Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Een nachtje vlinders wezen kijken op laken met licht. Eekhoorn,witte tijger,bonte brandnetel mot,vuursteenvlinder en wat ik de mooiste vindt de wapendrager.
Leuk filmpje Ton, ik heb zelf ook een nestje winterkoning achter het huis. Maar die zit veel te dichtbij de achterdeur. Volgens mij broeden ze er daarom ook niet in. Er wordt wel af en toe weer aan gebouwd zag ik.
--
Jan leuk idee om aan nachtfotografie te doen. Leuk nachtvlindersoorten heb je gezien en gefotografeerd.
Ja Henk dat is weer een heel andere form van fotograferen,veel foto waren niet goed door de schaduw van de lens bij het flitsen er zal nog aan gewerkt moeten worden om dit onder de knie te krijgen.En met de belichting(wit laken)zit ik nog wat te stoeien.Maar ik geniet tevens van de variatie van deze soorten al tast ik nog vaak in het duister wat het allemaal is,maar het nacht vlinder boek brengt licht in de duisternis.
Jan er zijn verschillende opties aangaande flitsen in je camera denk ik. B.v. invulflits etc. Even in het boekje kijken. Misschien is een ringflitser iets voor je, kost wel wat.
Jan er zijn verschillende opties aangaande flitsen in je camera denk ik. B.v. invulflits etc. Even in het boekje kijken. Misschien is een ringflitser iets voor je, kost wel wat.
Oke Henk zal me er is in verdiepen.Wat ik bedoelde was dat de flitser zit boven op het toestel en dan krijg je op de afbeelding een ronde schaduwvlek.Hier een voorbeeld.
In dit geval is je lens waarschijnlijk te lang voor de ingebouwde flitser. Dit kan je misschien wel oplossen met een externe flitser maar dan is het wel handig als er een flitsschoen bovenop je camera zit. Je kan ook de lens inkorten, dus dichterbij het onderwerp gaan en dan kijken welke flitsinstelling je de beste foto geeft.
Opmerking