Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
De laatste voorlopig maar weer
Komt ook uit het zelfde ei
De foto's zijn allemaal tegen het licht ingenomen, gewoon omdat ze nu eenmaal niet gaan zitten waar jij wil.
Bij deze geeft het wel iets moois, de late middagzon zo van achter
Nee dit is een + correctie, anders had er een - voor gestaan
Tijdens het maken van de foto's kan je besluiten de belichting aan te passen door een stop meer of 2 stopjes meer, dat is hier gebeurd.
De foto's zijn niet extreem opgelicht of verscherpt, wel hebben ze een aardige crop, want zo'n pietje kom niet op 3 meter afstand zitten
Moet wel opletten dat het verscherpen in db uitstaat, vergeet ik wel eens daarom 2e foto gewijzigd
Dacht ik al van die correctie maar zo leer ik wel wat. Ik dacht eigenlijk dat als je zoveel licht van tegenover krijgt dat je dan moet onderbelichten vandaar dat ik mijn vraagje zo ff verdekt opstelde, ha, ha. Kan je daar nog iets meer info over verstrekken misschien? Zou ik zeer waarderen. Verder zal door het cropje komen. Zie vooral de flank en staart. Maar ik vind hem mooi.
Dit is toch zeker wel een perfecte plaat. proficiat ermee.
Zal je het dan toch onder de knie krijgen.
Kan ken weet niks toch nou dat gaat nu even niet op die vlieger.
Henk3 weer het juiste moment en de juiste plek.
Ohja Broto nog bedankt he?? Ik las van Wk dat het besmettelijk was via chat enz.
het valt echt niet mee hoor gerard dat fotogradingussen
hoi die gerard6
plaat is in mijn ogen zeker niet perfekt (zie gedeelte boven de vogel),waar ik wel tevreden over ben is achtergrond ( kleur en geen waas oid) en eindelijk dat de gehele vogel er min of meer scherp op staat (die diepte werking heb ik nog steeds niet door,normaal heb ik dan vogelkop scherp (richt op oog) en dan is de staart 9 van de 10 maal onscherp.
dat is dus bij deze een keertje niet het geval
,en ben dus redelijk tevreden.
maar moet beter kunnen ,denk ik dan(maarja ik verkijk me wel eens op het feit dat er gasten zijn met zulk proffesioneel spul en bewerkingsprogramma's)
als ik dan hun foto's bekijkt op een andere site ,dan denk ik ;wil ik ook op vogelcafe in zijn algemeen dus) nog steeds van die "alles beter wetende ,maar vooral zichzelf erg overschattende Orakels " zijn ,tja dan weet ik gelukkig niks,kweek ik gelukkig niks, ken ik gelukkig niks, ervaring????????? ook al gelukkig niks etc etc etc etc etc.
Winterkoning schreef: en ben dus redelijk tevreden
Wees maar dik tevreden hoor de achtergrond is inderdaad erg goed gelukt.
De plek van de vogel is ook goed gelukt tenminste niet strak in het midden. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik. Gelukkig neem je het complimentje wel in nu hahahahahahaha.
wat is mijn grens en wat is de grens van de camera+ lens
Je eigen grens heb je nog niet bereikt denk ik daarvoor is je lat te hoog.
Maar als ik naar dit plaatje kijk denk ik dat je wel op de grens van je camera + lens zit. (Maar ik ben een leek he) Misschien is dit wat voor je.
Bij deze open in een steunfonds (kunnen jullie naar hartelust op overmaken) "Help Winterkoning de winter door" Stiekum is het voor zo'n leuke camera dus maar dat weten jullie nu even niet.........enz enz...... mijn rekening nr = hahahahaha zorg ik dat het op de goede plaats komt.
je hebt helemaal gelijk hoor tevreden zijn met wat je hebt. En zoals je zelf ook altijd zegt de vrouw moet je te vriend houden.
Ach ja "onzin" het is komkommertijd he . hahahahahaha En ik blijf even lekker binnen.
Opmerking