Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek kanarie

Ik wil gaan beginnen met kanarie,s kweken maar ik las dat je eivoer moet gaan opvoeren. Nou krijgen de kanarie,s al altijd eivoer van mij.
    Omdat ik een rode kanarie hebt krijgt die ook kleur eivoer.

Hoe zit dat dan als ik wil gaan kweken moet ik gewoon door blijven gaan met eivoer geven???

Nu in de winter geef ik maar 1 keer per week eivoer geven en de rest van de week pellets aan mijn kanaries, dit omdat als je teveel eivoer geeft de kans op zwarte stip volgend kweekseizoen groter wordt.

Pas in februari begin ik met meer eivoer te geven zodat ik de kanaries op 17 maart kan koppelen.

mvg
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

Opmerking

ok maar heb je de kanarie,s nog in de voliere zitten of heb je de poppen al in een broedkooi?

Die van mij zitten nog in de voliere en ik weet niet waneer ik ze in de broedkooi moet gaan doen?? ik ben nog maar een beginner alle info is welkom.

Opmerking

Vlammy, in jouw geval zou ik eens naar de vogel vereniging in jouw stad gaan, en daar je licht eens opsteken, er zijn er daar genoeg die je willen helpen en ook laten zien bij hun thuis hoe zij het doen. ook hier kan je veel lezen, en uiteraard vragen stellen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
          ok maar heb je de kanarie,s nog in de voliere zitten of heb je de poppen al in een broedkooi?

Die van mij zitten nog in de voliere en ik weet niet waneer ik ze in de broedkooi moet gaan doen?? ik ben nog maar een beginner alle info is welkom.
          Ze hoeven helemaal niet in een broedkooi.
          In je volliere kunnen ze ook gewoon broeden net als alle andere vogels.
          Gewoon in het voorjaar nestkastjes voor kanarie's ophangen .
          Eivoer kun je ze gewoon het hele jaar door geven ,alleen als ze jongen hebben zullen ze er meer van eten.

Opmerking

Ja dat kan wel zo wezen maar ik vindt het leuk om te kweken.
            Ik heb al verlichting gemaakt in de schuur broedkooien gemaakt ik ben er helemaal klaar voor.Nou nog ff bij iemand langs en kijken hoe die het doen.

O ja ik wil niet met TT voorstellingen mee doen gewoon voor me zelf.
            En dan voornamelijk waterslagers.

Opmerking

Kanaries geef je in de rui en in de kweek elke dag eivoer.
              Logisch natuurlijk want tijdens de rui hebben ze dierlijk eiwit nodig
              voor de nieuwe veren. In de aanloop naar de kweek en tijdens de kweek
              voor de productie van het jonge leven.
              In de rustperiode hebben de vogels alleen behoefte aan onderhoudsvoer
              hetgeen naast een goede zaadmengeling bestaat uit 1 z 2 x per week
              niet meer dan een klein theelepeltje eivoer. Meer is beslist schadelijk
              voor de gezondheid.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Wat groenvoer op z'n tijd vinden onze vogels ook niet erg.
                En al helemaal niet onder het broeden.
                Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
                  Wat groenvoer op z'n tijd vinden onze vogels ook niet erg.
                  En al helemaal niet onder het broeden.
                  Kanaries geef je een paar keer per week een kleine hoeveelheid groenvoer.
                  Broccoli ,appel en vuurdoornbessen staan hier bovenaan op het menu.
                  Als er jongen zijn krijgen de poppen de eerste 10 dagen geen groenvoer.
                  Groenvoer e.d. bevatten 80 of meer procent water en hebben n.l.
                  geen voedingswaarde.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ok bedankt anton voor de info. (ik mag binnenkort bij een kanarie kweker kijken.
                    In hazerswoude dorp ben erg benieuwd)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
                      Ok bedankt anton voor de info. (ik mag binnenkort bij een kanarie kweker kijken.
                      In hazerswoude dorp ben erg benieuwd)
                      goed bezig....
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja toch dacht ik ook
                        Ik moest wel lache ik heb een donker oranje kanarie en die moet kleurvoer hebben.Maar nu komt het me andere kanarie,s beginnen nu een oranje gloed te krijgen whaaaaa maar ja ik stop ff met kleur voer te geven en gewoon op gwone eivoer.ff kijken of ze bij trekken hi

Opmerking

Working...
                        X