Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Inderdaad een kleine zwaan:
De Kleine zwaan lijkt veel op de wilde zwaan (Cygnus cygnu), hij is echter een stuk kleiner en het geel op de snavel is ook een stuk minder uitgebreid. Waar wilde zwanen wel 150 cm groot zijn, blijft de kleine zwaan steken op zo'n 120 cm. Ze zijn wel sterk verwant aan elkaar. Kleine zwanen hebben een wat gevarieerder stemgeluid, wat muzikaler zelfs. Een merkwaardig feit; het geel op de snavel bestaat uit onbevederde washuid en is bij elke kleine zwaan anders.
De Kleine zwaan lijkt veel op de wilde zwaan (Cygnus cygnu), hij is echter een stuk kleiner. Mooie uitleg. Zo begrijp ik het Ton . En is er een grote zwaan? Nee ik hoor het al, lijkt op de kleine zwaan maar een stuk groter. Ik ben nogal in een jolige moed. we hebben trouwens gewonnen! Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Dank je Hans, heb niet speciaal wat met een Woerd hoor. Gewoon wat voor de lens komt.
Kees Hulsebosch:
we hebben trouwens gewonnen! Groet, Kees Nieuw Zeeland.
Ok. Zelfs ik heb het zien gebeuren. Hieperdepiep Hoera.
Witte Kwikstaart:
Reebok
Tja deze keek ook een keer recht in de camera maar ja toen weigerde mijn afstandskabeltje.
Ik had hem beslopen zeg, ha, ha, en dat was ook mooi gelukt, alleen jammer dat dat klote kabeltje weer eens een keer weigerde.
Opmerking