ik eigenlijk moet gaan flitsen ,maar dit dan weer niet wil omdat ik vind dat de vogels er "niet natuurlijk" uit komen te zien. ( ja ben lastig ,ikweetut)

en iso verhogen heeft geen nut ,oke krijg meer licht zogezegd binnen maar ik wil niet hoger dan max 200 , want dat geeft voor mij te veel korrels.( in zulke situaties).
                        en lager dan F 5,6 kan ik niet anders had ik het daarmee kunnen oplossen, zou bv een minimaal 400mm F2,8 lens moeten hebben dan.( tja ...mischien ooit, maar nu toch ff niet,, of ik kan er 1 vragen voor sinterklaas ...wie weet heeft die goed heilig man wel teveel aan centen, zal wel niet hahahahaha maargoed vragen kan ik altijd toch? zal extra mooi de liedjes zingen).

ik weet nog wel een mooi liedje : "de meeste dromen zijn bedrog ,als ik........".

This website is for sale! photoplace.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, photoplace.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

wat wel een mogelijkheid is , statiefwerk i.c.m. draadloos of gedraadte afstandbedieningswerk maarja dat wil ik ook al niet

Opmerking

• reactie

Ok, probeer je wat anders. Mooie link wel.

Wat die sinterklaas betreft, die mag van mij wel in Spanje blijven. Die neppo. Dat hele middenstandcircus hoeft van mij niet.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• plaatje

Pimpelmeesje.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Ik vroeg me af welke programmaatjes jullie gebruiken om jullie fotos te verbeteren?
                              Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

• Ik gebruik Gimp, is gratis en zeer uitgebreid (www.gimp.org).
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X