Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorfronten voor broedkooien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voorfronten voor broedkooien

Ik ben van plan wat broedkooien te gaan maken voor forpussen. Nu ben ik timmerman dus de kooien zelf maken is geen probleem.

maar nu vraag ik me af waar ik de goedkoopste voorfronten kan kopen want mijn budget is op het moment niet heel ruim, of zou ik ze ook zelf kunnen maken en hoe dan.
    groeten gijs

meestal zijn er op beurzen meerdere handelaren, met fronten. ff een rondje lopen en je weet waar ze het goedkoopst zijn.

zelf maken is niet makkelijk, heb zelf wel eens hokken met gaas er voor gedaan, maar ik prefereer toch fronten.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja, met gaas wordt het toch nooit zo strak en mooi, vandaar dat ik op zoek ben naar fronten, bedankt voor de tip!
      groeten gijs

Opmerking

Ik heb mijn voordrongen van Heesakkers in de kleur zwart. Ze kunnen daar ook afwijkende maten maken. Kijk maar eens op hun site.

Opmerking

Naar mijn weten zijn voorfronten niet zo duur. Als je de diversen sites afgaat dan zie je dat de prijzen over algemeen overeenkomen. Ik heb nog niet echt uitschieters naar beneden gezien. Ik vind over het algemeen dat de fronten niet echt mooi blijven. Ik ben een behoorlijk poetser maar de fronten worden lelijk. Die van GEHU blijven bij mij tot nu toe het mooist. Ik ben eigenlijk opzoek naar voorfronten die wel als nieuw blijven. Deze mogen wat mij betreft wat meer kosten maar kan ze tot nu toe niet vinden. Misschien dat mensen hier een tip hebben?

Opmerking

ik zal eens goed gaan rondkijken en dan laat ik later het resultaat zien, bedankt voor de tips!
            groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
              ja, met gaas wordt het toch nooit zo strak en mooi, vandaar dat ik op zoek ben naar fronten, bedankt voor de tip!
              de staartveren raken ook beschadigd door gaas, bij tralies glijden de veren er tussen op en neer, zonder schade.
              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

paar jaar terug had ik zelf kooien gemaakt, van 80x80x40. daar had ik losse frames bij gemaakt, die ik bespannen had met gaas.

super strak zaten ze er op. op de foto zijn de kooien zonder de frames.

de kooien hingen het hele jaar door in de voliere, alleen tijdens de broed gingen de vogels in de kooien.

groeten Ton

Opmerking

ja als de kooien wat groter zijn is gaas inderdaad mooier, maar als de kooien maar 40 cm hoog worden dan zijn fronten toch mooier.

Heb nog niet veel tijd gehad maar ik zal morgen eens goed gaan rondkijken op internet
                  groeten gijs

Opmerking

bij deze kooien, 80x50x40cm, die ik ook zelf maakte, had ik wel fronten gekocht.

dat werkt wel makkelijker.

groeten Ton

Opmerking

Working...
                    X