Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Vanavond kreeg ik tussen de buien door een pracht kans om een rode wouw van dichtbij te fotograferen. Volgende keer de instellingen wat beter proberen in te stellen. Maar kijken was ook mooi want wat een imposante verschijning is dat zeg. Met deze foto is dus van alles mis helaas. Toch even laten zien.
Iemand van de vogelspotters die me kan helpen. Ik zag daarnet een vogel in de tuin die ik niet helemaal kon thuisbrengen. Ik had ook geen camera bij de hand, dus ik heb maar gewoon genoten van zijn niet zo schuwe gedrag.
Zangvogel
Grootte: 1.5x de grootte van een mus, grootte van een kardinaal, maar eerder dik van postuur
Houding: zat eerder recht en stond redelijk hoog op de poten (houding type kwikstaart)
Kleuren: voor zover ik kon zien, het was tegenlicht en hij zat onder de ligzetel: donker blinkend van kleur op de rug (blauwzwart?), zwarte borst, grijzige onderbuik, roodbruine staart, bij het opvliegen witte stroken aan de vleugels (buitenste slagpennen/dekveren) en ook op de stuit. Aan de kop links en rechts witte/lichtgrijze strepen, maar niet helemaal duidelijk of het bovenaan of aan de zijkanten is. Lijkt interesse te tonen voor een nestkastje.
Iemand die aan de hand van mijn beschrijving enkele suggesties kan doen?
Ik dacht zelf aan boomklever, maar niet zeker of die wit op de stuit heeft en zijn borst is niet ros.
Opmerking