Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• IJsvogel terratoriumpje:

Hier een paar foto's waar ik de ijsvogel een paar keer tegengekomen ben.

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• vervolg wandelingetje:

Vies nat weer vanmiddag.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Nog effe door

Iets dichterbij:

Niet zo gemakkelijk dus om die ijsvogel te pakken te krijgen, hij/zij kan alle kanten op. Heb ik nog niet eens alles op de foto gezet.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
          Och die witte kop ?? kan nog wel aangepast worden in Raw
          De uitsnede vind ik persoonlijk minder, geef zo'n mooie vogel meer kijkruimte aan de voorkant WK, kijkt rustiger.
          Het oog staat nu precies in de midden
          Weet natuurlijk niet of het mogelijk is

is geen kritiek maar zie het als een leermoment
          succes met de hobby hahahaha

Henk
          dank je wel voor je commentaar broto,kan ik wel wat mee en i.d.d het ziet er net wat anders uit met iets meer ruimte.

nou ik heb foto verstuurd hoor
          hahahahaha de 1 zegt niks te hebben ontvangen en de ander zegt wel te hebben ontvangen maar heeft hem weggegooid (per ongeluk) ja,ja zal wel weer allemaal.
          zal nog 1 poging wagen vandaag ,zal alles of niets worden.

enne henk3 ik zie het probleem niet hoor met die ijsvogel,gewoon zoeken zou ik zeggen.
          zo zei dat ooit eens iemand tegen mij dat er bij mij om de hoek er ook zaten,uiteraard nooit 1 gevonden.

@ girlits
          ik zou een iets ander achtergrondje nemen.is niet mooi zo (mijn persoonlijke mening).

mvg

Opmerking

• Click image for larger version

Name:	eddie vogels 101.jpg
Views:	1
Size:	18,0 KB
ID:	427149
            Heb voor de achtergrond de ral 6021 gebruikt die ook in duitse tt kooien zit.
            Van de ong. 50 foto,s met twee verschillende camera,s is er bijna geeneen met dezelfde achtergrondkleur en geen enkele foto toont de orginele kleur.
            Wat kan ik dan het beste voor kleur/poster gebruiken om de vogel waar het om gaat zo mooi mogelijk te tonen?

groeten eddie

Opmerking

• Foto WK vergelijk.

De bovenste is origineel maar natuurlijk wel verkleind.
              De onderste zoals geplaatst door wk. Ik vind de onderste foto toch wat rustiger. Ook het wit op de borst is daar wat uit.

Girlitz: Tip: probeer ook om de vogel de juiste kant op te laten kijken. Dit i.v.b. met de compositie. Kleuren kan je misschien op internet vinden bij foto's die gemaakt zijn in een fotokooi. Maar er zijn hier diverse mensen die het wel weten. Ik denk dan gelijk aan wat natuurlijke kleurtjes. Schilderen dus. Of misshien is het ook wel leuk om wat mos te gebruiken o.i.d. En een natuurlijk takje. (meerdere mogelijk.)
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• wacht ik maak wel ff foto van mijn kooi kan je het zien wat ik bedoel
                ff geduld ga foto maken en nu nog ff opladen en..............................

sorry voor het troepje in de kooi (heb deze nog niet schoon gemaakt sinds de laatste keer van gebruik).

Opmerking

• fotokooitje

Deze had ik tot een tijdje geleden. Hij wordt nu weer gebruikt door een andere liefhebber.

De maten van deze fotokooi zijn: 30 cm' breed x 48 cm' lang x 31 cm' hoog. Deze heb ik gebruikt voor tropische vogels e.d. De achterwandjes voor decoratie zijn aan beide kanten verschillend beschilderd. Aan de voorzijde zit een gat voor de camera en met het schroefje kan de camera er aan vast gezet worden. In het schroefgat voor het statief.
                  Er kunnen ook verschillende stokjes en takjes makkelijk verwisseld worden. Op de bodem zit n.l. een blokje met een gat, de stokjes en takjes kunnen daardoor heel snel verwisseld worden. Het glas aan de bovenzijde is natuurlijk bedoeld om er licht in te krijgen. In het foto album staan gould amadine en zebravinken die hier in op de foto zijn gezet. Super mooi is het bakje misschien niet maar daar gaat het ook niet om. Succes.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• eddie
                    mijn fotokooi is zeg maar een erg grote uitvoering,ik kan daar alle kanten mee op.
                    (wat ik bedoel is het is een vaste fotokooi in mijn schuur ingebouwd ,want ik fotografeer op deze manier alleen mijn eigen gekweekte vogels,wil je ook "mobiel" gaan fotograferen dan is mijn kooi niet handig en zou je zoiets als henk3 moeten hebben).

zo kan ik met gemak een grote parkiet (ammenooitnietnot dus) erin kwijt en op de foto zetten,ik heb daar allemaal rekening mee gehouden(ik kweek nu eenmaal de ene keer met scharrelaars en de andere keer met goudhaantjes),zo heb ik dus ook dubbele bodems voor als ik bv pleviertjes wil fotograveren in de kooi (komen ze iets omhoog),
                    ik gebruik stenen,takjes in blokjes gestoken (welke ik dan weer wegmoffel onder het mos/gras oid) maw ik probeer het nooit zo steriel te maken.
                    verder heb ik ook zo'n draaiplateautje waarmee je de vogel op stok/steen oid een beetje kan bijdraaien.
                    etc etc etc

achtergrond kleur ,tja is heel belangrijk en per vogel erg verschillend om zijn haar kleuren goed uit te laten komen.
                    ik gebruik 9 van de 10 keer gewoon een wolken lucht ,geeft het meeste rust,wil ik een andere achtergrond dan loop ik ff naar de p.c. en print een a4 tje uit met een bos of berg of woestijn of..............(wat dan ook) en plak dat dus op de achterwand.(is voor mij echt het simpelste om te doen).

kijk en dan krijg je zoiets (heb ff voorbeeldjes van eigen kweek gepakt met dezelfde achtergrond als in het bovenstaande bericht) en zie de "grondsituatie en op stok situatie"
                    deze foto's zijn gemaakt met oude camera en zijn onbewerkt (hou daar ff rekening mee ,het gaat alleen om het feit van "hoe doe wk-tje dit"):

de foto's zijn dus niet optimaal maar zouden nog heel goed bijgewerkt kunnen worden,maar heb geen zin om dit te doen.( de verscherping staat te hoog )
                    zo zou de schaduw ook nog weggepoetst kunnen worden maar ik vind en dat meen ik dat een klein beetje schaduw/silhouet juist de foto zijn "echtheid" geef en geeft mij i.i.g geen gevoel van steriel zijn.

Opmerking

• The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

• "plakfoto"

hoi die serinus,nu kom je dus in het blokje met smaak terecht,
                        neutrale achtergrond,nee ben ik totaal niet kapot van dat maakt het voor mij te veel steriel.
                        alsof de vogel uitgeknipt is en op een achtergrondje is geplakt.( en dit zeker als er geen streepje schaduw op staat).
                        kijk en als je dan iets bijzonders wilt laten zien (zeg nieuwe mutatie oid) ja dan ..........
                        maar een foto als die van girlits of deze onderstaande van mij daarvan kan ik niet warm lopen hoor,ja natuurlijk komt de vogel eruit ,maar wat is de meerwaarde als de foto niet "lekker kijkt"?:

Opmerking

• The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

• hahahahaha tja jongen je hebt gelijk
                            maarre wat denk je van deze , de show van de vi club of sec of ...........................apeldoorn met zijn rijen steriele universeelkooien....................... wat kijkt lekkerder?

voila punt gemaakt

en daar zit dus ook de keuze van foto maken in het steriele bond achtige of het wat meer natuurgetrouwere.

ik zie het zo als je een foto kan maken met wat natuurlijk elementen erin waarin de betreffende vogel normaliter in thuis hoort dan heb je een mooiere plaat,ik bedoel een takje met wat bessen erin gezet met daarop een pestvogel of het eeuwige uniformele zitstokje van fotokooi.
                            dat maakt voor mij een wereld van verschil
                            mvg

Opmerking

• Hallo,

WK;
                              maarre wat denk je van deze , de show van de vi club of sec of ...........................apeldoorn met zijn rijen steriele universeelkooien....................... wat kijkt lekkerder?
                              Show
                              The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

• juist en daar heb je dus het precieze punt te pakken serinus.

maar dan moet je dus wel kunnen fotograferen( neem foto's van broto bv.).
                                dan gaat het dus i.d.d om de details op de vogel en die dan op de foto naar voren te laten komen (helaas .................dat kunnen er maar erg weinig).
                                dus wilt zo'n foto in mijn ogen mooi zijn dan moet deze voldoen aan de eis dat wat ik in de vogel zou moeten zien ik dat dan ook kan

Opmerking

Working...
                                X