Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedblokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• broedblokken

voor de hygene zou ik mijn broedblokken aan binnen en buitenzijde best willen lakken of vernissen nog niet gedaan want gewoon hout onbewerkt word toch altyd geadviseerd, ivm betere vocht opname van oa condens maar ja op gegeven moment is dit toch ook verzadigd en nat.
    Aangezien er steeds meer kunststof broed blokken in de handel komen moet lakken of vernissen toch ook kunnen ?
    Wie heeft hier ervaring of een idee over ?
    m vr grt jkdb

Onbewerkt hout blijft toch beter.
    Het hout kan zowel vocht opnemen en ook weer vocht afstaan.
    Een kunstof nestblok kan wel eens zo vochtig worden dat er zelfs druppels aan de binnenkant zitten.
    Ik zouw dus zeker niet gaan lakken of vernissen.
    Blank hout vind ik ook best mooi.
    En als ze na jaren te ver versleten zijn koop of maak je gewoon weer nieuwe blokken.
    Ik heb toruwens nog nooit kunsttof broedblokken gezien ,,behalve dan die bakjes voor aan kanarie broedkooien ,maar heel die kooien zijn dan ook van kunsstof ,en die zouw ik ook nooit nemen.

Opmerking

Hi,

Kijk eens op www.julsa.nl voor PVC broedblokken.

groet,

Peer

Opmerking

Betonplex

Hallo,

Ik ken het probleem, maar ik heb er het volgende op gevonden.
        Ik laat broedblokken van betonplex maken Dit is goed afneembaar dus makelijk schoon te houden.
        Tevens heeft dit materiaal het voordeel dat het zo glad en sterk is dat onze gevleugelde kromsnavels er bijna of geen grip op krijgen.
        De bodem kan je dan van normaal multiplex laten maken zodat dit enig broedvocht kan opnemen, je kunt de bodem ook nog bedekken met houtvezels want die nemen ook altijd wel vocht op.

Kijk voor die betonplex blokken een op de site www.broedblokken.nl

Arie

Opmerking

Ik moet zeggen,dat de bovenkant van het dak van de voliere,waarin ik het binnenhok had gemaakt,dikwijls nat is.
          De zijwanden en bodem van multiplex,die 2x met grondverf zijn gedaan,
          blijven wel droog.
          De kunststofkeizersnesten voor de kanaries,die ik aan de buitenkant van de
          broedkooien heb hangen zijn ook altijd droog.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ventileren is het toverwoord hier. Condens is altijd het gevolg van onvoldoende ventilatie.
            Je kunt ze prima lakken als je maar zorgt voor veel ventilatie. Dat kan bijvoorbeeld door gaten in de bodem en in een van de zijwanden te maken.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Ventileren is idd. dikwijls een oplossing.
              In mijn geval is er ventilatie genoeg in de voliere.
              Maar bij vochtig weer is het toch weer anders.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
              X