Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
het is maar net hoe graag je het wilt
kijk men kan zelf ook actief erachteraan gaan ,dus niet zo passief onderzoek plegen,m.a.w niet afwachten wat er allemaal op je af komt.
kijk ik heb ff gezocht (en overigens helemaal niet lang) en dan kom je dit soort dingen tegen:
via zo'n foto kan je ook aan gegevens komen natuurlijk,dus is een onderzoek gericht op een bepaalde soort? kan je ook die soortnaam intypen op zo'n vogelfoto site en dan kan je wel eens geluk hebben.
maar zeg nu zelf ,dit is toch ook een pracht voorbeeld van "verkrachting" van de schoonheid van soort/natuur.
echt jammer
succes met de zoektocht
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoninghahahahaha mooi die verzopen "kat"
en weet je wat mij nu opvalt .................................. eindelijk is een vooieaar zonder ringen,halleluja de hemel zijt geprezen.
ik had een tapuit "geschoten"en eerlijk echt waar er zaten wel 5 verschillende kleurcombinaties aan ringen om zijn poten, echt niet normaal meer,foto's waren van goede kwaliteit maar heb ze allemaal in de prullebak geflikkert ,het loopt de spuigaten uit met die "goed"bedoelde projecten.
is een pimpel jong henk3 die ene.
enne die fluiter? is dat geen jonge tjif?
fluiter is echt helder wit met gele onderdelenen met geelachtige poten.(dacht ik ).
mvg
Jonge pimpel dacht ik al.
Die fluiter, ik had het boekje er bij gepakt en hij leek mij daar nog het meest op maar je kan heel goed gelijk hebben met de jonge tjif-tjaf.
Al die ringen aan de pootjes vind ik ook maar vervuiling. Misschien moet dat onderzoek maar eens stoppen met dit soort ringgedoe.
Opmerking
-
Je hebt weer goed je best gedaan Henk3. Petje af dan maar weer .
Vooral de Groenling foto's vind ik erg mooi. Maar ja ik ben dan ook een Groenling liefhebber. Vind het pure schoonheden. Ik zal altijd 1 koppeltje in mijn bestand houden ze zijn gewoon leuk. Je wordt steeds beter moet ik zeggen met de kleine vogeltjes. En ook mooie compositie's erom heen. Vooral doorgaan ik blijf ervan genieten.
Tja dat is wel een beetje te veel van het goede met die ringen inderdaad.
Ze zijn ook nog een erg ruim zo te zien met alle gevolgen van dien. Nog een ring erbij en het besstje kan niet eens meer opstijgen.
Maar wederom kan ik Tori ook wel begrijpen. Uit het oogpunt van der studie.mvg Gerard 6
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekWie kan uitleggen waarom dit nodig zou zijn?
Het wordt gebruikt bij ecologisch onderzoek; studie naar het natuurlijke gedrag van dieren. Ik zie een wild vogeltje 100 keer liever met een paar gekleurde ringetjes lekker vrij in de natuur zijn eigen ding doen, dan in een klein kooitje of voliere, want dat is het alternatief. Niet ideaal voor de onderzoeker (want we willen het natuurlijke gedrag weten) en niet ideaal voor de vogels zelf.
Opmerking
-
"want we willen het natuurlijke gedrag weten......"
Ik snap het helemaal, Tori.... Alleen, ruim vijftig jaar geleden werd ook al onderzoek gedaan naar de gedragingen etc, van de vogels in het wild.
Je zou zeggen dat we inmiddels alles wel weten wat we willen weten.
Wordt het niet tijd om de vogels met rust te laten?
Of ga ik nu tekort door de bocht?
Hans.Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
-
De dingen die al bekend zijn, daar wordt geen onderzoek meer naar gedaan. Maar er zijn nog talloze dingen die we niet weten en bovendien verandert de natuur ook nog steeds (evolutie etc.) Er worden ook nog steeds nieuwe dingen ontdekt.
Onderzoeken met levende dieren worden trouwens alleen goedgekeurd (door de DEC) als ze vernieuwend zijn; een universiteit of onderzoeksbureau komt echt gigantisch in de problemen als ze niet de juiste toestemmingspapieren hebben, dus dat risico wordt echt nooit genomen.
Bovendien is het gewoon onmogelijk om wetenschap helemaal af te schaffen.
Maar ik vind eigenlijk dat deze "discussies" teveel andere topics "vervuilen", dus ik stel voor om of 1 nieuw topic aan te maken, of er in de chat over door te gaan?
Opmerking
-
ben een klein beetje bekend in dat wereldje
ik ben het ook wel eens met je hoor tori,maar niet met alles gewoon wat onder de naam wetenschappelijk onderzoek valt,er zit gewoonweg geen stop op sommige onderzoeken en onder de druk van subsidie toegewezen te krijgen worden er ook "onderzoeken" gedaan die nergens op slaan.
ik heb gewoon zo mijn vraag tekens bij sommige projecten waarbij gewoon alles geringd moet zijn om een beeld te krijgen ,en dat is volgens mij niet echt nodig.
het grauwe klauwier project bv . er is niet 1 grauwe jong wat nietsoms voor onnodig vogelleed kunnen zorgen( staat er een beetje cru ik weet het maar wist het eventjes niet ander te bewoorden).
dus leg maar eens uit wat dat onderzoek inhoud,open er maar eens een topic over ,kunnen we eens een kijkje nemen in de keuken van het wetenschappelijk onderzoek .
Opmerking
-
Een strak plan, doen dus
Tori schreef:
Maar ik vind eigenlijk dat deze "discussies" teveel andere topics "vervuilen", dus ik stel voor om of 1 nieuw topic aan te maken, of er in de chat over door te gaan?
Winterkoning schreef:
dus leg maar eens uit wat dat onderzoek inhoud,open er maar eens een topic over ,kunnen we eens een kijkje nemen in de keuken van het wetenschappelijk onderzoek .
Dat lijkt mij een goed idee. Kunnen leken als ik ook eens wat meer leren dan alleen de standaard vogelkweek zaken. En misschien komen er dan ook dingen in terug die wij terug zien in onze vogels.
En wat men vind van wetenschap. Tja ik vind het juist reuze intressant. Ik heb Tori al eens eerder gevraagd (prive via mail) naar onderzoeks verslagen die ze heeft gedaan. Puur om meer te weten te komen over soortjes die ik nog wil.Dus openen die Topic zou ik zeggen want ik zal het zeker volgen. Ik denk namelijk dat ook Marc wel het 1 en ander weet En er zijn vast nog wel een aantal mensen die intressante antwoorden kunnen inbrengen. En zolang het een nette discussie blijft lijkt het mij echt een zeer leerzame topic.mvg Gerard 6
Opmerking
-
En dan terug naar de plaatjes maar denk ik dan.
Al die tekst er tussen was hier eigenlijk niet zo de bedoeling. Misschien even mee nemen naar die nieuwe tread, die mij overigens wel eens interessant lijkt om te volgen.
Jonge Ooievaars van die natte Ooievaar, wel geringd.
Buizerd, bleef eindelijk eens heel even zitten.
Opmerking
-
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking