Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• categorie analoog

vanuit de oude doos dus en nog in de tijd dat digitaal niet bestond dan wel te betalen was.
    in die oude doos was/ben ik nog steeds zoekende voor gerard6 (want ik moet en ik zal ze vinden):

leuk vind ik zelf om te zien hoe ikzelf "gegroeid"ben in de vogelfotografie (en ik wil nog meer/beter).

ben benieuwd welke soorten we nu weer hebben voorgeschoteld.
    de derde gaan jullie nooit raden (weet ik zeker) hahahahaha
    hahahahaha ik zal vast 1 hint geven ,het is een vrouwelijk exemplaar.
    mvg

Opmerking

• gokje

foto 1 = pestvogel
      foto 2 = maskergoudvink
      foto 3 = ???
      foto 4 = ???

Hallo winterkoning.
      Leuk dat je zo zoekt naar de foto's van de tuinfluiters zou ze graag eens willen vergelijken namelijk.
      Zo zie je ook weer eens in je eigen foto-archief wat je allemaal wel niet gekweekt hebt lijkt me persoonlijk wel heel gaaf.
      Kom je nog soortjes tegen waarvan je zegt, "verrek heb ik inderdaad ook nog gekweekt"?

Ps: Bullfinch
      Ik heb het verslag van onze vogels ook gelezen ja, die van het bec niet maar die zal ik eens vragen aan mijn zwager.
      Het klopt dat de poppen moeilijk te vinden zijn. Maar ik vond ze helemaal wel lastig te vinden, inderdaad mannen genoeg maar poppen moeilijk.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Pop gekraagde en grote gele.
        groeten eddie

Opmerking

• deze nog analoog,maar niet lang daarna over op digitaal dankzij deze twee

hahahahahahahaha
          mvg

nee eddy geen gekraagde,ik denk dat zelfs jij niet weet welke het is,ik denk ook dat ik de eerste was met eigen kweekies en ik denk ook dat er niet veel sindsdien nog gekweekt zijn.
          rara

tjonge je zou maar aan 1 soort vogel vast zitten zeg,er zijn zoveel mooie soortjes in de wereld.

Opmerking

• en het eind resultaat was toendertijd "onmogelijk" waren namelijk natuurbroed eigenkweekkies (was toendertijd de gedachte dat je dit soort vogels/jongen altijd onder pleegouders moest leggen)
            nou daar was ik het dus toen ook al niet mee eens.

maw toen was ik al aan de kweek met dit soort vogels en toen ook zei men dat ik gek was ,je kon ze beter voor 25 gulden (of zo) kopen in elke vogelzaak,het voer was namelijk duurder dan dat die twee jongen zouden "opleveren".hahahahaha
            en ja je ziet het goed ,gewoon in een broedkooitje (kan niet zei men,toch wel zei wk-tje dan).

hahahah goeie oude tijd
            mvg
            nou ik stop er weer ff mee hoor.

Opmerking

• Altijd moeilijk die vrouwen

Gokje;

Noordse nachtegaal??

Groeten rene

Opmerking

• Het is wel een phoenicurus??
                leek mij op een zwarte pop maar dus niet.

Kwam deze tegen vroeg me af wat de juiste naam er van is

heb hem al
                Phoenicurus ochruros rufiventris

Opmerking

• ja het is een phoenicurus soort
                  en de jouwe weet ik bijna wel zeker dat is de P.O. semirufus. (ondanks dat er rufiventris bij de foto onderaan staat,of misschien twee verschillende wetenschappelijk benamingen voor 1 vogel???????)
                  zoek hem maar eens op en kijk of ik gelijk heb.(kan er heel goed naast zitten hoor,zal de eerste zijn die dit zal toegeven).
                  mvg
                  die naam schiet op in mijn blote hoofd dus het kan een klein beetje verkeerd geschreven staan hoor,maar denk van niet,proberen maar zwartkopje.
                  mvg

Opmerking

• nieuw gokje

daurian roodstaart misschien?

Groeten Rene

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      ja het is een phoenicurus soort
                      en de jouwe weet ik bijna wel zeker dat is de P.O. semirufus. (ondanks dat er rufiventris bij de foto onderaan staat,of misschien twee verschillende wetenschappelijk benamingen voor 1 vogel???????)
                      zoek hem maar eens op en kijk of ik gelijk heb.(kan er heel goed naast zitten hoor,zal de eerste zijn die dit zal toegeven).
                      mvg
                      die naam schiet op in mijn blote hoofd dus het kan een klein beetje verkeerd geschreven staan hoor,maar denk van niet,proberen maar zwartkopje.
                      mvg

Opmerking

• De erythrogaster?
                        groeten eddie

Opmerking

• zwartkopje je hebt helemaal gelijk.
                          en girlits ook het is de pop van de erythrogaster
                          hier de daurians
                          dit koppel incl 1 jong nog op de foto gezet ,deze zijn naar duitsland gegaan,het andere koppel incl nog wat onverwante jongen zijn in nederland gebleven.
                          helaas ...............niks tot niet veel van terecht gekomen (behalve bij die duitser dan).
                          wederom een mooi voorbeeldje van een vogelsoort die men zou moeten behouden.
                          er is een groot verschil tussen willen en kunnen,moet ik dan al die verschillende soorten houden en de last van het "behoeden voor uitsterven vanuit avicultuur op mij nemen????? dacht het niet).

kan nog wel ff doorgaan,maar het word zo'n beetje teveel van het goede,ik hoop wel dat nu eindelijk eens duidelijk word dat ik geen jan lul ben , en als ik wat zeg/beweer hier op het forum dat ik dit ten alle tijden kan "bewijzen" dmv foto's etc.( en dat ik dus altijd vanuit eigen ervaring spreek,dat dit niet de enigste weg is dat is dan iedereen wel duidelijk maar de weg die ik verteld is bij mij dan succesvol gebleken,dus mijn waarheden)
                          maar goed ik blijf zeggen:ik ken niks,ik kweek niks,ik kan niks etc etc
                          hoog van de toren blazen doen andere maar ,ik niet ,vind dat niet zo nodig namelijk.
                          ben niet "belangrijk" maar ik bepaal altijd zelf nog welke info ik kwijt wilt en welke niet.( zit soms ook met de handen gebonden,somige "bewijsfoto's zijn bv. door andere gemaakt ,die kan ik er niet zomaar opknallen hier).
                          en ja er staat bij mij een kop op ,ben zo eigenzinnig als de pest, ikzelf heb er niet zoveel problemen mee.
                          ik zou zeggen laat mij m'n gang maar gaan in de vogelsport of hier op het forum ,het komt allemaal goed echt waar,ik heb deze foto's vrijgegeven omdat ik kwaad ben.................ik werd op dit forum uitgemaakt voor........en dat zind mij voor geen meter.
                          zo als ik nu nog niet bewezen heb dat ik een kweker ben dan...............moet diegene maar naar de hersenchirurg ,dan kan tie zich laten helpen.(zo dat is er ook weer uit).
                          mvg

Opmerking

• erythrogaster

en ik dacht nog wel; die zal het niet zijn,verspreindings gebied is veel te klein .

Vraagje; zijn bij die daurians de poppen altijd forser dan de mannen?(wat ik op de foto zie)Zoja,is dit bij alle phoenicurus soorten zo?

Ik ben gewoon nieuwsgierig,kan er ook niks aan doen

Groeten Rene

Opmerking

• molineti
                              ik denk dat de foto wat vertekend ,de man zit vrij gedrukt,maar ja wat wil je net gevangen uit de vlucht en dan in zo'n kooi gemieterd.
                              als ik het goed herinner dan zijn de poppen niet groter hoor dan de mannen (bij alle phoenicurus soortjes).
                              mvg

Opmerking

• hey

ik heb hier een paar foto`s van een boomklever als ik het goed heb
                                en dit is volgens mij een koppel

op de 2de foto zie je ze samen

op de 3de is 1 die een beetje in de rui is denk ik

wat denken jullie is het een koppel of niet?
                                Bijgevoegde Bestanden
                                mvg roy (vogelfreak)
                                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Working...
                                X