Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Angst zweet

Mooie plaatjes weer heren. Mooie vogels Broto.

Dat waren spannende momenten heb ik wel door Broto.
    Het angst zweet breekt je dan wel uit denk ik. Maar gelukkig een goede afloop.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• Opmerking

• Weer een nieuwe dag en het zonnetje doet z'n best.

Nou Winterkoning nog wat leuks geschoten? Of benne gij nie naar de jachtvelden geweest?

Blonde Tapuit pop op dikke weide paal:

Poetsen:

Op prikkeldraad:

Beter eerst de Beer schieten voor je zijn huid er af stroopt. Ha, ha.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• ben wel weg geweest maar niet naar blijdorp oid.(kindje ziekkig).
          ik heb platen geschoten maar ook die had ik met een bepaalde bedoeling geschoten,de vorige keer met te lichte achtergrond bewust opgezocht ,dit keer was het bewust te donker op gezocht of juist(bewust) te donker geschoten (AV 2 tikkies terug ingesteld).
          maar ga jullie er niet mee vervelen of om raad vragen.
          er zitten wel aardige plaatjes tussen ,maar het ging mij niet om de aardige plaatjes het ging mij om de moeilijkheden op te zoeken en te kijken wat te doen etc.

mvg

Opmerking

• Nou WK.

Goed te lezen dat je toch weer aardig bijgeleerd schijnt te hebben. De volgende keer ga je er maar mooi tussenin zitten en dan is het allemaal ok.
            Maar je verveelt ons niet hoor. Zet ze d'r maar gerust ff op want wij zijn natuurlijk wel benieuwd naar wat je gepresteerd hebt.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Henk3,het is wel goed zo.

heb wel 1 vraagje aangaande soortnaam:

ik hoor het graag.
              mvg
              ps: @ broto heb dat blauwgele kromsnaveltje toch maar ff opgevangen hoor,tjonge wat een kreng.

Opmerking

• Ik ken deze duiven alleen van foto's maar aan de hand daarvan zou ik zeggen de turtur. De Chinensis heeft toch een andere kopkleur, meer blauw er in. Ook de snavelkleur lijkt op de van de turtur.

Is je experiment met de instellingen bevallen of niet?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• vruit stukje van mijn spiellerei

situatie terplekke:
                  diverse soorten duckies in vijver,
                  vijver met overgroeiende bomen (ruimte tussen takken/bladeren en water was +- 40 cm)
                  m.a.w was donker daar en i.p.v wat een normaal mens zou doen (gaan flitsen of av in de + zetten) heb ik het juist anders geprobeerd en plat op den buik vanaf hellend talud.

woerd A:

woerd B:

woerd A in de spotlight en B op de achtergrond:

woerd C wat verder in de spotlight:

hoezo geduld moeten opbrengen omdat ze telkens te diep wegzaten en niet in de "spotlight" zaten( "spotlight" was een tukje minder dicht bladerdak).
                  was leerzaam in meerdere opzichten Ton, en het is de S.t.rufescens of te wel de nijlvallei tortel (volgens het door mij gebelde park,dus.........liegen zij...........lieg ik ook).
                  gruss

Opmerking

• Ik weet dat je het niet wil horen, maar die zijn gewoon heel erg mooi!

De duif, die van mij zit in Kevelaar, volgens hun bordje de Streptopelia chinensis:
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

• Reactie-tje

Ik vind woerd A het mooist uitkomen als ik het nog ff zeggen mag.

En Ton jou duif is ook niet de minste vind ik. Hij zou nog mooier uitkomen als de foto vanuit een lager punt genomen zou zijn, (denk ik ).
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Toppertje

De 1e foto vind ik van een zeer hoog niveau, wat mij betreft binnen de top 3 van dit topic. De andere drie mogen niet in de top 10 ontbreken. Wat en hoe te verbeteren of wat de voutjes zijn weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Het spel met het licht, de uitzonderlijke kwaliteit van het gebruikte materiaal en de scherpte van de foto's hebben me zeer positief verbaasd.

Groet,

Rob.

Opmerking

• Helemaal mee eens

Hallo

Ik ben het helemaal met Rob eens. Woerd A is inderdaad van een erg hoog niveau. Een beeldschoon plaatje Winterkoning. Ik weet ook net als Henk3 dat jij geen complimentjes meer wil maar het is een verdomd mooi plaatje. De andere foto's ook trouwens.

En winterkoning gewoon innemen de complimentjes dus geen geneuzel daarover Petje af
                          mvg Gerard 6

Opmerking

• Hallo WK. Ik las het commentaar op de mooie foto's van de woerd. Dus ik dacht ik vraag het effe aan mijn jongste zoon. dit is zijn antwoord:" Hey. First pick is great, Flash on water would not go down well with the reflection. The second image is out of focus. The low aperture used gives the image a small depth of field, the rule of thumb is always focus on the eye to insure the image appears sharp. He could also use 400iso in low light, his camera performs well at 400 and he could use a higher aperture." hoop dat U er wat aan heeft WK. enne.. hij heeft een masters in fotografie. Groetjes, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

• Ik weet niet of ik hier nog moet plaatsen maar vandaag doe ik dat nog maar een keer.

Winterkoning ik denk dat je toch een leuk setje info en meegekregen hebt vanuit NZ. Daar kan je denk ik toch wel iets mee doen. Ik snap geloof ik wel waar je naar toe wil met je foto's en de info die je graag wil verkrijgen. Maar er zijn er hier meer die nog veel leren willen en wij leren dus gewoon ff mee.
                              En die iso 1600 zal je veel ruis opleveren.

Witte Kwikstaart:

Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• gewoon blijven plaatsen.
                                ik heb je uitgelegd waarom
                                als je klaar ben met lezen en je geen last hebt van vierkante ogen en je leest goed dan weet je dat het wel snor zit en mijn beweegredenen van het juist plaatsen van de net niet foto's.
                                ( mooie foto maken kunnen we allemaal)

heren laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn a.u.b :
                                als ik het deed om weer een paar veren in mij hol gestoken te krijgen dan...............
                                ik bedoel als ik naar complimentjes vist dan had ik alleen foto 1 geplaatst bv. ja toch is makkelijk zat.
                                ook ik vind het leuk als men het waardeerd maar beargumenteerd dit a.u.b ,ik wil/ moet ervan leren namelijk
                                ikke wille het predikaat :"die wk ..................is wel een goede vogelfotograaf" krijgen namelijk en dan vooral van mezelf

Opmerking

Working...
                                X