Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweek 2009

Met welke vogels kweken jullie in 2009
    en hebben jullie al jongen/eitjes enz...

ikzelf "kweek" nu met

5 koppels kanaries :
    waarvan :
    3 koppels al broeden op 4 eitjes
    2 koppels een nest maken

en sinds 1 april hangen de nesten er ook in bij de grote barmsijzen

koppel putters en goudvinken wacht ik nog effe mee

Ik heb sinds kort een duivinnetje erbij gekocht, alleen die bleek te jong te zijn!

Dus ik moet nog even wachten!

Veel suc6 iedereen!!

Opmerking

Ik kweek nu met 5 koppels zebravinken in de kleuren
      wit X wit
      getekend grijs X wit
      Bont grijsX wit

Heb al 26 jongen geringt, waarvan 5 bont grijzen, 3 getekend grijze zonder kap en 2 met kap, een getekend bleekrug grijz en dan nog 14 witte.

Heb nu nog 2 tot 4 jongen in het nest liggen waarvan er zekker 1 getekend is en 1 wit(die andere 2 kunnen oranjeborst isabellen zijn van mijn Pa).

Voor de rest heb ik nog iets van 20 eieren in de nesten liggen, dus mag niet klagen dit jaar

mvg,
      sibrand
      Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

kweken

:
        koppel ceresamadine's + 3 jongen ;p
        koppel cuba's + 4 onbevruchte eitjes
        koppel driekleur papegaaiamadine + 5 bevruchte eitjes ;p
        koppel gouldamadine's + 2 jongen ;p
        Jacoliene

Opmerking

hoop te kweken met de kardinaaltjes en de zwarte sijzen.
          de zwarten zaten elkaar laatst wel te voeren, dus gauw nestjes ophangen!
          Een flierefluiter met een vogelhart.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiene
            hoop te kweken met de kardinaaltjes en de zwarte sijzen.
            de zwarten zaten elkaar laatst wel te voeren, dus gauw nestjes ophangen!
            amai de kweek loopt al goed bij iedereen

Wiene: welke kardinalen zijn het als ik vragen mag ?

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

door een kat opgegeten hoe kon die erbij dan.????
                nieuwe website

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dave1
                  door een kat opgegeten hoe kon die erbij dan.????
                  Ze zitten in een kooi, de Kanaries, op ons terras. Onze straat krioelt van de katten, iedereen heeft een kat. Ook bij onze achterburen is er een kat. We hadden de kooi niet afgedekt met een doek, die kat is op ons terras gekomen heeft de kooi omvergeworpen... Het deurtje is waarschijnlijk opengevallen. 1 pop raakte klem tussen de lade met zand, gemakkelijke prooi dus, en 1 (redelijk oud) mannetje is opgegeten. We vonden dus die ochtend een klein kippenbilletje met gele veertjes aan... Dat popje was ook dood.
                  Matsje <3

Opmerking

oh dat is zwaar balen. heb hier gelukkig weinig last van katten . van de week wel een kat bij de voliere . maar die heeft de schrik van zijn leven gehad. heb niks tegen katten maar als ze bij mijn vogels komen hebben ze een klein probleempje.
                    nieuwe website

Opmerking

Wat doe je dan? Als er een kat bij je vogels komt?
                      Matsje <3

Opmerking

dan maak ik onze hond een beetje gek. die wil daarna met de kat spelen. onze hond doet de kat namelijk niks die wil alleen spelen. maar ja dat weet die kat niet natuurlijk. is de hond er niet dan krijgt hij of zij een emmer water naar zich toe of een tennisbal. ik vind dat ik geen last hoef te hebben van andermans huisdier . weet ik van wie die kat is ga ik naar die mensen toe en vraag of ze hun kat binnen willen houden omdat ze me vogels achterna jagen. zeggen ze nee zeg ik betalen jullie die dode vogels dan die jullie kat maakt. heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat er dode zijn gevallen.
                        nieuwe website

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dave1
                          dan maak ik onze hond een beetje gek. die wil daarna met de kat spelen. onze hond doet de kat namelijk niks die wil alleen spelen. maar ja dat weet die kat niet natuurlijk. is de hond er niet dan krijgt hij of zij een emmer water naar zich toe of een tennisbal. ik vind dat ik geen last hoef te hebben van andermans huisdier . weet ik van wie die kat is ga ik naar die mensen toe en vraag of ze hun kat binnen willen houden omdat ze me vogels achterna jagen. zeggen ze nee zeg ik betalen jullie die dode vogels dan die jullie kat maakt. heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat er dode zijn gevallen.
                          Weet je wat nog het verstandigst is om schrikdraad om de buiten voliere te doen. Dit is gewoon te koop bij sommige tuinzaken(welkoop enz.) De katten komen dan een paar keer aan het schrikdraad en je ziet ze nooit meer terug.
                          Helpt altijd

mvg,
                          sibrand
                          Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ik wist van wie dat de kat was die de eerste dode maakte (ze zijn niet allebei op dag vermoord). Die kat vonden we de volgende morgen overreden op straat. Van de tweede kat kennen we de eigenaar niet. Het is een zwarte... Ik denk dat de eigenaar in de straat van onze achterburen woont. Wij hebben geen hond en ook zelf geen kat, dus die kunnen we er al niet achter sturen. Aangezien we voor een week op reis gaan, gaan we aan de buren vragen om ze 's avonds af te dekken met een doek. De kat moet dan wel heel slim zijn om te merken dat daar vogels onder zitten. De ziekenkooitjes moeten ook naar buiten, aangezien de buren niet graag een sleutel willen lenen. Ik hou mijn hart al vast voor die week
                            Matsje <3

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sibrand
                              Weet je wat nog het verstandigst is om schrikdraad om de buiten voliere te doen. Dit is gewoon te koop bij sommige tuinzaken(welkoop enz.) De katten komen dan een paar keer aan het schrikdraad en je ziet ze nooit meer terug.
                              Helpt altijd

mvg,
                              sibrand
                              ja als ze komen komen ze aan de voorkant van me voliere . en daar kan ik geen schrikdraad maken vanwegen de hond . maar dat is zeker een hele goede optie
                              nieuwe website

Opmerking

Working...
                              X