Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
jeffrey,dan weten we nog niet hoe groot je hok is
Dat was mijn bedoeling met mijn vorige opmerking van 3op1 en op wat nog meer?
Een hok heeft een lengte of breedte zoals je wilt,een hoogte en een diepte maat.
2 op 0,5 zegt niets over het hok.
In mijn eerste bericht staan de eenheden van de mater er wel bij hoor.
Ga maar eens kijken
zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave
Tal, gelukkig is iemand het met mij eens. "zo groot mogelijk" had ik eerder al gepost. Voor 20 vogels denk ik aan 2 vluchten van ieder 3x3x2 (lxbxh)dus in iedere vlucht 10 vogels)
Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels
Tsja, nogmaals het hangt van de soort af. Zet 5 koppels kleine cubavinken bij elkaar in een voliere van 3mx3mx2m en je hebt heibel en binnen een week heb je een aantal dooie vogels, misschien wel binnen een dag.
Ook in de natuur hebben deze vogels een behoorlijk groot territorium.
Anderszijds heb je bepaalde soorten die in de natuur in zwermen van 100 tot 1000 vogels leven, jaar in jaar uit. Ze vliegen op 10cm van elkaar, zo voeren ze, zo slapen ze, zo broeden ze. Deze soorten voelen zich prettig in een kolonie.
Dan vind ik 3mx3mx2m niet een minimale eis, maar zeker ook geen verkeerd advies hoor.
Zo groot mogelijk huisvesten is op zich een prima advies, maar let wel op waar de vogels vandaan komen. Als ze al klein gehuisvest waren dan weten ze vaak geen raad met al die ruimte en weten ze het voer en water niet te vinden.
Langzaam opbouwen naar een grotere ruimte is dan beter.
Tsja, nogmaals het hangt van de soort af. Zet 5 koppels kleine cubavinken bij elkaar in een voliere van 3mx3mx2m en je hebt heibel en binnen een week heb je een aantal dooie vogels, misschien wel binnen een dag.
Ook in de natuur hebben deze vogels een behoorlijk groot territorium.
Anderszijds heb je bepaalde soorten die in de natuur in zwermen van 100 tot 1000 vogels leven, jaar in jaar uit. Ze vliegen op 10cm van elkaar, zo voeren ze, zo slapen ze, zo broeden ze. Deze soorten voelen zich prettig in een kolonie.
Dan vind ik 3mx3mx2m niet een minimale eis, maar zeker ook geen verkeerd advies hoor.
Zo groot mogelijk huisvesten is op zich een prima advies, maar let wel op waar de vogels vandaan komen. Als ze al klein gehuisvest waren dan weten ze vaak geen raad met al die ruimte en weten ze het voer en water niet te vinden.
Langzaam opbouwen naar een grotere ruimte is dan beter.
Misschien het ik eroverheen gelezen: Om wat voor vogels gaat het in dit geval??
En dat vogels in de natuur in grote zwermen leven. Hier vindt men ene voliere van 3x3x2 al groot...
Laten we wel wezen, de maten van huisvesten 'hier' en de zwermen van 'in de natuur'.. groot verschil en niet te vergelijken.
Misschien het ik eroverheen gelezen: Om wat voor vogels gaat het in dit geval??
Dat bedoel ik nou net, men gooit hier met maten zonder dat men weet over welke vogels het precies gaat. Alle tropen worden over 1 kam gegooit, terwijl er grote verschillen zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Tal
En dat vogels in de natuur in grote zwermen leven. Hier vindt men ene voliere van 3x3x2 al groot...
Laten we wel wezen, de maten van huisvesten 'hier' en de zwermen van 'in de natuur'.. groot verschil en niet te vergelijken.
En door je te verdiepen in hoe ze in de natuur leven kun je al tot een betere conclusie komen over hoe de vogels gehouden moeten worden.
Dat er een verschil is tussen de natuur en onze verblijven dat is duidelijk. Maar er zijn ook overeenkomsten tussen de vogels zoals ze in de natuur leven en die in onze verblijven.
Zet 5 koppels kleine cubavinken bij elkaar in een voliere van 3mx3mx2m en je hebt heibel en binnen een week heb je een aantal dooie vogels, misschien wel binnen een dag.
haha ik zal je verzekeren dat zodra ze zijn bekomen van het uitvangen en plaatsen in de voliere ze mekaar aan zullen vliegen alsof hun leven er vanaf hangt. en voor een aantal zal dit zo zijn want dode zal je zo geheid krijgen.
Met een beedje fantasie kan ieder bij een vlucht wel een hoogte van 2 meter verzinnen (een ruimte waar je kunt staan) . Zelfs Antoni snapt dat
Voor een willekeurige ruimte in een huis of schuur of berging wordt ook alleen maar de maat opgegeven zoals Jeffrey dat doet.
Opmerking