Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kooi is het beste.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke kooi is het beste.

Hallo allen,

Ik ben bezig met het kijken wat voor kweekkooien ik ga aanschaffen.
    Nu zijn er houten kooien en Italiaanse draadkooien te koop (kunststof is geen optie, lees alleen maar dat daar ongedierte vrij spel heeft).
    Heb bij H&H kweekkooien gekeken en bij de kooien van Sukses.

Is er iemand die mij wat advies kan geven, het gaat namelijk om een redelijk bedrag?

Gaat om kweken van kanaries.

Mvg,

Martin
    Groetjes,

Martin

Ook Kunststofkooien van G&O, Bakker en Heesakkers. Dan nog de houten kooien van Gehu en Van Keulen. En dan kan je ook bij veel partijen aluminium/trespa kooien laten maken. Wat is je budget en hoeveel kooien wil je daarvoor hebben?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hans

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
      Ook Kunststofkooien van G&O, Bakker en Heesakkers. Dan nog de houten kooien van Gehu en Van Keulen. En dan kan je ook bij veel partijen aluminium/trespa kooien laten maken. Wat is je budget en hoeveel kooien wil je daarvoor hebben?
      Heb er zo'n € 300 voor over, zou gaan om 3 x 2 kooien.
      Heb gelezen dat kunststof kooien nogal gevoelig zijn voor ongedierte.

Wil ook indien mogelijk standaard kooien zodat later uitgebreid kan worden.

Daar ik in de buurt van Rotterdam woon kan ik niet door heel Nederland rijden om kooien te bekijken.
      Martin
      Groetjes,

Martin

Opmerking

Heb gekozen voor Bird-House kooien

Als het goed gaat heb ik 2 Bird-House kooien aangeschaft.
        Bijgevoegde Bestanden
        Groetjes,

Martin

Opmerking

Hallo Martin,

Dit zijn mooie kooien.

Zijn het je eerste kooien?
          Ik ga er even voor het gemak vanuit anders misschien gewoon interessant.
          Vaak heb je eerst een idee en later blijkt dit in de praktijk toch net iets anders beter te zijn.
          Je moet gewoon goed informeren en de show in Apeldoorn bijvoorbeeld afstruinen.
          Hier staan veel kooi leveranciers. Dan kun je zien hoe alles is.
          Ik denk zelf dat de kunststof kooien zeker niet ongedierte gevoeliger zijn.
          Maar heb voor stevige kooien gekozen. Op basis van hout dat met een kunststof laag is afgewerkt.
          Andere hebben al jaren schik van de kunststof kooien.
          Ik heb mijn vogelhok nog niet zo lang en zou nu ook al verschillende dingen anders doen terwijl ik juist alles goed van te voren uit zoek.
          dat hou je toch.

Succes met je kooien in ieder geval.

gr. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Kooien.

Ben,

Het zijn inderdaad mijn eerste kooien, een andere optie is draadkooien met of zonder kunststof zijwanden. Ook daar zijn diverse meningen over. Daar ik niet weet of ik in de gelegenheid ben om komend weekend naar Apeldoorn te gaan moet ik via internet een keuze maken.
            En ja na enige tijd weet je pas of het een juiste keuze is geweest, maar daarvoor heb ik ook op dit forum een vraag gesteld naar ervaringen van andere kwekers.
            Wil met wat kleur kanaries gaan beginnen, heb nu ook de keuze op Harlekijnen laten vallen.

Hoop dat ik voor vrijdag a.s. nog antwoord krijg over de keuze/ervaringen van de broedkooien.

Martin
            Bijgevoegde Bestanden
            Groetjes,

Martin

Opmerking

Ik heb zelf een aantal kooien van H&H. Ben er tevreden over, goed schoon te houden en degelijk materiaal. Het enige nadeel is dat ik soms last heb van bloedluis (bij de gouldamadines) maar dat had ik in mijn andere kooien ook.

Ik ben eerst eens gaan kijken en ze namen alle tijd voor me. Verder kun je "standaard" maten kiezen of ze op maat laten maken, dit kan wel handig zijn met een kleinere ruimte of vreemde afmeting daarvan.

Aanrader

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mzijderhand
                Ben,

Het zijn inderdaad mijn eerste kooien, een andere optie is draadkooien met of zonder kunststof zijwanden. Ook daar zijn diverse meningen over. Daar ik niet weet of ik in de gelegenheid ben om komend weekend naar Apeldoorn te gaan moet ik via internet een keuze maken.
                En ja na enige tijd weet je pas of het een juiste keuze is geweest, maar daarvoor heb ik ook op dit forum een vraag gesteld naar ervaringen van andere kwekers.
                Wil met wat kleur kanaries gaan beginnen, heb nu ook de keuze op Harlekijnen laten vallen.

Hoop dat ik voor vrijdag a.s. nog antwoord krijg over de keuze/ervaringen van de broedkooien.

Martin
                Hallo, even offtopic: harlekijnen vallen onder postuurkanaries
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

Beginner he.

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                  Hallo, even offtopic: harlekijnen vallen onder postuurkanaries
                  Zeg ik, ben beginner.

Maar wat voor ervaring heb jij met broedkooien???

Martin
                  Groetjes,

Martin

Opmerking

ik zit al ruim 40 jr in de vogelhobby en heb al veel broedkooien gehad . altijd zelfgemaakt. sind 2 jaar heb ik een aantal draadkooien van domus molinarie . 1,2 mtr lang 40 diep en 45 hoog. deze bevallen prima. ik heb er 4 via marktplaats gekocht . dus 2e hands . volgend jaar komen er nog 4 bij , makkelijk schoon te maken volop licht en lucht en minder bloedluisgevoelig

Opmerking

Broedkooien

Ik heb kunststof broedkooien van Pascal Hemels.
                      Perfecte kooien en makkelijk te reinigen.
                      Alleen de levering duurt heel lang.

Ook heb ik Italiaanse tralie broedkooien en daar ben ik ook over te spreken.

Ik kweek kapoetsensijzen.

100 mensen 100 smaken.

Opmerking

Hier heb ik wat aan.

Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                        ik zit al ruim 40 jr in de vogelhobby en heb al veel broedkooien gehad . altijd zelfgemaakt. sind 2 jaar heb ik een aantal draadkooien van domus molinarie . 1,2 mtr lang 40 diep en 45 hoog. deze bevallen prima. ik heb er 4 via marktplaats gekocht . dus 2e hands . volgend jaar komen er nog 4 bij , makkelijk schoon te maken volop licht en lucht en minder bloedluisgevoelig
                        Denk dus dat ik naar Delft rij en daar (nieuwe) Domus Molinarie kooien gaat halen met kunststof zijwanden voor eventueel aan elkaar te koppelen.

Mijn dank is groot.
                        Groetjes,

Martin

Opmerking

fa. sukses staat waarschijnlijk ook in apeldoorn en ze hebben ook wederverkopers . ook birdshop eindhoven verkoopt ze. suc6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mzijderhand
                            Zeg ik, ben beginner.

Maar wat voor ervaring heb jij met broedkooien???

Martin
                            Ik maak ze op maat zelfbouw dus.
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

Zelf vind ik het niet handig om de achterwand als draadkooi te hebben.
                              Ook als je wilt stapelen ben je het voordeel van je draadkooi kwijt.
                              Ook vind ik de wanden kunststof of hout met plastic afgewerkt makkelijker schoonmaken.
                              Ik heb trouwens van Keulen kooien.
                              Ik hou van goed en stevig, (niet dat de rest niet goed is)
                              Waar ik wel tegen aanloop is dat de onderste kooien donkerder zijn.
                              Het gaat prima en veel mensen zullen er niet over piepen maar verlichting in de kooi vind ik geen luxe.
                              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                              X