Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Perfectionist he
Hoi Winterkoning
Winterkoning schreef:
dat niet alles gelukt is ligt niet aan de vogels, zo zat er een o.a. een mooie ijsvogel man netjes te poseren (totaal verprutst) ,ben zo kwaad op mezelf, echt totale onkunde en daar kan ik zooooooooooooo slecht tegen.
Hahahahahahaaaaaaaaha
Tjonge de zware tijden van een perfectionist. (aard van het beestje zeker)
Ik vind dat je niet mag klagen voor een fotograaf in spe maak je toch al mooie plaatjes hoor.
En die ijsvogels, daar heb ik een tijdje terug uren en uren voor op de groentetuin gezeten in de vrieskou en nog steeds niet gelukt.
Broto er staat mij bij dat jij wel een paar pracht foto's hebt van de ijsvogel.
Die je gemaakt had in jouw bad.
Kun je Winterkoning ff mooi plagen hahahahahahahaaaa (grapje)mvg Gerard 6
Opmerking
-
Huis arrest aaaaaaa
Goede morgen Winterkoning.
Asl je 's avonds netjes je speelgoed had opgeruimd, zonder grote mond, kreeg je vast geen huis arrest. hahaaha
Een dagje rust dus, nou ook wel lekker toch?
Broto blijven stimuleren he?? Gooi nog maar wat mooie plaatjes.
Op de chat heb je eens prachtige foto's laten zien van een kiekedief, (staat mij bij of vergis ik me nu) ook leuk voor ons aan huis gebonden mannetje. Krijgt ie weer wat prikkels.mvg Gerard 6
Opmerking
-
dagje rust???
niks ervan ,dat ik thuis moet blijven wil nog niet zeggen dat ik niet kan fotograferen.
ge-obsedeerd ???? nee hoor gedreven tot op het bot,ik moet en zal.
omstandigheden:
achter dubbel glas ,vogel in grauwe omstandigheden en in de regen op standje sport:
jammer dat er een pluisje aan zijn snavel zit.
zal ik dan eindelijk de knop te pakken hebben?
mvg
Opmerking
-
Opmerking
-
nog een vanachter glassie gemaakte
ik zie het al ,ik ga een samenwerking aan met Henk3
hij de editor en ik de fotograaf
hier nog eentje, zo'n pinker in mijn tuin, kijk maar eens wat je hier nog aan kan verhapstukken Henk3 ..beetje verscherpen hier ...beetje gummen daar....... hahahahaha:
ik heb gelijk die schietwilg omgezaagd.
mvg
Opmerking
-
Inderdaad erg mooie foto.
In november zat ik op ns station Rotterdam Alexander en opeens zat er een vogeltje onder het bankje waar ik op zat.
Even aangekeken en toen heb ik hem even vast gepakt.
Vervolgens even zijn snavel en pootje schoongemaakt en op zijn buikje en borst geblazen en dat zag er op het oog goed uit.
Na een minuut of 3 kwam er weer langzaam leven in en kwamen er weer geluidjes te maken. Na een minuut of 7 vloog ie alweer een metertje.
Toen heb ik hem/haar weer gepakt naar het einde van het perron gelopen waar wat bosjes stonden. Hem even op mijn duim laten zitten en snel even een foto gemaakt met mijn mobiel en vervolgens vloog ie weg.
Hier een foto van de vogel.
Welke soort is dit?
Groet Fedor.
Opmerking
-
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningik zou het niet weten
wel een mooie pop.
mvg
ps: nou lees ik bij die mooie foto's her en der , dat ze een beetje hebben gecropt en verscherpt....wat is dat? hoe doe je dat?waarmee doe je dat?
croppen en verscherpen doe je meestal op je PC met een fotobewerkingsprogramma. Met croppen snij je een stuk van de foto af aan alle kanten zodat er veel van de niet interessante dingen wegvalt en het onderwerp dus een groter deel van de foto vormt. Henk3 heeft dat zojuist laten zien.
Verscherpen is weer iets anders maar het programma maakt je foto's scherper. Ook bij de beste camera's is het soms nodig een beetje te verscherpen. Je kunt in de bewerkingsprogramma's de foto automatisch laten vescherpen maar je kunt bijvoorbeeld ook "unsharp mask" gebruiken dan kun je de mate van verscherping instellen.
Nog iets om mee te oefenen.mvrgr
Piet
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking