Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niewe broedkooien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• niewe broedkooien

beste vogelkweekers.
    hierbij heb ik een vraag.
    ik heb nieuwe broedkooien gehu gekocht.
    en nu is mijn vraag moet je in dat nest kastje ook nog van die kokos matjes leggen of zijn er andere dingen om in de kastjes te doen.
    ik hoor het wel.

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

het gaat om kanaries.
      en de nestkastjes heb ik aan de voorzijde van de kooi zitten.

Opmerking

Beste Bijbo

dus u wilt in tralie nestkastjes kweken met kanarie's?
        opzich om uw vraag te beantwoorden ligt het aan de vogel. sommige bouwen heel uitgebreid een mooi nest en andere hebben eieren liggen als het nest haast niet af is. in het eerste geval is een kokos matje niet nodig in het 2e geval raad ik het wel aan.

maar ik ben van de nestkastjes afgestapt omdat ik deze wel erg smerig vond worden. ik ben van de nestkastjes afgestapt en heb van die tralie nestjes in kleine potten gedaan zoals bijv. bloempot ofzo. deze tralie's zijn in kunststof en staal vorm verkrijgbaar. ook hierbij kan gekozen worden voor een kokosmatje, ik zette deze in het midden van het broedhok tussen 2 zitstokken in niet eronder i.v.m. dat de vogels niet boven het nest hun ontlasting droppen. op deze manier heb ik vele jongen groot gekregen. en is veel makkelijker schoon te houden.

en je zegt dat je de nestkastjes voorin de kooi heb? het is met elke vogel verschillend maar bij mij deden ze het beter iets verder achterin de kooi. maar dit is heel makkelijk uitteproberen.

veel succes ermee.
        mvg Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Bijbo ik zou het ook zo doen als serinus beschrijft,het voordeel is dat als de jongen zijn uitgevlogen je al het nestmateriaal weg kunt gooien.Hiermee verwijder je eventueel ongedierte ook meteen dit in tegenstelling tot voorgevomde nesten succes ermee Rob.

Opmerking

Working...
            X