Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoever

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    toch nog moeilijke materie zo te zien.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Robin
      Ja Zwartkopje,

      Interessant is inderdaad dat de grootte van een vogel of ander dier vaak als zaligmakend wordt beschouwd. Groot is goed, groot is mooi. De neiging bestaat dan ook om almaar grotere vogels te gaan fokken, zoals je prachtig kunt zien op tentoonstellingen. Als je zo'n tentoongestelde goudvink of grasparkiet dan vergelijkt met een echte wilde vogel dan ga je je wel bepaalde dingen afvragen. Waarom is men is blijkbaar heel vaak gefixeerd op het uiterlijk en minder vaak op andere eigenschappen zoals een lange levensduur, ziektebestendigheid of snelle voortplanting?
      vind ik een mooie opmerking het moet steeds groter,standaard is naar mijn mening de stamhouder die in het wild nog rondvliegt,en niet de aanpassingen die wij met z'n allen iederekeer weer aan de vogel hebben gegeven, je ziet het bij de grasparkieten ze zijn zogroot en de bevedering zolang met alle gevolgen van dien,maar nu zie je de kleine wildvormparkiet weer terug,heb in het weekend 2 vogelshows bezocht en bij beide zaten weer de orginele wildvorm een hele vooruitgang vind ik.
      m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Robin
        [*]De vaststelling is dat lichtzinnige opmerkingen dienaangaande, meerbepaald in relatie tot incestueuze neigingen binnen de vogelsport, altijd hun kleine redenen hebben.

        Een wat onduidelijke slot. Graag wat verduidelijking. Wat zijn hun kleine redenen?
        Duidelijk genoeg. Elke kweker weet duidelijk zelf wanneer hij praktijken toepast die de soortsterkte uithollen. Dat lijdt geen enkele twijfel.

        Zo is dat.
        ______________________________
        Technische info voor gouldkwekers
        http://natuurgould.blogspot.be/
        http://natuurgould.be/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Lester Lievens
          Duidelijk genoeg. Elke kweker weet duidelijk zelf wanneer hij praktijken toepast die de soortsterkte uithollen. Dat lijdt geen enkele twijfel.


          Zo is dat.
          Blijft moeilijk he, dat goed lezen van een ander!

          Opmerking


          • #20
            Heel moeilijk en ook nog altijd geen antwoord op mijn vraag...

            Opmerking

            Working...
            X