Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    mooi die koreaanse spar Jan.

staat die in je tuin, of in het wild ?
    Staat aan de bosrand Ton in het Dwingelderveld is aangeplant vond hem zelf ook prachtig.

Gr Jan.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht

Loodje mooi dat je hier weer eens even was. Hopelijk gaat het goed met je.

Het gaat steeds beter, dank je wel
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• bij de buren heeft een winterkoninkje een nest, de jongen zijn net uitgevlogen.

de man, die het hoogste lied zingt, vliegt af en aan.

hier echter ligt hij even te relaxen.

groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Altijd weer mooi om te zien hoe de vogels zich ontspannen en dat je ze dan kan filmen zonder dat ze het in de gaten hebben.

Opmerking

• Licht in de duisternis.

Een nachtje vlinders wezen kijken op laken met licht. Eekhoorn,witte tijger,bonte brandnetel mot,vuursteenvlinder en wat ik de mooiste vindt de wapendrager.
            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Leuk filmpje Ton, ik heb zelf ook een nestje winterkoning achter het huis. Maar die zit veel te dichtbij de achterdeur. Volgens mij broeden ze er daarom ook niet in. Er wordt wel af en toe weer aan gebouwd zag ik.

--
              Jan leuk idee om aan nachtfotografie te doen. Leuk nachtvlindersoorten heb je gezien en gefotografeerd.

-
              Deze meerkoet kon het weer eens niet laten:
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Ja Henk dat is weer een heel andere form van fotograferen,veel foto waren niet goed door de schaduw van de lens bij het flitsen er zal nog aan gewerkt moeten worden om dit onder de knie te krijgen.En met de belichting(wit laken)zit ik nog wat te stoeien.Maar ik geniet tevens van de variatie van deze soorten al tast ik nog vaak in het duister wat het allemaal is,maar het nacht vlinder boek brengt licht in de duisternis.

Opmerking

• mooi gedaan Jan.

het zijn inderdaad mooie vlinders.....
                  groeten Ton

Opmerking

• Jan er zijn verschillende opties aangaande flitsen in je camera denk ik. B.v. invulflits etc. Even in het boekje kijken. Misschien is een ringflitser iets voor je, kost wel wat.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                      Jan er zijn verschillende opties aangaande flitsen in je camera denk ik. B.v. invulflits etc. Even in het boekje kijken. Misschien is een ringflitser iets voor je, kost wel wat.
                      Oke Henk zal me er is in verdiepen.Wat ik bedoelde was dat de flitser zit boven op het toestel en dan krijg je op de afbeelding een ronde schaduwvlek.Hier een voorbeeld.

Jan.
                      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• In dit geval is je lens waarschijnlijk te lang voor de ingebouwde flitser. Dit kan je misschien wel oplossen met een externe flitser maar dan is het wel handig als er een flitsschoen bovenop je camera zit. Je kan ook de lens inkorten, dus dichterbij het onderwerp gaan en dan kijken welke flitsinstelling je de beste foto geeft.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Dwingelderveld.

Soms zit het mee.Zwerm bijen,slangenarend,jonge ransuilen en koekoek die plots aan komt vliegen.
                          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• wel apart die bijen......
                              groeten Ton

Opmerking

• Dwingelderveld.

Jonge Ransuilen doen het goed en een niet zo vaak geziene bruine koekoek.Lepelaar en nijlgans de laatste jaren steeds vaker in het Dwingelderveld.
                                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                                X