Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitkomst agaat/isabel x bruin barmsijs?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
    Ik wil het eigenlijk niet, maar kan het helaas niet laten. Het is moeilijker dan stoppen met roken.

    Leuke lijst Spieky, enkele kanttekeningen mijnerzijds. (Alles bekeken vanuit enige theoretische en praktische kennis inzake de kanariematerie.)

    Ik denk dat er te gemakkelijk wordt aangenomen dat factoren op 1 chromosoom liggen. Pastel en agaat bijvoorbeeld.
    Jawel, bij een volle agaatpastel liggen beide factoren op de geslachtschromosomen, bij een pop op het geslachtschromosoom. Maar waarom zou pastel en agaat op 1 chromosoom liggen bij een wildkleur split pastel en split agaat?

    Isabel noemen we binnen kanarieland nog steeds Isabel, ook in Nederland binnen de NBvV.




    In geen 100 jaar een juiste uitkomst;
    Wildkleur x isabel geeft PP mannen
    Bruin x isabel geeft bruine mannen, split isabel.



    Wederom, helaas pindakaas;
    Wildkleur x isabel geeft PP mannen
    Agaat x isabel geeft agaat mannen, split isabel.

    Bij Europese schijnt de isabel niet hetzelfde te zijn als de isabel bij kanaries, men zet hier (zoals al door Josly is gememoreerd) een proefproject over op.

    Groet,

    Rob.
    Beste Rob
    Daar zitten geen kanttekeningen een cossing-over vind altijd plaats op het zelfde chromosoom, dit kan op het geslachts-chromosoon maar ook op het autosoom-chromosoom plaats vinden.
    .
    Bevinden 2 mutanten zich op het zelfde chromosoom en op het zelfde GEN dan zijn de mutanten Allelen van elkaar en vind ook geen crossing-over plaats.

    Paar men 2 verschillend mutanten tegen elkaar, en de mutanten zitten op verschillende chromosomen, dan spreek men over een mutatie combinatie.
    Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      Ik wil het eigenlijk niet, maar kan het helaas niet laten. Het is moeilijker dan stoppen met roken.

      Leuke lijst Spieky, enkele kanttekeningen mijnerzijds. (Alles bekeken vanuit enige theoretische en praktische kennis inzake de kanariematerie.)

      Ik denk dat er te gemakkelijk wordt aangenomen dat factoren op 1 chromosoom liggen. Pastel en agaat bijvoorbeeld. Ik zou over deze uitspraak ook maar heeel goed over nadenken.
      Jawel, bij een volle agaatpastel liggen beide factoren op de geslachtschromosomen, bij een pop op het geslachtschromosoom. Maar waarom zou pastel en agaat op 1 chromosoom liggen bij een wildkleur split pastel en split agaat? Als ik jouw was zou ik over deze regel maar eens heel goed over na denken.
      Isabel noemen we binnen kanarieland nog steeds Isabel, ook in Nederland binnen de NBvV.




      In geen 100 jaar een juiste uitkomst;
      Wildkleur x isabel geeft PP mannen
      Bruin x isabel geeft bruine mannen, split isabel
      .Je vergelijking is niet juist goed lezen Rob



      Wederom, helaas pindakaas;
      Wildkleur x isabel geeft PP mannen
      Agaat x isabel geeft agaat mannen, split isabel.
      Je vergelijking is niet juist goed lezen Rob

      Bij Europese schijnt de isabel niet hetzelfde te zijn als de isabel bij kanaries, men zet hier (zoals al door Josly is gememoreerd) een proefproject over op.

      Groet,

      Rob.
      Beste Rob

      Je vergelijk 2 verschillende combinaties dat kan niet?

      Bruin x isabel = bruin x bruin-agaat
      agaat x isabel = agaat x bruin-agaat
      En dat klopt het wel alleen woon je nog op de platte wereld.
      Als je bij mij kolommen bruin-agaat verander in Isabel dan zal je zien dan klopt het in jouw ogen wel, het is niet moeilijk
      Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

      Opmerking


      • #18
        toppie

        Alhoewel ik me had voorgenomen en ook had aangegeven dat ik me slechts 1 x in de discussie wilde mengen, wil ik toch alleen even melden dat;

        En dat klopt het wel alleen woon je nog op de platte wereld.
        ik geen sterk inhoudelijk argument vind. Getuigt ook van weinig respect, eigenlijk.

        En ohja, even dit; ook in jouw kolommen klopt het nog steeds niet. Een bruine man kan niet split agaat zijn, een agaatman kan niet split bruin zijn. Alles nog even uit kanariekennis. Van parekieten heb ik geen sjoege.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door RobK
          Alhoewel ik me had voorgenomen en ook had aangegeven dat ik me slechts 1 x in de discussie wilde mengen, wil ik toch alleen even melden dat;



          ik geen sterk inhoudelijk argument vind. Getuigt ook van weinig respect, eigenlijk.

          En ohja, even dit; ook in jouw kolommen klopt het nog steeds niet. Een bruine man kan niet split agaat zijn, een agaatman kan niet split bruin zijn. Alles nog even uit kanariekennis. Van parekieten heb ik geen sjoege.

          Groet,

          Rob.
          Ik heb je een mail geschreven, als je daar op antwoord dan wordt het duidelijk
          En mijn kolommen, kloppen 100% maar jou denkwijze is anders dan die van de wildzang kwekers, het is maar hoe je het in vul, en een agaat man kan wel split zijn voor bruin,en een bruine man kan wel split zijn voor agaat.En respect heb ik voor iedereen, het is maar hoe je het wil lezen.
          Dan heb ik een vraag aan je kan een pastelman split zijn voor bruin, of kan een bruine man split zijn voor pastel??
          Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

          http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            Hallo,

            Goed! ik zal nog even reageren.

            Te beginnen met de discussie putter eumo.

            Volgens de " kenners " kon,is dit geen eumo. Want de vererving is niet dezelfde als kanarie eumo.

            Neem nu de verschillende sijzen soorten, vererving mutatie pastel.
            Bij de ene sijs is de vererving; geslachtsgebonden recessief.
            Bij een andere sijs is de vererving; autosomaal recessief.
            Bij nog een andere sijs is de vererving; autosomaal dominant.

            Als alles het zelfde is, dan zijn de verschillende sijs pastellen niet allemaal pastellen.

            Nu moet men mij eens uitleggen waarom dit allemaal pastellen zijn.
            Liefst met een stevige fondatie.

            Men ijvert toch Internationaal voor een eensgezinde benaming.
            Waarom gebruikt men " bruin-agaat " dan niet bij de kromsnavels. En heeft men namen gekozen, de weg gevolgd van een bepaalde persoon, als het genetische, vererving overal het zelfde is. Wat in het verleden wel het geval was/is.
            Waarom heeft men bij grasparkieten de Engelse weg gevolgd.
            Enkel en alleen uit commercieel oogpunt, standpunt.
            Beste Josly

            We hebben op dit moment over de geslachtsgebonden recessieven verervingen.
            Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              Hallo,

              Heeft men al de volgende nakomelingen bekomen uit volgende combinaties.

              Bruin split voor agaat x bruin; dochters, poppen agaat.
              Bruin split voor agaat x agaat; zonen, mannen agaat, dochters, poppen agaat.

              Agaat split voor bruin x agaat; dochters, poppen bruin.
              Agaat split voor bruin x bruin; zonen mannen bruin, dochters, poppen bruin.
              Hallo Josly

              Bedankt bij jou kan dus wel een agaat split voor bruin zijn, ik schrijf het altijd zo agaat/bruin maar Josly wij bedoelen het zelfde he.
              En bruin split voor agaat kan bij jou ook, ik schrijf het altijd zo bruin/agaat maar weer bedoelen het zelfde he.
              Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

              Opmerking


              • #22
                kan niet: nooit.
                bruineman kan nooit split zijn voor agaat . andersom ook . nooit.
                die kleuren vererven geslachtsgebonden: bruin , agaat, isabel( crosover van bruin en agaat), pastel (maar er bestaat ook dominate pastel )

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                  kan niet: nooit.
                  bruineman kan nooit split zijn voor agaat . andersom ook . nooit.
                  die kleuren vererven geslachtsgebonden: bruin , agaat, isabel( crosover van bruin en agaat), pastel (maar er bestaat ook dominate pastel )
                  Dus een Groenling bruin/agaat of agaat/buin dat kan niet volgens jou?als dat niet kan kan bruin/pastel ook niet want alle 3 de mutanten zitten op het zelfde ZZ chromosoom.
                  Ik ken wel zeggen dat kan wel maar dat geloof je toch niet he.
                  .
                  Maar het boek van Alois van Mingeroet Europese Cultuurvogels blz.203 in het boek Groenlingen en zijn Kleurmutaties van de SEC blz. 53 daar kan het wel, aleen als ik het vertel kan het niet.
                  Als ik jou was zou ik eerst maar een een paar boekjes gaan lezen.
                  Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                  http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                  Opmerking


                  • #24
                    Nog even een vraagje tussen door bij de Goudvink bestaat er een pastel en een bruin mutatie, kloppen de uitkomsten hier onder??
                    Als het niet klop gaarne uitleg waarom, graag geen ander mutanten erbij halen die er niets mee te maken hebben (voorbeeld dominant pastel of eumo aan die onzin heb ik niets aan)
                    .
                    Man: pastel x Pop:bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel,bruin
                    Poppen:
                    pastel

                    Man:bruin x Pop: pastel
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel,bruin
                    Poppen:
                    bruin

                    Man:Wildkleur x Pop: pastel-bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel-bruin
                    Poppen:
                    Wildkleur

                    Man:Wildkleur/pastel x Pop: pastel-bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel-bruin
                    pastel/bruin
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    Pastel

                    Man:Wildkleur/bruin x Pop: pastel-bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel-bruin
                    bruin/pastel
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    bruin

                    Crossing-over is mogelijk!

                    Man:Wildkleur/pastel,bruin x Pop:Wildkleur =
                    Mannen:
                    Wildkleur
                    Wildkleur/pastel
                    Wildkleur/bruin
                    Wildkleur/pastel,bruin
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    pastel
                    bruin
                    pastel-bruin

                    Man:Wildkleur/pastel,bruin x Pop: pastel =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel
                    Wildkleur/pastel,bruin
                    pastel
                    pastel/bruin
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    pastel
                    bruin
                    pastel-bruin

                    Man:Wildkleur/pastel-bruin x Pop: bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/bruin
                    bruin/pastel
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    pastel-bruin

                    Man:Wildkleur/pastel-bruin x Pop: pastel =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel
                    pastel/bruin
                    Poppen:
                    Wildkleur
                    pastel-bruin

                    Man: pastel/bruin x Pop:bruin =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel-bruin
                    bruin/pastel
                    Poppen:
                    pastel
                    pastel-bruin

                    Man:bruin/pastel x Pop: pastel-bruin =
                    Mannen:
                    bruin/pastel
                    pastel-bruin
                    Poppen:
                    bruin
                    pastel-bruin

                    Man: pastel-bruin x Pop:Wildkleur =
                    Mannen:
                    Wildkleur/pastel-bruin
                    Poppen:
                    pastel-bruin
                    Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                    http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      Hallo,

                      Gebruik eens de zoekterm,

                      " vererving goudvink pastel-bruin "

                      Hoeveel maal komt pastel-bruin voor, hoeveel maal vind men pastel-bruin terug.

                      Bekijk volgende informatie.
                      Spreekt men, persoon met kennis, van

                      bruin-agaat of pastel-bruin
                      of is het;
                      bruinagaat of bruinpastel/pastelbruin



                      https://www.volierevogels.nl/Artikel...inkmutatie.htm
                      Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        Beste Josly

                        De discussie gaat over bruin-agaat (isabel) en agaat/bruin of bruin/agaat, ik vind het niet erg dat je het daar niet mee eens bent, ik ben zelfs blij dat je een eigen mening heb, dat soort kwekers waardeer ik.
                        .
                        Maar ik schrijf een kolom met verervingen en het enige antwoord is het klopt niet, dat waardeer ik ook en is een hele normale reactie, dan plaats ik een vergelijk bare kolom maar met andere mutanten en vraag is deze goed geen reactie, wel een link gekopieerd en geplakt.
                        .
                        Mijn vraag is aan jou waarom is de kolom van bruin X agaat niet goed en omschrijf dat nu eens wat er aan fout is, en waarom krijg ik geen antwoord over de zelfde vererving die in verschillende boeken staan, ik heb er de blz. nog bij gezet, in die boeken is het goed omdat het geschreven is door hele goede en bekende keurmeesters en ik zet het hier zelfde op het forum en dan is het NIET goed.
                        .
                        En beste Josly aub geen en andere mutanten erbij halen die niets met de discussie te maken heb.
                        .
                        Een goed raad blijf zo door gaan op het forum neem niet aan wat een ander zegt dat is zelfs een hele goede eigenschap, ik vind het zelfs leuk dat je het met een hoop dingen niet eens bent, maar als je het ergens niet eens bent, omschrijf dan eens waarom dan kan ik ook wat leren, en aub iets minder links van andere plaatsen als bewijs materiaal want dat kan ook verkeerde informatie bevatten.
                        Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                        http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                        Opmerking


                        • #27
                          [QUOTE=Josly;180984]Hallo,

                          Wat kan er niet, wat is er fout, bij isabel? Bij isabel is niets fout alleen de vogelbonden zijn de naam van deze mutatie combinatie aan het veranderen in bruin-agaat de N.B.v.V. en de SEC hebben dit al gedaan Belgische bonden zijn hier ook mee bezig, en inderdaad heb je gelijk dat er nog bij veel bonden in het vraagprogramma Isabel staat, en daar heb je ook gelijk in dat breng veel verwarring, maar daar kan ik niets aan doen.

                          Dat is het kenteken, het symbool, " - " Isabel heeft geen symbool en bruin-agaat ook niet want dit is geen mutatie maar een combinatie.Je zou dit Symbool: Z b-Z ino*ag kunnen gebruiken
                          Dit is gebaseerd op " theoretische " Wetenschap.crossing-over van 2 mutanten op het ZZ cromosoom

                          Zolang deze manier van Wetenschap zich in de praktijk niet voordoet, in de werkelijkheid niet wordt waargenomen, wordt dit aanzien als onbestaande, niet mogelijk.Dit is bewezen en hoef niet meer uit gevonden te wordenHet klakkeloos kopieren en plakken is niet goed voor het zelfde geld klop de informatie niet

                          Neem nu bruin-agaat, laat het kenteken, het symbool " - " achterwege en men bekomt " bruinagaat " waar ik via link naar verwijst als bevestiging.Heb ik een paar regels eerder al beantwoord

                          Bekijk vraagprogramma van de Bond BEC. Hoeveel maal komt " - " daar in voor.
                          Als het voor komt bij welke vogelsoort(en) gebeurd dit, is dit van toepassing.Je heb hier 100% gelijk in en dat is verwarrend alle StandaardEisen zijn nog niet aangepast, Alois Van Mingeroet en het SEC boeken gebruiken wel de nieuwe namen, en is inderdaad zeer verwarrend, en ik gebruik ook de nieuwe naamgeving en daarom wordt ik nog al eens aangevallen dit klopt niet.

                          Als ik bij bruin-agaat, de link plaatst met betrekking vraagprogramma. Dan is dit omdat bruin-agaat er niet meer in voorkomt. Maar wel isabel.
                          Nochtans was dit de Bond die bruin-agaat als het ware gepromoot heeft. Met op kop die " bekende " keurmeester.Dit hen ik al beantwoord

                          Waarom wordt bruin-agaat bij dit vraagprogramma niet meer toegepast. Als ik mij niet vergist wordt dit opgesteld door personen van de technische commissie waar die " bekende " keurmeester " bijhoort. Of kennen die personen ook niets wat het genetische, vererving, aangaat.[Bbruin-agaat wordt de nieuwe benaming maar je moet de bonden ook de tijd geven om dit te kunnen veranderen en dit moet eerst in de StandaardEisen veranderd worden en langzaam in het vraagprogramma dan kunnen mensen er aan wennen[
                          /B]Ik hoop dat daar U daar een duidelijk antwoordt op geeft. Liefst met een degelijk draagvlakOp deze manier vind ik prettig bepaalde dingen met je bespreken

                          De reden dat ik hier op Wetenschappelijk gebied niet dieper op ingaat, komt voornamelijk omdat men hier onmiddelijk de link zal leggen naar het " illegale " ( wildvang.)
                          Ook omdat Wetenschappelijk onderzoek met dieren zeer gevoelig ligt. Zeker als het om vogels gaat.Genetisch (verevingen)weten ze alles het probleem is vaak in Rotterdam noemen ze een bepaalde mutant PIETJE en in Groningen noemt men de zelfde mutant JANJE en dan moeten Wetenschappers het maar gelijk weten wat het is??

                          Als U zegt dat ik geen Kl... verstand heb wat het genetische betreft. Daar heb ik persoonlijk geen enkele moeite mee. Ondanks van opleiding, studie, dierenarts.] Ik had mijn dag niet ik had bijna een hele dag in het ziekenhuis geweest, en ik las dat en jij was de klos[/QUOTE
                          Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                          http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            Hallo spieky,

                            " Agaat/isabel is tegenwoordig anno 2012 agaat/bruin "Bij sommige bonden gebruik men al 3 jaar de naam bruin-agaat

                            Waarom past men anno 2012 het niet toe?

                            U zegt men moet de Organisaties-Bonden de tijd geven.Vogelbonden bestaan uit hard werkende mensen die hun vrije tijd daar voor opofferen,veranderingen duren nu eenmaal jaren

                            Het grote probleem bij U is de frustratie omdat de Organisaties-Bonden niet toepassen en of niet meer toepassen. Zie BEC die wel een periode bruin-agaat hebben toegepast en anno 2012 niet meer. Dus is de reden geen kwestie van tijd, maar wel wat anders.Ik heb geen frustratie hoor ik vind het wel leuk om commataar te krijgen, ik kan er alleen niet tegen dat men zeg dat is fout en in boeken waar het precies het zelfde staat dat is het goed.

                            Als U zegt, beweerd dat isabel geen mutatie is, maar wel combinatie bruin x agaat, of omgekeerd, agaat x bruin. Hoe komt het dan dat bij sommige vogelsoorten mutatie isabel voorkomt, terwijl er van mutatie bruin en of agaat hoegenaamd geen sprake is.Een Isabel of bruin-agaat is geen mutant maar een combinatie van bruin X agaat, Bij parkieten was een Isabel wel een mutant maar die naam is veranderd in pallid, ik weet niet hoe lang het nog gaat duren waneer de naam Isabel helemaal verdwenen is???

                            Hoe stelt men deze mutatie isabel voor.
                            Als isabel
                            Of
                            Als bruin-agaat Ik ben voorstander van de nieuwe naamgeving dus bruin-agaat, maar helaas heb ik niks te vertellen
                            Nog wat MUTAVI geef voorstel voor een naam van een mutant, dit gaat naar verschillend Vogel bonden en het lig er maar aan hoe vlug een bond dat wil veranderen, als ze dat willen veranderen?? en daardoor hebben wij contact met zijn tweeen op dit Forum, maar het blijf heel verwarrend.
                            Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                            Opmerking


                            • #29
                              PS. Wie wild om zich heen staat te slaan en of staat te trappen, is een teken van onmacht.
                              Zie " vette" teksten.Dat doe ik als ik iets achter jou tekst zet dat lees gemakkelijker

                              Sorry dat ik het zeg.
                              Volgens U moet iedereen naar Uw pijpen dansen zoals is gebeurd bij de kromsnavelsoorten.Daar zijn inderdaad mensen die dat vinden, en zijn erg kwaad op mij ze denken dat ze een nieuwe mutant hebben gekweekt en het blijk dat het een combinatie vogel is, en dat schrijf ik dan en dan zijn ze zeer boos, maar dat doe mij helemaal niets, ik ben al bedreigd maar dat weer houd mij niet om mijn mening te zeggen, en je kan niet met iedereen bevriend zijn.

                              Sorry!
                              Zo steek ik niet in elkaar.
                              Dat ik respect afdwingt doet mij enorm veel plezier.
                              Dit kan enkel en alleen wanneer men over een degelijk draagvlak bezit. Wat bij U, Uw stelling/aanname niet het geval is. Want U kan het in de werkelijkheid, zichtbaar, niet bewijzen.Ik hoef op genetica niets te bewijzen dat heeft MATAVI als gedaan, het enige wat ik doe is geloven wat MUTAVI heeft onderzocht

                              Nogmaals.
                              Als Uw stelling, aanname, klopt. Bewijs het dan op de werkvloer met zichtbare bewijzen.Nogmaals ik hoef niets te bewijzen dat is allemaal al gedaan, het wiel hoef niet 2 keer uitgevonden te worden, het grote probleem is een hoop mensen denken dat ze veel verstand van genetica hebben maar gooie een hoop dingen door elkaar.[/QUOTE]
                              Met vriendelijke groet Jack Suikerbuik.

                              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000596.html

                              Opmerking


                              • #30
                                private

                                Als ook Josly even de optie om berichten van andere geregistreerden te ontvangen aanvinkt, dan kunnen de heren hun 1-2 tjes op private basis voortzetten. Onderhavige discussie hebben we op dit forum al vaker gehad en nimmer is men het eens geworden.

                                Groet,

                                Rob.

                                Opmerking

                                Working...
                                X