Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
toen ook zo heb lopen zoeken/uitpluizen en dat de lichte twijfel altijd heeft bestaan omtrent de juistheid van naam.
dus................. een mooi "mysterie"om opgelost te worden.
ik zal kijken wat ik nog meer aan foto's hebt van die soort ,misschien hebben jullie wel helemaal gelijk en had ik de poospiza torquata
mvg
nou kan het ook nog zijn dat het foto's zijn van e.k. eerste jaars jongen , ik weet het echt niet meer ,sorry ( hadden de poppen bij jullie ook van die echte bestreping nog op de borst? zie eerste foto en dan bij de pop ? )
want bij jullie zijn de snavels zwart en bij mij waren ze geel met een klein zwart puntje en volgens mij is er nooit verkleuring opgetreden bij mijn vogels.
ook lijken "mijn"snavels stomper en hoger te zijn dan bij die van jullie.
helaas heb ik toen niet de moeite genomen om meer foto's te maken ,als het goed is moet ik wel nog een nestfoto hebben ..................maar waar????????????
ik zal als ik meer tijd heb wel eens nog verder zoeken.
mvg
ps: de foto is vergroot en geknipt en was als origineel al geen beste foto maar ja dat is iets wat ik ben gaan ontwikkelen in de loop der tijd, een hobby in een hobby zullen we maar zeggen:
ik bedoel geen horizontale (zwarte) borststreep zoals bij een man ,maar lange bruine verticale strepen zoals je wel bij jongen vogels ziet
en wat die bruine veertjes betreft, tja heb je gelijk in ,vaak is er op de "weinige" foto's/info die beschikbaar zijn ook niet alles tot in het deatil te zien.
zoals gezegd "volgens mij hadden die vogels van mij dit niet". maar kan er naast zitten
1 ding is wel zeker die twee soorten zijn voor verwarring qua soort vatbaar.
mvg
Met de 100 -400 mm is prima uit de hand foto's maken in het veld.
Zorg voor een snelle sluitertijd.
Een statief ( ook een 1 poot), is lastig als je kleine pietjes op de foto wilt zetten.
Zij blijven echt niet wachten tot jij gereed ben met je camera.
Dus is snelheid heel belangrijk, zowel van de camera als van je zelf.
Soms moet je je ook verschuilen in de struiken en dan heb je al helemaal niets aan een statief.
Kamera Express - De Kamera Superstore voor Foto, Video, Objectieven, Lenzen, Accessoires en toebehoren, Studio en Licht, Verrekijkers, Telescopen, Computer, Media en meer
Groet Fedor.
nou als ik hierom ga vragen of ik zo 1 mag + nog een camera dan krijg ik geheid nee te horen van me ouders best duur
Ben het wel met BrotoHenk eens. Een statief of een rijstzak of iets dergelijks is mooi als je in een schuilhut zit. Als jeje wilt verplaatsen dan is een statief, 1-poot of niet, onhandig. Je krijgt er wel scherpe foto's mee.
Met de huidige stand van de techniek kun je camera's of lenzen kopen waar vibratie-reductie in is ingebouwd. Je kunt ook tegenwoordig de ISO-waarde al aardig omhoog schroeven zonder hinderlijke ruis te krijgen. Dat samen geeft veel meer mogelijkheden om uit de hand te fotograferen. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen zonder dat je meteen geld uitgeeft aan een statief.
Ik moet hoognodig zelf ook weer eens naar buiten om te fotograferen maar vind het nu nog ff erg koud. NOg een paar weken wachten dan komen ook de trekvogels weer terug.
Opmerking