Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ook nog maar een reigert,een exhibionist deze keer.
    Ik heb hem op 2 instellingen genomen gaarne jullie reactie.
    En nog een fitis,aan de oogstreep te zien teminste goed te benaderen, was in de clinch met een soortgenootje en vergat mij helemaal.
    Mvg,
    kingfisher

Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

• Nog drie van onze vriend

Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

• Ik heb hem op 2 instellingen genomen gaarne jullie reactie.
        Ik vind de bovenste reigert het beste kwa kleur

@ Broto, als je wil................................( niet volgend weekend ,mag ik weer in de revisie namelijk).
        ze zitten er weer volop,nog wel moeilijk benaderbaar ,maar dat komt wel weer ,ik zal ze wat laten wennen en dan kunnen er wel mooie platen geschoten worden:
        Altijd WK, maar dat wist je waarschijnlijk al wel
        Geef maar een seintje als je zover bent

Ben zelf ook op pad geweest vandaag (groene jonker) , het was nog erg rustig met de vogels.
        Het riet moet nog groeien, dan kan je ook de vogels beter benaderen.
        Wel gezien maar heel ver weg geoorde fuut, brilduikers, kleine plevier.
        Maar nog geen kemphanen
        Rietzangers heb ik al wel weer gezien, al waren die ook heel ver weg en erg schrikkerig nog

vriendelijke groet
        Henk

Opmerking

• hoi die kingfisher,
          leuke foto's .

@ Broto : komt goed,alles zal goed komen.
          hier nog eentje,ik heb alleen maar mannen gezien tot nu toe,kan twee dingen betekenen:
          1 zitten allemaal te broeden
          2 de poppen moeten nog arriveren.

nog eentje met een ongelofelijke crop gedaan:

Opmerking

• Plaatje en goedenavond allemaal.

Leuke plaatjes gezien en af en toe wat wandtegels (zeker gebrek aan foto's?)
            Grote Zilverreiger:
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              Leuke plaatjes gezien en af en toe wat wandtegels (zeker gebrek aan foto's?)

Opmerking

• reactie

Hoi wk-tje, is dat een suikerpootvogelsoort?

Ik zou de volgende keer proberen om de ruimte verdeling van de linkerkant naar der rechterkant te laten gaan qua compositie. Dus aan de snavelkant de meeste ruimte. Komt ie beter tot zijn/haar recht. Ja ik weet dat het niet altijd zo gemakkelijk is, dat zal je de komende tijd bij mij ook af en toe mee maken waarschijnlijk.

Mooi gelukt Monique. Ze zijn er weer genoeg die broedende zwanen. Wat ik wel eens doe als zo'n groot beest me niet aan wil kijken is ff een keer flink fluiten. Bijna altijd dat ie de kop omhoog doet.

Ton Koek, die Canadese Gans komt er behoorlijk scherp uit, zelfs zo scherp dat ie langs de randen wit afsteekt, ha, ha. Best wel mooie dieren vind ik.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Grote stalen vogel.
                  Na enige dagen rust is het weer begonnen.

Groeten Michel
                  http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

• Ik had de aswolk nog wel een tijdje willen houden...

Mooie zwaan, ik vind het best duidelijk een nest zo.

WK, van de opgestuurde lens nog geen bericht en van diksons ook nog niets...
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

• stukje onbegrip er bij gezet

yep is een roodpootje en yep compo kon anders ,echter de situatie( zoals je al schreef) was er niet naar , de rechterkant 1 zwartbruine streep (grote boomstam) in beeld (nu lijkt het nog op "iets" dacht ik).

@ Ton ,tijd voor een belletje dan maar weer?
                      gij moet ze achter de box aanzitten hoor, nooit afhankelijk willen zijn van andere en hun doen en laten.( zij zitten er niet mee hoor als jij een maandje langer of korter die lens weer terug heb, de lens ligt wat dat aan gaat goed daar op die plank ).

heb je ook toevallig nog een merkteken aan gebracht? zodat je weet of ze er wel naar gekeken en vooral "iets"er mee gedaan hebben?
                      mvg

ps: ik wil er nogmaals eens op hameren( vorig jaar ook al gedaan) ; laat vogels die een nest hebben met rust ,maak niet uit van welke soort. ( het gaat erom dat er veel tegenstand is als het gaat om vogelfotografie ,wij zijn namelijk de boosdoeners en brengers van kwaad en onheil,het is "onze" schuld dat het zo slecht gaat met de vogels.)
                      hoe kortzichtig het ook soms mag zijn maarja.............................( bv met een telelens op tig meter afstand).
                      vernomen uit bron van dierenbescherming en vogelbescherming aanhangers en organisaties.( maar ja da's opzich niks nieuws aan de horizon.)
                      de bewuste bron van deze week (was die rietzanger aan het fotograferen op denk ik 15 a 20 meter vanuit de auto en aan de andere kant van de sloot staande) kwam mij dit op hoge poten mede delen ,en kreeg ik de wind van voren, wel jammer dat de bewuste persoon van de vogel/natuur bescherming over de nestplek heen kwam om mij dit te vertellen(nou ja gillend vanaf de overkant was het meer) wat een eikel zeg .Was dezelfde persoon die mij vorig jaar een boete gaf omdat ik met een schepnet aan de rand van een natuurgebied in het half hoge gras mijn weideplankton liep te verzamelen, hetgeen totaal geen kwaad kon i.v.m geen nesten o.i.d. maarja ik ontnam mogelijk voedsel vanuit de natuur !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! was opgave van boete ....uhhhh ja dat er aan de andere kant van het gebiedje de week ervoor wat nesten van kwikstaart/veldleeuwerik/kiviet etc omgeploegd waren..tja dat was niet zo erg volgens dezelfde persoon in het groen gekleed.
                      ik had hem toen al een klap op zijn kanis moeten geven, wat een verschrikkelijk persoon zeg,die denkt dat alles van hem is geloof ik,andere mensen mogen schijnbaar (op gepaste wijze) niet van de natuur genieten.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

ps: ik wil er nogmaals eens op hameren( vorig jaar ook al gedaan) ; laat vogels die een nest hebben met rust ,maak niet uit van welke soort. ( het gaat erom dat er veel tegenstand is als het gaat om vogelfotografie ,wij zijn namelijk de boosdoeners en brengers van kwaad en onheil,het is "onze" schuld dat het zo slecht gaat met de vogels.)
                        Ik doe niet aan vogelfotografie,
                        gewoon middagje fietsen en af en toe een leuk
                        plaatje schieten. En als dat nou toevallig van een zwaan is die op het nest
                        ligt vlak aan het fietspad was gewoon toeval.

Opmerking

• geachte moderators hierbij het verzoek van mijner zijde:
                          wilt u foto's genomen in de vrije natuur van broedende vogel op nest verwijderen ?

mvg

Opmerking

• En waarom foto's van broedende vogels op nest in de vrije natuur verwijderen? Als iemand goed geld uitgeeft voor een Canon 800 mm F5.6L IS usm lens bijvoorbeeld (Euro 8.900 plus) betekent dat dan dat hij de vogel verstoort? Ik kan met zo'n lens bijna vanuit Tauranga NZ bij Winterkoning de huiskamer binnenkijken. Vogel verstoren? Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Als iemand goed geld uitgeeft voor een Canon 800 mm F5.6L IS usm lens bijvoorbeeld (Euro 8.900 plus) betekent dat dan dat hij de vogel verstoort?
                              Dan niet Kees, met afstand voldoende verstoor je niets. Dat zie je echter niet altidj aan een foto. Dat is nou precies het probleem. Straks gaat de volgende met een telefoontje van een meter afstand staan klikken, want "zij doen het toch ook..".
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                                Dan niet Kees, met afstand voldoende verstoor je niets. Dat zie je echter niet altidj aan een foto. Dat is nou precies het probleem. Straks gaat de volgende met een telefoontje van een meter afstand staan klikken, want "zij doen het toch ook..".
                                Was met telelens gemaakt maar foto's verwijderd

Opmerking

Working...
                                X