Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
zat in tuin om foto's proberen te maken van wat uitgevlogen jongen van de bijzondere soortjes, dat is nog niet gelukt zoals ik het zou willen,( maar komen nog kansen zat aan) en zag dit lieflijke tafereeltje, blijft leuk om te zien:
Leuke foto's mannen. Bij mij in het tuintje gebeurt helaas niet veel bijzonders. Die mussen en vliegenvangers hebben dan wel niet veel kleur maar het zijn erg leuke plaatjes om te zien.
Ook van Ton, erg leuk! Ben ook wel benieuwd of het jouw eigen EK vogels zijn.
Waarom meer contrast??
Voor zwartwit zou ik zeggen ja, voor kleur zou ik eerder een tandje lager gaan. Wordt de achtergrond meestal rusiger en komt het onderwerp iets meer naar voren.
Verscherpen is het allerlaatste wat je moet doen, dus ook pas na het verkleinen van de foto, enne niet te veel, anders krijg je witte randjes
Waarom meer contrast??
Voor zwartwit zou ik zeggen ja, voor kleur zou ik eerder een tandje lager gaan. Wordt de achtergrond meestal rusiger en komt het onderwerp iets meer naar voren.
Verscherpen is het allerlaatste wat je moet doen, dus ook pas na het verkleinen van de foto, enne niet te veel, anders krijg je witte randjes
witte randjes om een foto is niet zo erg, zwarte randjes , dan pas moet je je eigen zorgen gaan maken
Opmerking