Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Eddy, dat wist ik niet van die braakballetjes, weer wat geleerd en bedankt.
Ton Koek, een eindje terug heb ik aangegeven op het moment even niet over de juiste bewerkingsprogramma's te beschikken wegens computer storing. Dat rood heb ik wel gezien en kan er ook nog wel uitgehaald worden. Het valt mij niet altijd mee om de juiste instellingen in te stellen. Dan moet ik teveel licht ingeven omdat anders de foto veel te donker is. Dus dit ligt ff niet aan teveel verscherpen maar gewoon aan het teveel licht in moeten voeren.
Is weer genieten Henk3.
Als jij dat inderdaad allemaal op 1 dag ziet wil ik wel een keertje met je mee naar buiten te genieten.
Jammer dat die koekoek niet gelukt is want het is wel een prachtige vogel.
Vraagje Winterkoning uit pure nieuwsgierigheid. Wordt er met de Koekoek wel gekweekt??
met sommige koekoeksoorten werd wel gekweekt (zelden hoor maargoed er werd gekweekt) ik weet er 1 op zeker de smaragd/groene koekoek,maar dat is weer een koekoek die zelf zijn jongen grootbrengt ,dus die geen nestparisatie toepast.
niet alle koekoeken parasiteren op nesten namelijk
Jammergenoeg kwamen deze beestjes niet dichterbij.
maarre het is de bedoeling dat jij naar de vogels gaat en niet andersom.
al heb ik wel inmiddels begrepen dat de koekoek zich vrij gemakkelijk laat lokken d.m.v de juiste toon en ritme te koekkoek-en.dan komen ze dichter of blijven net iets langer zitten namelijk.(bestaan zelfs fluitjes voor en je kan natuurlijk je klok van de muur afnemen en laten draaien in het veld,klok aan je rugzak en gaan met die banaan ).
ik heb ook al als een idioot zitten te koekkoeken in het veld maarja dat kreng bleef lekker zitten te antwoorden in een boom met wel heel veel blad,dus.....................hahahahahahaha
die koekoekfoto die jij gemaakt hebt daar ligt het scherpstel punt op de voorste tak,jammer maar voorlopig heb je een plaat van redelijke kwaliteit ,ik moet zover nog maar zien te komen.
gr
Is dit niet een draaihals??? Weet het niet helemaal zeker maar het lijkt er volgens mij wel op. Dan heb je wel een primeurtje Henk3 deze zie je bijna nooit.
mvg,
sibrand
Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.
nope geen draaihals sibrand
dit is een draaihals:
helaas is het een voorbeeld wat "gejat"is van het net.(zal het er nog maar ff bijzetten).
was het maar een eigen foto.
Opmerking