Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bakker kooien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bakker kooien

Iemand al ervaring met de nieuwe bakker kooien?
    Ze zijn eerder dit jaar overgenomen door Birdsupply, dus ik ben benieuwd naar ervaringen sindsdien.
    Ik ben er gister geweest en ben wel enthousiast. Ze zijn erg flexibel qua montage op maat gemaakt naar de wensen van de kweker. Ik moet alleen nog even zien of ze het voorfrontje ook geheel naar mijn wens krijgen. In ieder geval leunt deze niet in een gootje waar rommel in kan komen. De kooien zijn spierwit en superlicht van gewicht. Ik had al van meerdere kanten gehoord dat deze niet verkleuren. Ik denk ook dat in het soort kunststof wat ze gebruiken het geluid beter dempt, waardoor het geen gerammel van jewelste wordt in de kweekruimte. De prijs vind ik ook redelijk. Van een aantal andere aanbieders vind ik de prijzen gewoon te hoog, dan zou ik toch maar weer zelf gaan bouwen als het zo duur moet zijn.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ze zouden(en dat geldt mijnsinziens voor alle fabrikanten) beter wat flexibeler worden in de kleuren kunststof die ze gebruiken,broed/vluchtkooien in een grijsgroene/groene tint zou denk ik niet verkeerd zijn.
    Wit is wat mij betreft al lang achterhaald.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Geen recente ervaringen dus, nou dan ben ik de eerste.
      Ik heb een bestelling gedaan, deze wordt begin dec. geleverd.

Het probleem met kunststofkooien vind ik dat er bij tropen zo klein wordt gedacht.
      Kleine kooien, kleine nestkastjes, kleine openingen in de voorfrontjes, kleine voerbakjes. Vogels bouwen toch liever een groot nest. Als ik ze 2 nestkasten geef, een kleine en een grote dan nemen ze 9 van de 10 keer de grote.

Daarnaast zijn kunststofkooien vaak gericht op makkelijk te houden soorten.
      Nestkastjes aan het voorfront of zelfs hangend aan de buitenzijde en felle ledverlichting erin.
      De schuwere soorten doen het toch beter als er een wat donkerder hoekje is, bij voorkeur tegen de achterwand.

Ik heb nu kooien besteld met wel een nestkast aan het voorfront aan de binnenzijde, maar ook bevestigingsmogelijkheden aan de achterzijde zowel links als rechts zodat ik daar nestkasten kan hangen als die aan het voorfront niet worden geaccepteerd. Verder 2 deurtjes per kooi zodat er een badhokje kan hangen en er een deurtje vrij is voor voeren, uitvangen, nestcontrole, etc. De deurtjes worden helaas niet zo groot dat er een grote nestkast doorheen kan, dat is een minpunt wat ik moet accepteren. Wel kan ik de vogels even via de tussenschuif naar de buren sturen en het voorfrontje er makkelijk afhalen zodat ik toch de jongen kan ringen als die in een grote nestkast aan de achterwand zitten.

Opmerking

Heb geen ervaring met deze kooien, maar ik denk dat als ik voor de lichte kunststofkooien had gekozen ik ook voor dit merk was gegaan. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Welke afmetingen en hoeveel kooien heb je besteld? Begreep ik het nou goed dat je iets gaat minderen qua aantallen?
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ja ik ga iets minderen, ik heb slechts 40 kooien besteld
          Het zijn er eigenlijk 20 van 122x40x42cm welke op te delen zijn middels een tussenschuif.

Opmerking

Met welke soorten ga je kweken Sytze? Blijf je met nonnen en rietvinken kweken? Nog andere soorten?
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Opmerking

ik kwam vandaag nog langs Swifterbant, moest in Sneek zijn.

zit je wel wat dichter bij Zwolle en zo.

wat is de reden dat je gaat verhuizen Sytze ?

als het me niet aangaat, even oke he......
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ha Ton,

Als je een huis kunt kopen moet je dat eigenlijk gewoon doen.
                  Dat kon ik een paar jaar geleden al wel, maar midden in de crisis en veel ontslagen om me heen van collega's.
                  Inmiddels de crisis overleefd, de hyptoheekrente zit op een extreem laag niveau, veel lager gaat het niet worden denk ik. De huizenprijzen zijn de afgelopen jaren nog gedaald, dat is wel een beetje afgelopen nu denk ik.
                  Kortom tijd om te kopen...
                  Dan de plaats: ik ben interimmer, ik kan een opdracht in brabant hebben en de volgende in friesland of in de randstad. Ik vind dat leuk werk en wil dat graag blijven doen. Wat centraler wonen betekent dat ik alles heen en weer kan rijden, geen overnachtingen meer in Hotels.
                  Swifterbant is qua prijs heel aantrekkelijk, de prijzen zijn er gelijk aan die in Heerenveen. Als je meer richting de Veluwe gaat dan zijn de woningen vanaf Elburg/Harderwijk al 2 x zo duur. Richting randstad en brabant is het ook sneller rijden over de A6 dan over de A28 en de weg terug naar Friesland terug is ook goed te doen.

Opmerking

Zeer gaaf dat je je blijft focussen op Lochura's ben benieuwd wat voor resultaten je in deze nieuwe kooien gaat behalen.

Sprak in september in Zwolle nog een kweker van zwartborstrietvinken, witborstrietvinken en enkele nonnen (hades, dikbek). Wat waren dat fantastische vogels! ik hoop dat jij er ook er ook successen mee behaald.

Opmerking

Working...
                    X