Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    dat is een stuk beter,ja .je kan het wel!!!!!!

ik ben niet iemand , die vlug foto's bewerkt, maar soms is het wel leuk,maar dan moet het net wat overdreven zijn. vooral een bloementuin, kan heeel mooi zijn

by de way, zie je die druivenplant staan, (langs het vogelhuisje) , die wil ik in mijn voliere zetten, maar ik vraag me af of hij het goed zal doen, (bijna geen zon in de voliere) dus druiven zullen er niet inkomen
    kwa decoratie, lijkt ie me wel geschikt.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Piet
      Toevallig heb ik gisteren ook wat pelikanen gefotografeerd. Alleen heb ik ze tegen een wat donkerder achtergrond genomen. Een lichte vogel tegen een lichte lucht is een bijna onmogelijke opgave om er een goede foto van te maken.
      Trouwens pelikanen kunnen vele kleuren hebben en zijn lang niet altijd wit.

Jammer van de 2e vogel er achter

klasse, Piet , dure camera zeker??

Opmerking

• Jammer van de 2e vogel er achter ,

Oorspronkelijk geplaatst door Piet
        Toevallig heb ik gisteren ook wat pelikanen gefotografeerd. Alleen heb ik ze tegen een wat donkerder achtergrond genomen. Een lichte vogel tegen een lichte lucht is een bijna onmogelijke opgave om er een goede foto van te maken.
        Trouwens pelikanen kunnen vele kleuren hebben en zijn lang niet altijd wit.

Jammer van de 2e vogel er achter ,

heb jij dat ook wel eens , dat je door de zoeker kijkt , en dat je dat op dat moment niet ziet, nou ik ook

Opmerking

• @ P.Wijlaars # 2232 en # 2233

Dankje. Het is inderdaad een redelijk prijzige camera. Echter met de duurste camera kun je ook mindere foto's maken. De foto van de pelikaan tegen de lichte lucht geeft ook voor de duurste professionele camera een belichtingsprobleem. De contrastomvang is zo groot dat dat bijna niet te doen is. Soms helpt een beetje bijflitsen wel. Ik probeer in mijn voorbeelden aan te geven dat je met een ander standpunt innemen(en dat is zeker in een dierentuin wel mogelijk) een beter resultaat kunt begrijpen. Met andere woorden de mens achter de camera is zeker zo belangrijk.
          Wat betreft de 2 vogels achter elkaar: ik heb geprobeerd ze er allebei goed op te krijgen, met dezelfde kopstand bijvoorbeeld. Daar had ik geen tijd meer voor want ik was met de 2 kleinzoons op pad en die willen ook niet de hele dag op opa wachten. Dus volgende keer beter.

Nog even een paar portretjes:

PS: alle foto's zijn volledig onbewerkt dus rechtstreeks uit de camera.
          mvrgr

Piet

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Piet
            @ P.Wijlaars # 2232 en # 2233

Dankje. Het is inderdaad een redelijk prijzige camera. Echter met de duurste camera kun je ook mindere foto's maken. De foto van de pelikaan tegen de lichte lucht geeft ook voor de duurste professionele camera een belichtingsprobleem. De contrastomvang is zo groot dat dat bijna niet te doen is. Soms helpt een beetje bijflitsen wel. Ik probeer in mijn voorbeelden aan te geven dat je met een ander standpunt innemen(en dat is zeker in een dierentuin wel mogelijk) een beter resultaat kunt begrijpen. Met andere woorden de mens achter de camera is zeker zo belangrijk.
            Wat betreft de 2 vogels achter elkaar: ik heb geprobeerd ze er allebei goed op te krijgen, met dezelfde kopstand bijvoorbeeld. Daar had ik geen tijd meer voor want ik was met de 2 kleinzoons op pad en die willen ook niet de hele dag op opa wachten. Dus volgende keer beter.

Nog even een paar portretjes:

PS: alle foto's zijn volledig onbewerkt dus rechtstreeks uit de camera.
            ja , als die niet haarscherp zijn dan weet ik het niet meer,erg mooi, piet
            ik fotografeer ook al heel wat jaartjes, erg leuke hobby, en als je dat kan combineren met je vogelhobby, is het zeker zo leuk,
            ik ben zelf een voorstander van portretfotografie,maar wel in de studio,kan je lekker spelen met licht.maar de wijde natuur in, is ook leuk
            ik ben bezig naar het zoeken van een nieuwe camera, mischien wordt het wel de Cannon EOS 35D, maar ja moet wel een flinke duit voor op tafel gelegd worden, de camera die ik nu heb is een beetje overjarig aan het worden.

Opmerking

• reactie-tje

Piet, mooi gedaan weer. Als je kleinzoons iets ouder zijn, zijn ze wel aangestoken met foto's maken en gaan ze lekker met je op pad. Dan heb je wel meer tijd, ha, ha. Mooi man.

P.Wijlaars, je hoeft toch niet steeds alles te Quoten? Ik vind dat irritant zelfs. Alleen de tekst is meer dan voldoende.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Ooo Sorry

Goeie morgen!!!!

Met het verkeerde been uit bed gestapt, henk.
                wat wil je dan, gewoon dat op antwoorden klik.

waneer QUOTE je en waneer antwoord je?????

Opmerking

• Een vreemde Eend in de bijt.

Deze eend kwam ik tegen, schonk er in eerste instantie geen aandacht aan. Ik dacht dat het een gewone was. Maar opeens had ik door dat hij wel heel anders was. Hier een paar plaatjes en wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet. O ja, dit eendje werd ook nog aangevallen door de voorgaande valk. Die ging onverrichter zake weer terug. Maar enkele dagen later was ie wel verdwenen. Ik heb het "exotische" eendje enkele dagen gezien daar.

Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• reactie-tje

P.Wijlaars:
                    Goeie morgen!!!!

Met het verkeerde been uit bed gestapt, henk.
                    wat wil je dan, gewoon dat op antwoorden klik
                    Ha, ha, nee ik stap nooit met het verkeerde been uit bed, (ik heb maar 1 been) (maar niet heus).

Zo kan het ook toch? Verder geen kritiek hoor. Ik vind het alleen gewoon zo storend om steeds dezelfde foto's achter elkaar te zien. We kunnen zelf de foto's wel opzoeken denk ik dan. Vooral als ze net in beeld geweest zijn.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• oke,zal er rekening mee houden, je hebt helemaal gelijk.
                      stond er niet zo bij stil

Opmerking

• verliefd stelletje

"zijn Ze Lief,Of Zijn Ze Lief"

Opmerking

• Hallo. Henk3 met het verkeerde been uit bed gestapt? Dacht dat dat laatst gebeurd was in 1921 ( maar zijn kleuterschool juffrouw heeft hem daar al over vergeven hoor)
                          Ik ben natuurlijk al heel wat jaartjes weg uit Nederland maar ging het niet van: "eerst gedaan en dan gedacht, heeft menigeen ten val gebracht" . Groet, Kees Nieuw Zeeland

Opmerking

• niet op doorhameren

niet op doorhameren,case

Heb je niets aan,

Opmerking

• reactie-tje

P.Wijlaars:
                              "zijn Ze Lief,Of Zijn Ze Lief"
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Dat eendje heb je er nogal super opstaan Henk, wow! Vooral de tweede vind ik mooi, met de weerspiegeling.

Overigens, ook even een compliment voor de foto op de omslag van Onze Vogels deze keer, wat een superplaat!
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X