Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• dat heb je mooi voor elkaar Ton.
    wat je ook mooi voor elkaar hebt is je nu precies laat zien wat ik zie/wat ik bedoel met de "waas/mat zijn" bij henk zijn foto's.
    zijn foto's zijn vaak beter dan dat ze op cafe staan.

ik denk nog steeds dat het aan de diverse verklein/bewerkings programma's ligt,ik ga die discussie niet weer opstarten (dat heb ik nu al teveel gedaan in het verleden) maar ook ik zie bij de foto's van mijzelf dat de foto's die vanuit de camera komen rollen en die op de pc komen te staan vele malen mooier zijn dan dat ze getoont kunnen worden op cafe.
    neem alleen het verschil al van raw naar jpg converteren (is al een wereld van verschil).
    ik heb het voor een groot gedeelte geaccepteert maar nog niet helemaal, het is gewoon zonde van de foto's.

maargoed ik heb nog steeds geen recht van spreken, men(ik) mag pas spreken als men(ik) er verstand van heeft, en ik ben voorlopig nog verre van dat stadium in de wereld der vogelfotografie.
    je "bek"een douw geven kunnen "we" allemaal namelijk.

probeersel van mijne kant:

mvg

ps : zou het ook niet aan de verschillen van resolutie van "onze"p.c. monitoren liggen???
    ik bedoel ,misschien heeft henk3 ze wel zo strak als een snaar staan op zijn monitor en als ik dan naar de foto kijkt deze minder is vanwege andere instelling/merk monitor????
    (is een vraag , dus geen verwijt).

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Opmerking

• Hoi Wk'tje

Ja ik heb echt de bibbers. Kan niet eens een fatsoenlijke foto meer maken met een pocket. Net gedaan maar kan wel weer opnieuw.
          Maar nu ff geen tijd meer ik moet ff naar kakie laten kijken. Zal wel snijden worden, getver.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• succes jongen
            en veel sterkte toegewenst alvast.
            gr

nog een uit de losse pols probeersel ( neem deze foto nu ,op de eigen p.c. en in canon programma valt deze foto qua scherpte binnen mijn eigen gestelde norm ,nu vind ik hem nu wat teveel van het "net niet"gehalte hebben,jammer ,maar het zijt zo) :

Opmerking

• Tja,

Bdankt hoor, snijden doet ie nog ff niet. Het wordt een plaat die ik in de nacht in moet doen. Komt misschien nog een keer goed op de lange termijn.

Foto's moeten na het verkleinen eventueel verscherpt worden heb ik gelezen.
              Maar toch een leuke plaat. Op een statief had je dus "de" plaat kunnen hebben.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Bdankt hoor, snijden doet ie nog ff niet. Het wordt een plaat die ik in de nacht in moet doen. Komt misschien nog een keer goed op de lange termijn.
                nou voor als nog dan ff goed nieuws ,nu maar afwachten en hopen dan maar weer.

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Maar toch een leuke plaat. Op een statief had je dus "de" plaat kunnen hebben.
                tja of ik had zelfs deze niet gehad, eer dat je zo'n ding opgesteld heb.................zou dan vogeltje al niet gevlogen zijn????????

het is altijd wel wat.
                klote vogels hahahahahaha.
                prettig weekend allemaal (behalve die ene).

Opmerking

• Ik denk dat het vooral in het bewerken zit, jullie denken volgens mij veel te ingewikkeld.
                  Ik heb de boomkruiper opgeslagen, geopend met Gimp, 60% verscherpt en daarna met curves ongeveer 12% donkerder gemaakt, meer niet.

Zo ook met de roerdomp eerder.
                  Verkleinen kost erg veel kwaliteit, dat kun je corrigeren met verscherpen. Niet te moelijk maken.

Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

• titel

Hee ton mooi gedaan maar het is toch geen wk/winterkoning?

Lijkt mij toch een bk/boomkruiper.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Vraagje

[/QUOTE]

Misschien een detail.

Was dit een staande of liggende boom ?

Heel sjieke foto's WK ! Proficiat !

Grt
                      Danny1
                      Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• plaatje

Nog even een roerdomp, kijken of ie nu beter oogt.

Toen was er een bijna confrontatie met een voor mij onbekende overwegend grijsblauwe vogel maar de Roerdomp ging op de wieken, kon de foto niet maken vanaf mijn positie.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Bij de roerdompen mis je nogal wat scherpte helaas (weer).
                          De blauwe onbekende vogel vind ik er wel weer heel mooi op staan.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• Opmerking

• Deze lammetjes zijn al wat groter:

Haas in een polder in overijssel

Meerkoet
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Hier is erg weinig bibberfactor bij, netjes hoor! Heb je een steun gebruikt?
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X